2012-04-03, 19:19
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vet Silvia om detta, tro...?
Hon är kanske så luttrad vid det här laget att hon inte ens bryr sig längre hur mycket
det än knullas från nådige makens sida...

Finns det ingen bild på denna senaste erövring? Vore kul att få spana in minsann...

Tror inte så mycket på det där skvallret om den där Cattis eller Kattis inflyttad från Småland.
Hade det varit mer substans och sanning om Kungen och henne så hade nog FB-folket tagit fram det vid det här laget.
Citera
2012-04-04, 20:45
Medlem
MaxWalters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jo, det har högre rang. Men det är också en helt annan sak.

Har vi någonsin haft markiser i det här landet?

Nä, men en del hertigar har vi.

När Kungen utsåg Daniel till Prins av Sverige passade han även på att ge honom titlarna Hertig av Västergötland och Hans Kunglig Höghet Daniel.

Vissa menar att hertigskapet är kungligt, inte adligt. Andra menar att hertig är en titel för vissa högre adelsmän eller manliga medlemmar av kungahus.

Den ende som kan bringa klarhet i denna röra av titlar är nog Herman Lindqvist.
Citera
2012-04-04, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vet Silvia om detta, tro...?
Hon är kanske så luttrad vid det här laget att hon inte ens bryr sig längre hur mycket
det än knullas från nådige makens sida...

Finns det ingen bild på denna senaste erövring? Vore kul att få spana in minsann...

Hon kanske har sitt på sitt håll. Man vet ju aldrig.
Citera
2012-04-04, 21:26
Medlem
citizeninsanes avatar
Nya fakta om Silvia förklarar så mycket. Exempelvis val av make.

"Drottning Silvia om sin bästa vän apan"

"Jag minns att jag funderade är det en apa eller en människa?"

http://www.expressen.se/nyheter/drottning-silvia-om-sin-basta-van-apan/
Citera
2012-04-15, 22:17
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Jag har roat mig ett tag med att notera vad Knugen har för sig om dagarna. I varje fall de uppdrag som han står uppsatt på i den officiella kalendern hovet har på hemsidan.

Det reser en stor mängd frågetecken, eftersom den inte redovisar mer än en bråkdel av den tid som bör uppta hans dag. Ni vet oss vanliga dödliga skattebetalare, att man arbetar, ser inte alls ut att existera för Knugen.

Hursomhelst har ni här hans kalender under fem månader från november förra året till mars i år.

Av dessa i runda slängar 150 dagarna är det, (om jag räknade rätt), 80 han inte har något uppdrag alls. Av dessa kan vi, (lite snällt), säga att 30 är helgdagar, vilket ger att 50 av 120 dagar har han inget inbokat. Och med tanke på att de flesta sysslorna knappast upptar en hel dag, måste jag ställa frågan:

Vad fan gör Knugen om dagarna?

Citera
2012-04-16, 09:08
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Jag har roat mig ett tag med att notera vad Knugen har för sig om dagarna. I varje fall de uppdrag som han står uppsatt på i den officiella kalendern hovet har på hemsidan.

Det reser en stor mängd frågetecken, eftersom den inte redovisar mer än en bråkdel av den tid som bör uppta hans dag. Ni vet oss vanliga dödliga skattebetalare, att man arbetar, ser inte alls ut att existera för Knugen.

Hursomhelst har ni här hans kalender under fem månader från november förra året till mars i år.

Av dessa i runda slängar 150 dagarna är det, (om jag räknade rätt), 80 han inte har något uppdrag alls. Av dessa kan vi, (lite snällt), säga att 30 är helgdagar, vilket ger att 50 av 120 dagar har han inget inbokat. Och med tanke på att de flesta sysslorna knappast upptar en hel dag, måste jag ställa frågan:

Du glömmer all tid han lägger ner på kaffeflickorna.
Citera
2012-04-17, 18:35
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:

Knullkungens vanligaste sysselsättning är alltså enligt hovet "ingenting".
Citera
2012-04-17, 21:23
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Knullkungens vanligaste sysselsättning är alltså enligt hovet "ingenting".

Nja, nu är det jag som lagt dit "Ingenting" för att belysa att han inte har något uppdrag den dagen. Det ger hans arbetsschema en alldeles särskild lyster tycker jag.

Jag menar, hur mycket kan man hålla på att förbereda och läsa på? Egentligen.

Dessutom innehåller hans schema en massa annan skit som inte har med kungautövandet att göra. Någon dag har han fullt upp med något möte om något stuteri, (eller vad det nu var), vilket alltså upptar hela dagen enligt schemat.

Men strunt i det. Det intressanta här är att han har, vad för oss vanligt folk och förtidspensionärer är en ocean av fri tid. Tacka fan för att han behöver kaffeflickor! Men ändå har han trots allt nått en viss mogen ålder, så han kan väl inte ligga hela dagarna?
Citera
2012-04-17, 21:58
Medlem
erp.bs avatar
Ang. diskussionen om hertigtiteln:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hertig
Citera
2012-04-22, 03:46
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
1. Med tanke på att många drar likheter mellan tyskvänlighet och nazism under 30-talet så kanske jag också kan göra det?

2. JO, UD ville under slutet av 30-talet ha kontroll på vilka tyskar som kom till Sverige som var judar och de bad tyskarna att stämpla gula stjärnor i passen hos judarna

3. Och de var tyskvänliga, läs lite vad de ansåg.

4. Ickeeliten var alltså majoriteten av folket

5. Vår första ÖB, Olof Thönell som fick avgå 1944 när Sverige inte behövde undfalla för Tyskland längre.

Du vet inte vad du pratar om. Således lägger jag ingen energi på att debattera med dig.
Citera
2012-04-22, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Du vet inte vad du pratar om. Således lägger jag ingen energi på att debattera med dig.

Jag har biografin om Gunther, utrikesministern. Jag har studerat svensk historia. När jag får sådana svar tyder det på att du inte vett smack vad du talar om....
Citera
2012-04-24, 19:35
Medlem
fredrikdenstores avatar
Förtroendet för Knugahuset är rekordlågt enligt en ny undersökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in