Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
En halv miljon per anställd är mycket lågt räknat. Sen kostar glitter och prål en hel del också.
Jag tycker nog att man kan ifrågasätta varför vi ska bevara alla dessa slott som faktiskt kostar en hel del. Historiskt sett är dessa slott väl dokumenterade. Mycket intressantare är det att bevara tidsenliga lägenheter från 60-talets miljonprogram. Kanske en ladugård med alla verktyg från 40-talet. O.S.V.
Nja jag vet inte det ja. Vad Cege, tyskan och Victoria kostar för skattebetalarna är ju svårt att räkna ut om man nu ska se på deras dagliga kostnader. Cigaretter, sprit och "kroppsbehandlingar" är väl en tung post för föräldrarna, men eftersom dom reser mycket och är med på olika tillställningar så är väl matkontot inte det tyngsta för dem precis.
Men dom två och deras kära barn har ju andra kostnader så man kan nog räkna att för dessa fem så är det nog föräldrarna som kostar minst i reella pengar.
Däremot kan jag tänka mig att Slynan och hennes bror är de som är dyrast i drift, skulle inte förvåna mig om Slynan bränner 5 miljoner per år i personliga levnadskostnader/omkostnader och hennes bror lite mindre.
Sen finns det de, och många, inom hovstaten som har väldigt dåligt betalt, kanske 300 kkr med sociala avgifter så min tanke om en halv miljon per anställd kanske inte är helt fel...