Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Vad är det du inte beriper?
De flesta människor anser att det är helt normalt att ha besökt en strippklubb.
Sen att alla inte har gjort det är en annan sak.
De flesta människor anser att det är helt normalt att ha besökt en strippklubb.
Sen att alla inte har gjort det är en annan sak.
Och vad vet du om vad andra människor tycker är normalt eller ej?
Och nej, att det finns en hel del andra människor i denna tråd som också tycks sakna moral fungerar knappast som underlag. Fb är om något rätt extremt...
Fatta en gång för alla att inte alla människor i det här landet är lika primitiva som du och har samma låga moral. Tack och lov ska man väl säga...
Allt du gör i dina inlägg är från att utgå från ditt eget perspektiv där moral helt tycks saknas, för att därefter upphöja dig till någon talesman för vad "de flesta" människor tycker.
Att människor i ditt trailorpark-områd delar dina åsikter säger absolut ingenting mer än att ni tydligen är fler inavelsmänniskor som saknar grundläggande värderingar gällande rätt och fel, moral och etik.
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det finns inga som helst normer som säger att en kung inte får besöka en strippklubb.Det är snarare så att det är en norm att ha besökt en sådan klubb i den positionen han befinner sig. Du får nog ta och läsa på lite historia så kanske du upptäcker vad som är normalt.
Skitsnack. Återigen, allting i samhället baseras på sociala koder, normer och regler.
Detta gäller kungen ännu mer eftersom han i egenskap av statschef ska agera föredöme.
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Kungen är ju ett föredöme eftersom han visar att han är som vilken person som helst.
Han är en helt normal människa som gillar porr, ta sig en jävel etc.etc.
Han är en helt normal människa som gillar porr, ta sig en jävel etc.etc.
Men då kan han väl leva som en "normal människa med", dvs utan apanage och utan straffrihet?
Varför ska vi betala för en "vanlig mans" porrklubbsbesök?
Och om det inte finns några sociala koder, regler och normer och alla kan göra som de vill hela tiden - då finns det ju ingenting som hindrar att han står för sina handlingar heller.
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
n sak kan jag konstatera och det är att antingen är du en djupt hjärntvättad religös person eller annars är du lobotomerad.
Och jag kan konstatera att du är synnerligen obildad, primitiv, styrd av dina lustar och en fullständig slav i porr- och sexträsket.
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Kan bara konstatera att du vet inget om världen utanför Svedala.
I många länder jämställs strippor med andra yrken.
Även att vara prostituerad är et yrke i vissa länder.
I många länder jämställs strippor med andra yrken.
Även att vara prostituerad är et yrke i vissa länder.
Och? För det innebär det inte att "yrket" ses som någonting respektabelt eller moraliskt riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det är självklart inte så många som "hänger" på strippklubbar men det är många som någon gång i livet besökt någon och anser att det varken är onormalt eller omoraliskt.
Ni som anser det vara onormalt och omoraliskt är definitivt i minoritet.
Ni som anser det vara onormalt och omoraliskt är definitivt i minoritet.
Återigen, bara dina antaganden.
Räknar du in äldre människor och inte bara ouppfostrade fb-spolingar runt 20 så får du helt andra åsikter.
Men du tycks ju bara kunna utgå från din egen lilla värld.
Inte heller tror jag att särskilt många människor sitter och ojar sig över att media kanske har varit litet elakare än vanligt mot monarken den senaste tiden. Jag kan visst tycka synd om stackars C-G för han har naturligtvis inte haft det så kul nu (kungarollen har ju dock alltid sina kompensationer), men det här sk drevet är i viss mån självförvållat pga hovets som vanligt klantiga hantering av alla spekulationer. Men jag tycker att det är bara bra att vissa tabun krossats och att medias tidigare vana att räddhågat tassa runt majestätet och hovet nu har brutits!
Eftersträvar han ett "vanligt" Svenssonliv, upplever han de ganska rimliga kraven