2011-06-07, 13:39
  #6661
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Vad är det du inte beriper?
De flesta människor anser att det är helt normalt att ha besökt en strippklubb.
Sen att alla inte har gjort det är en annan sak.

Och vad vet du om vad andra människor tycker är normalt eller ej?
Och nej, att det finns en hel del andra människor i denna tråd som också tycks sakna moral fungerar knappast som underlag. Fb är om något rätt extremt...
Fatta en gång för alla att inte alla människor i det här landet är lika primitiva som du och har samma låga moral. Tack och lov ska man väl säga...

Allt du gör i dina inlägg är från att utgå från ditt eget perspektiv där moral helt tycks saknas, för att därefter upphöja dig till någon talesman för vad "de flesta" människor tycker.
Att människor i ditt trailorpark-områd delar dina åsikter säger absolut ingenting mer än att ni tydligen är fler inavelsmänniskor som saknar grundläggande värderingar gällande rätt och fel, moral och etik.

Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det finns inga som helst normer som säger att en kung inte får besöka en strippklubb.Det är snarare så att det är en norm att ha besökt en sådan klubb i den positionen han befinner sig. Du får nog ta och läsa på lite historia så kanske du upptäcker vad som är normalt.

Skitsnack. Återigen, allting i samhället baseras på sociala koder, normer och regler.
Detta gäller kungen ännu mer eftersom han i egenskap av statschef ska agera föredöme.

Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Kungen är ju ett föredöme eftersom han visar att han är som vilken person som helst.
Han är en helt normal människa som gillar porr, ta sig en jävel etc.etc.

Men då kan han väl leva som en "normal människa med", dvs utan apanage och utan straffrihet?
Varför ska vi betala för en "vanlig mans" porrklubbsbesök?

Och om det inte finns några sociala koder, regler och normer och alla kan göra som de vill hela tiden - då finns det ju ingenting som hindrar att han står för sina handlingar heller.

Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
n sak kan jag konstatera och det är att antingen är du en djupt hjärntvättad religös person eller annars är du lobotomerad.

Och jag kan konstatera att du är synnerligen obildad, primitiv, styrd av dina lustar och en fullständig slav i porr- och sexträsket.

Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Kan bara konstatera att du vet inget om världen utanför Svedala.
I många länder jämställs strippor med andra yrken.
Även att vara prostituerad är et yrke i vissa länder.

Och? För det innebär det inte att "yrket" ses som någonting respektabelt eller moraliskt riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det är självklart inte så många som "hänger" på strippklubbar men det är många som någon gång i livet besökt någon och anser att det varken är onormalt eller omoraliskt.
Ni som anser det vara onormalt och omoraliskt är definitivt i minoritet.

Återigen, bara dina antaganden.
Räknar du in äldre människor och inte bara ouppfostrade fb-spolingar runt 20 så får du helt andra åsikter.
Men du tycks ju bara kunna utgå från din egen lilla värld.
Citera
2011-06-07, 14:13
  #6662
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ordningen återställd för kungen
Publicerad 2011-06-06 20:11

De tog emot applåder och hurrarop på ett sommaridylliskt Skansen i Stockholm. På nationaldagen var allt som vanligt igen för kungafamiljen efter den senaste tidens turbulens.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ordningen-aterstalld-for-kungen

Folket blir argare och argare angående grävandet om kungen.
Det räcker nu anser många och låt han vara.
JU mer skit man gräver fram och hittar på ju mer stöd får han av folket.
Bra jobbat ! En boomerang effekt med andra ord.
Du har inte förstått det här. Att gräva i höga herrars affärer är det enda sätt att hålla dem på banan. Det handlar inte om ett störta folk som inte förtjänar att störtas. MEN om de gör något diskutabelt skall det fram i ljuset så att de vet att de inte kan göra sånt eller så skall de stå för var det gjort.

Sen att MsrMagoo har en agenda att försöka skada de som gräver så mycket hon bara kan det är något helt annat. Avskyvärt men ett intressant fenomen.

Om endå Kungen var intresserad av Etruskerna så som sin farfar. Då skulle vi slippa det här.
Citera
2011-06-07, 14:24
  #6663
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ordningen återställd för kungen
Publicerad 2011-06-06 20:11

De tog emot applåder och hurrarop på ett sommaridylliskt Skansen i Stockholm. På nationaldagen var allt som vanligt igen för kungafamiljen efter den senaste tidens turbulens.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ordningen-aterstalld-for-kungen

Folket blir argare och argare angående grävandet om kungen.
Det räcker nu anser många och låt han vara.
JU mer skit man gräver fram och hittar på ju mer stöd får han av folket.
Bra jobbat ! En boomerang effekt med andra ord.

Dream on babe. Nationaldagen (hela sex år galmmal, sedan 2005... ) är väl knugafamiljens lilla halmstrå. Ofattbart att svenne banan köpte skiten. Han trodde väl på ett syttende maj.
__________________
Senast redigerad av farbror Sven 2011-06-07 kl. 14:26.
Citera
2011-06-07, 15:53
  #6664
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Och vad vet du om vad andra människor tycker är normalt eller ej?
Och nej, att det finns en hel del andra människor i denna tråd som också tycks sakna moral fungerar knappast som underlag. Fb är om något rätt extremt...
Fatta en gång för alla att inte alla människor i det här landet är lika primitiva som du och har samma låga moral. Tack och lov ska man väl säga...

Allt du gör i dina inlägg är från att utgå från ditt eget perspektiv där moral helt tycks saknas, för att därefter upphöja dig till någon talesman för vad "de flesta" människor tycker.
Att människor i ditt trailorpark-områd delar dina åsikter säger absolut ingenting mer än att ni tydligen är fler inavelsmänniskor som saknar grundläggande värderingar gällande rätt och fel, moral och etik.



Skitsnack. Återigen, allting i samhället baseras på sociala koder, normer och regler.
Detta gäller kungen ännu mer eftersom han i egenskap av statschef ska agera föredöme.



Men då kan han väl leva som en "normal människa med", dvs utan apanage och utan straffrihet?
Varför ska vi betala för en "vanlig mans" porrklubbsbesök?

Och om det inte finns några sociala koder, regler och normer och alla kan göra som de vill hela tiden - då finns det ju ingenting som hindrar att han står för sina handlingar heller.



Och jag kan konstatera att du är synnerligen obildad, primitiv, styrd av dina lustar och en fullständig slav i porr- och sexträsket.



Och? För det innebär det inte att "yrket" ses som någonting respektabelt eller moraliskt riktigt.



Återigen, bara dina antaganden.
Räknar du in äldre människor och inte bara ouppfostrade fb-spolingar runt 20 så får du helt andra åsikter.
Men du tycks ju bara kunna utgå från din egen lilla värld.

En idiot som dig har aldrig hört talas om undersökningar?
Om ex svenska folkets sexvanor.
Man gör sådana förstår du, anonymt.
Jag förstår att du tillhör den kategorin som rodnar när du pissar.
Det är nog på tiden att du går till en psykolog.
Citera
2011-06-07, 15:57
  #6665
Medlem
enannanamandas avatar
Jag fattar inte riktigt vad de mer rabiata monarkisterna är så rädda för - det är ju ett skrikande och jämrande som om man brutalt försöker slita snuttefilten från en 2-åring! Det är väl för fasiken klart att Sverige inte kommer att byta statsskick över en natt oavsett vad Carl-Gustaf gör eller inte gör Inte heller tror jag att särskilt många människor sitter och ojar sig över att media kanske har varit litet elakare än vanligt mot monarken den senaste tiden. Jag kan visst tycka synd om stackars C-G för han har naturligtvis inte haft det så kul nu (kungarollen har ju dock alltid sina kompensationer), men det här sk drevet är i viss mån självförvållat pga hovets som vanligt klantiga hantering av alla spekulationer. Men jag tycker att det är bara bra att vissa tabun krossats och att medias tidigare vana att räddhågat tassa runt majestätet och hovet nu har brutits!

Det har däremot varit en aning skrämmande att se hur väldigt väldigt många av dem som allra mest högljutt bedyrat sin uppskattning av majestätet på exvis Newsmill och kvällstidningarnas kommentarsfält har kombinerat detta med tirader av rent fascistiska och rasistiska åsikter. Inte minst därför var det roligt att se att Victoria och Daniel i går ägnade en rejäl del av sitt nationaldagsfirande åt att välkomna nya svenska medborgare!

Ingen opinionsundersökning i världen kan få mig att tro att 70+% av svenskarna är hängivna monarkister idag heller, som man ropar får man svar och de flesta orkar nog inte börja tänka igenom sin inställning till statsskicket när ett opinionsinstitut ringer upp, utan svarar ngt slentrianmässigt att det är väl bra som det är! 50/50 tror jag är en mycket mer realistisk fördelning bland befolkningen för och emot monarki idag!

Det var ju ett underbart väder igår så varför skulle inte de som släpat sig iväg från båtar och badstränder för att fira 6:e juni vara glada och nöjda - det var nog inte enbart kungadyrkan som gjorde att stämningen var hög
__________________
Senast redigerad av enannanamanda 2011-06-07 kl. 16:06.
Citera
2011-06-07, 16:39
  #6666
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
En idiot som dig har aldrig hört talas om undersökningar?
Om ex svenska folkets sexvanor.
Man gör sådana förstår du, anonymt.
Jag förstår att du tillhör den kategorin som rodnar när du pissar.
Det är nog på tiden att du går till en psykolog.

Och vad har undersökningar gällande svenska folkets sexvanor med detta att göra

Om du inte har alltför stora problem med läsförståelsen så har jag aldrig sagt att all form av sex är onormalt. Diskussionen handlar om etik och moral och vad som är lämpligt beteende för en statschef.
Bara för att någonting är "normalt" så betyder det inte att det är lämpligt förenat med en viss yrkesroll.
Men du är ju för dum för att göra den skillnaden...

Snarare du som borde uppsöka en psykolog och få hjälp för ditt sex- och porrmissbruk.
Hjärnan tycks ju iallafall vara den kroppsdel som du använder minst av allt...

För övrigt så var det ju ett väldigt uttömmande svar , föga förvånande.
Inga svar på mina frågor hade du heller.
Och där argumenten tar slut så tar som vanligt glåporden över...
Stackars lilla simpla människa.
__________________
Senast redigerad av Lostworld 2011-06-07 kl. 17:34.
Citera
2011-06-07, 16:50
  #6667
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
En idiot som dig har aldrig hört talas om undersökningar?
Om ex svenska folkets sexvanor.
Man gör sådana förstår du, anonymt.
Jag förstår att du tillhör den kategorin som rodnar när du pissar.
Det är nog på tiden att du går till en psykolog.

Vad har svenska folket med Calles sexvanor att göra?
Han är ju totalt avskärmad från vanligt folk. Se vilket "folk" han umgås med och dra sen de riktiga slutsatserna. Jag antar att du drar upp detta med svenska folkets sexvanor enbart för att du inte har några argument som rättfärdigar en statschefs låga moral.
Han är väl bara medveten om vanligt folks existens när han tar emot sitt apanage.

Den fjanten pratade för några år sedan om att man inte kan begära att det kommer stekta sparvar i munnen på en. Det är ju han verkligen den rätte att prata om, eller hur?
Citera
2011-06-07, 17:25
  #6668
Medlem
Här får ni folkets hyllningar igår

http://www.youtube.com/watch?v=jVOWKDvUMQ0

Jag undrar hur fan jag ska hålla mobilen för att bilden ska bli normal egentligen
Citera
2011-06-07, 18:16
  #6669
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Vad som är omoraliskt för en nolla som dig, är inte det för de flesta normalt funtade människor.
Det är inte du eller några av dina polare som bestämmer vad en kung eller för den delen jag får göra eller inte göra.
Finns inte det minsta omoraliskt att gå på strippklubb.
Om kungen vill gå på strippklubb så får han göra det.
Vad du inte begriper så är det snarare ett normalt beteende.
Jag ska förklara så att du förstår. Det är normalt att gå på strippklubb, det är normalt att porrsurfa på internet, det är normalt att onanera, det är normalt att kolla in tuttar på stranden och jag är övertygad att kungen gjort allt detta som även majoriteten av männen i Sverige också gjort.
Nu för tiden är man ganska normal även om man är homo.


En sanslös smörja!
Du hade behövt ha en Sherlock vid din sida så att du någorlunda fick igång en vettig
hjärnverksamhet.

Du bemödar dig verkligen om att normalisera det djupt osunda. Du ger uttryck för ett
förhållningssätt som bara bjuder moralisk förflackning och normlöshet.
Det är såna enfaldiga, aningslösa idioter som du som har banat väg för det här förfärligt
depraverade samhället där man gruvligt åsidosätter rimlig moral och etik, sociala koder
och annat oundgängligen nödvändigt för att vi ska kunna ha en fungerande civilisation
värd namnet.

Nej, det är inte sunt att ränna iväg på strippklubbar och andra tvivelaktiga inrättningar
av det slaget. Du försöker framställa det som att alla män utan undantag är driftsstyrda
varelser utan impulskontroll som bara älskar att hänge sig åt diverse lastbarheter.
Lyckligtvis är vi ännu ett par stycken män över 25 år som vänder sånt dylikt bestämt
ryggen, som håller oss, för att vi själva vill det, med ett anständigt leverne, där det inte alls
är normalt, som du skriver, att ta sig en fylla då och då, storögt glo på och möjligen också
sätta på fnask och lystet dreglande porrsurfa i tid och otid.
Det är inte sunt att dricka sig full och förlora merparten av sina hämningar, i mitt fall inte
önskvärt heller.

Dessvärre tycks alltför många vara av en annan uppfattning vad just den saken anbelangar och
gör sitt bästa för att supa oss till rekordnivåer i alkoholmissbruk. Vi är raskt på väg mot
förhållanden som gällde på 1800-talet därvidlag.

Denna din överslätande attityd, denna rent förkastliga låt gå-mentalitet är vad vi minst av
allt nu behöver. Jag har själv för länge sedan gett upp hoppet i det närmaste om det här
samhället. Det förfaller i rask takt och det som nu utspelar sig kring den omdömeslöse
kungen understryker bara hur illa tillståndet verkligen är.
Det är som den mycket kloka och insiktsfulla användaren Lostworld formulerar det
någonstans; att det är givet att det följer med extraordinära moraliska förpliktelser för en
person i hans ställning. Han ska väl utgöra ett föredöme, är det inte underförstått
kanske? Det som var den ursprungliga meningen med alltihop?

Om vi har en konung som skiter i sin värdighet och allt vad god moral heter - vad är det
då värt? Eftersträvar han ett "vanligt" Svenssonliv, upplever han de ganska rimliga kraven
som alltför betungande och i längden omöjliga för honom att uppfylla, ja, då är det väl bara -
som andra också varit inne på - att abdikera för honom och så får han utmärkta möjligheter
att fullt ut och inte i lönndom längre, bejaka det "härligt" lössläppta och kravlösa som
kan inrymmas i ett vanligt liv.

Så länge han fungerar som statschef gäller alltså krav på något annat. Förmår detta inte
tillgodoses på ett nöjaktigt och tillfredsställande sätt utan istället det råkar sig så illa att
rena skandaler av högst uppseendeväckande karaktär vidhäftar honom, då torde även
han kunna inse det fullt rimliga i att det uppstår mängder med upprörd kritik från somliga
håll. Ifrågasättanden och helt legitima krav på öppen redogörelse för faktiska förhållanden.

Nu har han synbarligen snärjt in sig i lögner så att det inte längre finns någon återvändo.
För mig och många andra är han moraliskt sett körd i botten. Han kan aldrig återfå något
verkligt förtroende igen.
Högst beklagligtvis existerar det fortfarande en "svans" av omåttligt fjäskande, översende
individer, företrädesvis hemmahörande i de "fina" kvarteren runt Övre östermalm, som
inte förfasar sig det allra minsta gällande några påstådda begångna försyndelser med
adress ers kungliga majestät. De har överseende med allt förefaller det som, dessa
oreflekterande, aningslösa pellejönsar som därmed indirekt ger sanktion åt sedeslöshet
och allmän omoral.

Nej, det finns inga ursäkter att komma med i den här affären som nu rullar upp inför öppen
ridå. Man försökte på 50-talet febrilt tysta ner skandalerna kring bögkonungen Gustav den
femte och det lyckades tämligen väl den gången. Men nu gäller andra förhållanden, nu
råder lyckligtvis inte samma förkastliga flathet och benägenhet för underkastelse inför
överheten och deras flagranta övertramp i skilda sammanhanmg. Förhoppningsvis får
jag väl tillägga.

Nu ger man sig inte förrän allt är bringat i dagen och sanningen kommer fram.
Ingen pardon nu år 2011!

__________________
Senast redigerad av Grandioso 2011-06-07 kl. 18:31.
Citera
2011-06-07, 18:34
  #6670
Medlem
spiken27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det har väl ingen betydelse vad man har för yrke.
Kungen har lika stor rätt som vilken svensk som helst att kolla på porr, ta Silvia i tvåan eller gå på strippklubb.

Javisst har han det, men då kan han avsäga sig kronan, skriva in sig på arbetsförmedlingen och bli som "vilken svensk som helst".

Så länge som svenska folket är hans "arbetsgivare" och hans enda jobb är att vara en PR-ambassadör för landet, tycker jag att vi också har rätt att kräva ett visst uppträdande i den PR-rollen.

Den där lata jävla familjen gör inte många knop för pengarna de får. Hur jävla svårt kan det vara att sköta sig?
Citera
2011-06-07, 20:01
  #6671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiken27
Javisst har han det, men då kan han avsäga sig kronan, skriva in sig på arbetsförmedlingen och bli som "vilken svensk som helst".

Det blir ingen Arbetsförmedling för Kalle Anka. Han har ingen utbildning, ingen arbetslivserfarenhet, knappt läskunnig och ljuger som en häst travar. Det lutar nog istället åt förtidspension.
Citera
2011-06-07, 20:21
  #6672
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Därför att man faktiskt har rätt till ett pivatliv.
Bara för att saker är normala så finns det ju ändå människor som ska stå där med sina pekpinnar och påstå att man är omoralisk och onormal trots att det som man gjort varken är omoraliskt eller onormalt. Det är ju du ett bra exempel på tillsammans med media.


Det är normalt att man tar sig en fylla då och då, men inte står man och pratar om det offentligt.
Det är ju bara och titta på alla kändisar som säger " jag kanske tar mig ett glas vin då och då" trots att man vet att de spottar verkligen inte i glaset.
Det är normalt att ta sig en fylla då och då, att någon gång ha gått på stripklubb m.m , men vi har det i ryggraden i det lutheranska Sverige att man ska neka till allt som är roligt för man ska inte ha roligt i Sverige.
Det har även blivit normalt att ta tjejen i röven, men det är trots allt något som man kanske vill hålla för sig själv förutom vissa individer då.
Varenda kille i tonåren drar väl i snorren då och då, men tror du att de skulle erkänna det trots att det är fullt normalt?

Tar sig Knugen en fylla och det fastnar på bild kan han väl stå för det? Somnar Calle Svensson vid brevlådan och hamnar på grannens Facebook får han stå för det.
Knugen ska, hur otroligt det än verkar när man tänker på det, föreställa vår statschef och vår yttersta representant för vårt land. Då ska man inte fastna med kuken i brevlådan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in