2012-03-25, 16:56
  #8449
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Cattis känner jag inte till, berätta mer.
"Cattis" jobbar som exklusivt sällskap, bott i Stockholm sedan 2007, brunett, schyssta pattar, inga bilder på finest.se, stureplan.se.
Citera
2012-03-25, 17:20
  #8450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetgirige
Men han knullar snygga babes

Knullkungens senaste påsättning: 26-årig tjej inflyttad till stockholm från Småland, kallas för "Cattis".

Hur kom dom i kontakt med varandra?
Citera
2012-03-25, 18:13
  #8451
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elfenbenskusten1
Hur kom dom i kontakt med varandra?
Knullkungen har folk som sköter sådant, diskreta & snygga upplägg nummera annat var det på herr Gustafssons tid
Citera
2012-03-27, 22:27
  #8452
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetgirige
Knullkungen har folk som sköter sådant, diskreta & snygga upplägg nummera annat var det på herr Gustafssons tid

Det finns ju otroliga (men inte nödvändigtvis osanna), hysteriskt roliga historier i denna tråd om hovmarskalker som på utlandsbesök får smuggla in snygga brudar till Majestätets svit över hustak för att inte säkerhetspolisen, eller drottningen eller något, ska få se dem.

Såg att Hans Majestäts kusinbarn eller vad det är, den överåriga slyngeln kronprins Charles från fotbollshuliganismens land. Han verkar inte ha en egen tråd på detta forum, men han har visst varit i Sverige nyligen, och också träffat vår älskade monark. Jag såg honom på Hübinette på TV nyss. Han hade jönsat runt i Stockholm tillsammans med riksmupparna Reinfeldt och hertigen av Värmland. Bland annat besökte de fryshuset, där vår statsminister, som ju är 32-dels basketboll, sätter bollen på första försöket, efter att prinsen av Wales missat på flera försök.
Daily Mail har skrivit en eminent artikel om sin blivande reliks, förlåt regents, bravader: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2119042/Prince-Charles-shows-basketball-skills-shoots-hoops-Scandinavian-tour.html
Kronprinsens "basketball skills" nämns i rubriken och flera gånger i texten. Vi tvingas utstå inte mindre än fyra bilder på honom i färd med att skjuta iväg bollen, där han flinar som om han precis druckit en grogg på rom och katolikblod. Lustigt nog glömmer man helt att nämna att han inte gjorde ett enda mål. Tvärtom kan man av rubriken och texten få intrycket av att hans "basketball skills" är värda att nämna. Jag ska aldrig klaga på svensk media igen, inte på minst tolv timmar.
Citera
2012-04-01, 09:25
  #8453
Medlem
densistasovjets avatar
Med tanke på alla brudar han utnyttjat och att han är rik, borde inte knugen skapa ett kaffehus där alla tidigare kaffeflickor kunde husera för en billig eller ingen penning alls. så gjorde adeln och kungahusen förr så varför inte nu. Hur många lägenheter skulle huset behöva?

Kanske göra om slottet?
Citera
2012-04-01, 19:26
  #8454
Medlem
MaxWalters avatar
Konstigt att kungen på eget bevåg kan utse en prins (Daniel) när han enligt gällande regler
inte kan dubba eller utse någon till greve eller friherre.
Citera
2012-04-01, 21:07
  #8455
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxWalter
Konstigt att kungen på eget bevåg kan utse en prins (Daniel) när han enligt gällande regler
inte kan dubba eller utse någon till greve eller friherre.

Det är inte så konstigt som det kanske kan verka. Egentligen finns det inget som heter greve eller baron längre, eftersom dessa privilegier avskaffades någon gång på artonhundratalet. Det finns alltså inget lagrum för Knugen att kunna dubba någon till riddare eller dylikt längre.

Nu vet jag också att så sent om i början av 1900-talet blev någon adlad. Så någonstans har jag fel. Men det kanske någon annan kan hjälpa till med att reda ut?

Nu är det i och för sig så att någon fortfarande är greve. På riktigt alltså. Då har man den titeln enligt de regler som Riddarhuset har satt upp, tillsammans med de regler som gäller för de olika familjerna eller ätterna. Men det kommer alltså aldrig att bli några nya familjer i Riddarhuset. Men Riddarhuset kan alltså numera ses som en för ädlingar ren intresseförening. Kan tilläggas att intresset bland de adliga att betala medlemsavgiften är ganska sisådär, och att Bernadotte inte är adlig.

Däremot kan Knugen kalla vem som helst för "prins". Till och med Lättström om han skulle vilja. Det kan du också. Men det saknar betydelse för tronföljden, vilken är reglerad i lag.
Citera
2012-04-02, 11:44
  #8456
Medlem
MaxWalters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det är inte så konstigt som det kanske kan verka. Egentligen finns det inget som heter greve eller baron längre, eftersom dessa privilegier avskaffades någon gång på artonhundratalet. Det finns alltså inget lagrum för Knugen att kunna dubba någon till riddare eller dylikt längre.

Nu vet jag också att så sent om i början av 1900-talet blev någon adlad. Så någonstans har jag fel. Men det kanske någon annan kan hjälpa till med att reda ut?

Nu är det i och för sig så att någon fortfarande är greve. På riktigt alltså. Då har man den titeln enligt de regler som Riddarhuset har satt upp, tillsammans med de regler som gäller för de olika familjerna eller ätterna. Men det kommer alltså aldrig att bli några nya familjer i Riddarhuset. Men Riddarhuset kan alltså numera ses som en för ädlingar ren intresseförening. Kan tilläggas att intresset bland de adliga att betala medlemsavgiften är ganska sisådär, och att Bernadotte inte är adlig.

Däremot kan Knugen kalla vem som helst för "prins". Till och med Lättström om han skulle vilja. Det kan du också. Men det saknar betydelse för tronföljden, vilken är reglerad i lag.

Sven Anders Hedin, som var en svensk upptäcktsresande, blev 1902 blev den siste i Sverige att adlas.

I Sverige avskaffades formellt kungens nobiliteringsrätt i samband med antagandet av 1974 års regeringsform.

Men en prins har väl högre rang eller ställning än en greve eller friherre?
Citera
2012-04-02, 20:35
  #8457
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxWalter
Sven Anders Hedin, som var en svensk upptäcktsresande, blev 1902 blev den siste i Sverige att adlas.

I Sverige avskaffades formellt kungens nobiliteringsrätt i samband med antagandet av 1974 års regeringsform.

Men en prins har väl högre rang eller ställning än en greve eller friherre?

Jo, det har högre rang. Men det är också en helt annan sak.

Har vi någonsin haft markiser i det här landet?
Citera
2012-04-02, 22:02
  #8458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jo, det har högre rang. Men det är också en helt annan sak.

Har vi någonsin haft markiser i det här landet?
Sitter väl på varenda mexitegelvilla i svea rike Sorry, kunde inte hålla mig
Citera
2012-04-03, 06:23
  #8459
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cash
Sitter väl på varenda mexitegelvilla i svea rike Sorry, kunde inte hålla mig

Så rolig man kan vara då! Det fick mig i alla fall att kolla upp i Wikipedia, där man får veta att svenska kungar inte hållit på med sånt.
Citera
2012-04-03, 18:24
  #8460
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetgirige
Men han knullar snygga babes

Knullkungens senaste påsättning: 26-årig tjej inflyttad till stockholm från Småland, kallas för "Cattis".

Vet Silvia om detta, tro...?
Hon är kanske så luttrad vid det här laget att hon inte ens bryr sig längre hur mycket
det än knullas från nådige makens sida...

Finns det ingen bild på denna senaste erövring? Vore kul att få spana in minsann...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in