2010-11-18, 21:43
  #5053
Medlem
Anledningen till att Daniel Nyhlén nämns är att hans bildbevis, och han hade aldrig sparat en sådan bild om han varit lojal mot Knugen. Följdaktligen har han ändrat uppfattning om densamme.

Rojalisterna kan mycket väl ha varit registrerade på Flashback tidigare med aktiviteten i denna tråd har aldrig varit så hög som nu. Om det som står i en viss bok inte är sant finns det ingen anledning för rojalisterna att försvara Knugen. Påståenden á la Daniel Nyhléns "homosexualitet" visar hur desperata man är i sina strävanden att försvara det som inte kan försvaras. Det faktum att Knugens rykte lider skada beror på hans egna handlingar, vilka ligger till grund för boken.

Jokern kunde ha valt att inte resa men beslöt istället att lämna maken ensam likt många bedragna kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Vill besvara detta från Pechlin, men oj oj oj, var ska jag börja?




För det första tror jag inte att Albertus Pictor menar att skvallerjournalisten Nyhlén själv har ändrat ståndpunkt - utan att andra plötsligt har ändrat inställning till skvallerjournalistens trovärdighet. (Kanske det ligger problem med läsförståelse bakom våra olika tolkningar här? Jag brukar dock inte ha sådana problem...)


Sedan till det fetade: Snälla du, känner du till begreppet orsak och verkan?

De flesta som skriver här i tråden gör det inte via nyregistrerade konton och därmed går det lätt att kolla deras posthistorik. Ett tips är att titta lite på sånt innan man eventuellt drar förhastade slutsatser om andra medlemmar på Flashback.
(Jag har blivit beskylld för att ägna mig åt rojalistisk logik och t o m för att vara anställd som PR-kvinna hos hovet, bl a därför "tar jag åt mig".)
Men hursomhelst, oavsett om jag är fanatisk rojalist eller ej, så skriver jag om skandalboken i den här tråden nu - pga att boken har publicerats nyligen!

På motsvarande sätt som: Att jag inte skrev om "Skotten i Gamla Stan" innan de avlossats, men efter. Och att jag inte skrev om "Littorin-affären" innan den inträffat, men efter. Och att jag inte skrev om "Våldtäktsanklagelserna mot Julian Assange" innan anklagelserna ägt rum, men efter. Förstår du? Inte i förväg - men efteråt, pga att det då har hänt.
De trådar jag tog som exempel har samtliga varit "heta ämnen" som i vissa perioder engagerat många människor. Det finns alltid "läger för" respektive "läger mot" när en nyhetsbomb briserar - sedan brukar intresset lägga sig och ämnet svalnar. Men hur många som ansluter sig till det ena eller andra lägret, kan inte användas som bevis för något annat än just opinionen i efterhand.


Kungafamiljens rykte hotas nu av nedsmutsning - pga att en bok med skandalöst skvaller har släppts. Ryktet hotas oavsett om skvallret är sant eller falskt. Om republikaner eller monarkister hojtar i tråden nu påverkar inte bokens sanningshalt.



Här säger du emot dig själv, Pechlin.
Om resan inte var planerad fanns det väl ingen anledning att "ej ställa in" den?


Men för övrigt håller jag med dig, det finns absolut ingenting som tyder på att Daniel Nyhlén skulle vara homosexuell.
Citera
2010-11-18, 21:45
  #5054
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Alltså. Den där bilden. Var finns den?

Får hålla till godo med en TV4-intervju, där han säger att han har bubbelbadande Knug med kaffeflickor på bild. Är det vad som avses? (Ja, vet jag är lite efter här.)

Annars bekräftar han samma sak som många andra journalister. Att han skrev om backanalerna, men att tidningarna valde att inte publicera med hänsyn till hovet.
__________________
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2010-11-18 kl. 21:57.
Citera
2010-11-18, 23:12
  #5055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Får hålla till godo med en TV4-intervju, där han säger att han har bubbelbadande Knug med kaffeflickor på bild. Är det vad som avses? (Ja, vet jag är lite efter här.)

Annars bekräftar han samma sak som många andra journalister. Att han skrev om backanalerna, men att tidningarna valde att inte publicera med hänsyn till hovet.

Vilket inte är annat än hörsägen och ryktesspridning.. Om det nu figurerar en bild där kungen sitter i ett bubbelbadkar så måste man väl ha hyfsad fantasi för att försöka göra det till "en otrohetsskandal"..

Jaha.. Bubbelbadkar.. halvnakna kroppar.. skratt och lättsinne... fysisk beröring... två blickar möts... Det kan ju inte leda till annat än sexuella eskapader och förmodligen dygnslånga orgier....

Är det så er tankekedja fungerar?
Citera
2010-11-19, 00:04
  #5056
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Vilket inte är annat än hörsägen och ryktesspridning.. Om det nu figurerar en bild där kungen sitter i ett bubbelbadkar så måste man väl ha hyfsad fantasi för att försöka göra det till "en otrohetsskandal"..

Jaha.. Bubbelbadkar.. halvnakna kroppar.. skratt och lättsinne... fysisk beröring... två blickar möts... Det kan ju inte leda till annat än sexuella eskapader och förmodligen dygnslånga orgier....

Är det så er tankekedja fungerar?

Sveriges statschef skall inte förekomma i såna sammanhang överhuvudtaget. Sen skiter jag i ifall han satte på alla tjejerna i badkaret eller inte.
Citera
2010-11-19, 00:36
  #5057
Medlem
Mina tankar om kungahuset den närmsta tiden är;

Drottning Silvia begär skilsmässa. Nåt annat finns inte i hennes tankar och den kommer att offentliggöras efter helgerna, dvs i början eller mitten av januari.
Kungen godkänner den och efter några månader abdikerar han till förmån för
Victoria som blir vår Drottning.
Sen går det ett par månader och Drottning Victoria visar sig med putande mage och
med den magen så är tronföljden säkrad.

Jo tjena, tronföljden är säkrad, men om vi nu tittar in i framtiden så börjar man ju undra om
den nya battingen är nåt att ha.
Citera
2010-11-19, 02:21
  #5058
Medlem
MrsMagoos avatar
Inte klokt va några skvallerkärringar kan få er att tro på deras smörja , författare med inga källor mer än två suspekta idioter
Tur dom har er så dom kan tjäna pengar.
Citera
2010-11-19, 04:06
  #5059
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
författare med inga källor mer än två suspekta idioter

Det var fan vad du tjatar om källor. Källskydd har vi något som kallas, här i Sverige.
Citera
2010-11-19, 08:04
  #5060
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badabing10
Det var fan vad du tjatar om källor. Källskydd har vi något som kallas, här i Sverige.
Idiot, sedan när innebär källskydd att uppgiftslämnaren lämnar sanna uppgifter. Tvärtom upplevs källskyddet uttnyttjas för att förvanska uppgifter. En anonym källa är inte en trovärdig källa.

Om en anonym källa påstår att din mor är en hora, köper du det då? Om denna anonyma källa dessutom backas upp av en annan anonym källa, är det bevisat då att din mor är en hora?
Citera
2010-11-19, 08:33
  #5061
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Idiot, sedan när innebär källskydd att uppgiftslämnaren lämnar sanna uppgifter. Tvärtom upplevs källskyddet uttnyttjas för att förvanska uppgifter. En anonym källa är inte en trovärdig källa.

Om en anonym källa påstår att din mor är en hora, köper du det då? Om denna anonyma källa dessutom backas upp av en annan anonym källa, är det bevisat då att din mor är en hora?

Om en källa lämnar falska uppgifter så kommer det ju fram i en förtalsrättegång. Visstja, knugen tänker ju inte stämma för förtal. Han anser sig inte vara förtalad.
__________________
Senast redigerad av Zurfarn08 2010-11-19 kl. 08:47.
Citera
2010-11-19, 08:51
  #5062
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om en källa lämnar falska uppgifter så kommer det ju fram i en förtalsrättegång. Visstja, knugen tänker ju inte stämma för förtal. Han anser sig inte vara förtalad.
Knugen har ju indirekt accepterat boken. Han "vänder blad" bara.
Citera
2010-11-19, 09:03
  #5063
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stäppis
Trams! I journalistkretsar har kungens eskapader har varit kända i över 20 år, men ingen har fått skriva eller velat skriva om det. Ryktet om Camilla Henemark hörde jag redan i mitten av 90-talet. Detta var innan vi hade skvallertrådar som denna på Internet. Det fanns ingen journalist på den tiden som var beredd att bränna sin karriär på det. Men nu är tappen ur tunnan och tabloiderna i Sverige börjar alltmer likna dem i övriga Europa.

Vad menar du? Blir rykten sanna för att de har hörts tidigare? En uppgift blir inte sann bara för att många hör samma sak. Har du hört talas om rundgång?
Citera
2010-11-19, 09:07
  #5064
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pechlin
Anledningen till att Daniel Nyhlén nämns är att hans bildbevis, och han hade aldrig sparat en sådan bild om han varit lojal mot Knugen. Följdaktligen har han ändrat uppfattning om densamme.

Rojalisterna kan mycket väl ha varit registrerade på Flashback tidigare med aktiviteten i denna tråd har aldrig varit så hög som nu. Om det som står i en viss bok inte är sant finns det ingen anledning för rojalisterna att försvara Knugen. Påståenden á la Daniel Nyhléns "homosexualitet" visar hur desperata man är i sina strävanden att försvara det som inte kan försvaras. Det faktum att Knugens rykte lider skada beror på hans egna handlingar, vilka ligger till grund för boken.

Jokern kunde ha valt att inte resa men beslöt istället att lämna maken ensam likt många bedragna kvinnor.

Trams! Drottningen har knappast möjlighet att ställa in ett sedan länge inbokat officiellt besök.

Om bilden verkligen finns så borde skvallerbögen ha plockat fram den vid det här laget. Efter sladderboken har ju propparna gått ur och en sådan bild skulle rimligtvis kunna säljas för hyfsat stora pengar. En kvällstidning skulle gnugga händerna om den kunde visa en bild som styrker sliddersladdret i boken.

Slutsats: eftersom bilden ännu inte publicerats så finns den inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in