Anledningen till att Daniel Nyhlén nämns är att hans bildbevis, och han hade aldrig sparat en sådan bild om han varit lojal mot Knugen. Följdaktligen har han ändrat uppfattning om densamme.
Rojalisterna kan mycket väl ha varit registrerade på Flashback tidigare med aktiviteten i denna tråd har aldrig varit så hög som nu. Om det som står i en viss bok inte är sant finns det ingen anledning för rojalisterna att försvara Knugen. Påståenden á la Daniel Nyhléns "homosexualitet" visar hur desperata man är i sina strävanden att försvara det som inte kan försvaras. Det faktum att Knugens rykte lider skada beror på hans egna handlingar, vilka ligger till grund för boken.
Jokern kunde ha valt att inte resa men beslöt istället att lämna maken ensam likt många bedragna kvinnor.
Rojalisterna kan mycket väl ha varit registrerade på Flashback tidigare med aktiviteten i denna tråd har aldrig varit så hög som nu. Om det som står i en viss bok inte är sant finns det ingen anledning för rojalisterna att försvara Knugen. Påståenden á la Daniel Nyhléns "homosexualitet" visar hur desperata man är i sina strävanden att försvara det som inte kan försvaras. Det faktum att Knugens rykte lider skada beror på hans egna handlingar, vilka ligger till grund för boken.
Jokern kunde ha valt att inte resa men beslöt istället att lämna maken ensam likt många bedragna kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Vill besvara detta från Pechlin, men oj oj oj, var ska jag börja? 
För det första tror jag inte att Albertus Pictor menar att skvallerjournalisten Nyhlén själv har ändrat ståndpunkt - utan att andra plötsligt har ändrat inställning till skvallerjournalistens trovärdighet. (Kanske det ligger problem med läsförståelse bakom våra olika tolkningar här? Jag brukar dock inte ha sådana problem...)
Sedan till det fetade: Snälla du, känner du till begreppet orsak och verkan?
De flesta som skriver här i tråden gör det inte via nyregistrerade konton
och därmed går det lätt att kolla deras posthistorik. Ett tips är att titta lite på sånt innan man eventuellt drar förhastade slutsatser om andra medlemmar på Flashback.
(Jag har blivit beskylld för att ägna mig åt rojalistisk logik och t o m för att vara anställd som PR-kvinna hos hovet, bl a därför "tar jag åt mig".)
Men hursomhelst, oavsett om jag är fanatisk rojalist eller ej, så skriver jag om skandalboken i den här tråden nu - pga att boken har publicerats nyligen!
På motsvarande sätt som: Att jag inte skrev om "Skotten i Gamla Stan" innan de avlossats, men efter. Och att jag inte skrev om "Littorin-affären" innan den inträffat, men efter. Och att jag inte skrev om "Våldtäktsanklagelserna mot Julian Assange" innan anklagelserna ägt rum, men efter. Förstår du? Inte i förväg - men efteråt, pga att det då har hänt.
De trådar jag tog som exempel har samtliga varit "heta ämnen" som i vissa perioder engagerat många människor. Det finns alltid "läger för" respektive "läger mot" när en nyhetsbomb briserar - sedan brukar intresset lägga sig och ämnet svalnar. Men hur många som ansluter sig till det ena eller andra lägret, kan inte användas som bevis för något annat än just opinionen i efterhand.
Kungafamiljens rykte hotas nu av nedsmutsning - pga att en bok med skandalöst skvaller har släppts. Ryktet hotas oavsett om skvallret är sant eller falskt. Om republikaner eller monarkister hojtar i tråden nu påverkar inte bokens sanningshalt.
Här säger du emot dig själv, Pechlin.
Om resan inte var planerad fanns det väl ingen anledning att "ej ställa in" den?
Men för övrigt håller jag med dig, det finns absolut ingenting som tyder på att Daniel Nyhlén skulle vara homosexuell.

För det första tror jag inte att Albertus Pictor menar att skvallerjournalisten Nyhlén själv har ändrat ståndpunkt - utan att andra plötsligt har ändrat inställning till skvallerjournalistens trovärdighet. (Kanske det ligger problem med läsförståelse bakom våra olika tolkningar här? Jag brukar dock inte ha sådana problem...)
Sedan till det fetade: Snälla du, känner du till begreppet orsak och verkan?
De flesta som skriver här i tråden gör det inte via nyregistrerade konton
och därmed går det lätt att kolla deras posthistorik. Ett tips är att titta lite på sånt innan man eventuellt drar förhastade slutsatser om andra medlemmar på Flashback. (Jag har blivit beskylld för att ägna mig åt rojalistisk logik och t o m för att vara anställd som PR-kvinna hos hovet, bl a därför "tar jag åt mig".)
Men hursomhelst, oavsett om jag är fanatisk rojalist eller ej, så skriver jag om skandalboken i den här tråden nu - pga att boken har publicerats nyligen!
På motsvarande sätt som: Att jag inte skrev om "Skotten i Gamla Stan" innan de avlossats, men efter. Och att jag inte skrev om "Littorin-affären" innan den inträffat, men efter. Och att jag inte skrev om "Våldtäktsanklagelserna mot Julian Assange" innan anklagelserna ägt rum, men efter. Förstår du? Inte i förväg - men efteråt, pga att det då har hänt.
De trådar jag tog som exempel har samtliga varit "heta ämnen" som i vissa perioder engagerat många människor. Det finns alltid "läger för" respektive "läger mot" när en nyhetsbomb briserar - sedan brukar intresset lägga sig och ämnet svalnar. Men hur många som ansluter sig till det ena eller andra lägret, kan inte användas som bevis för något annat än just opinionen i efterhand.
Kungafamiljens rykte hotas nu av nedsmutsning - pga att en bok med skandalöst skvaller har släppts. Ryktet hotas oavsett om skvallret är sant eller falskt. Om republikaner eller monarkister hojtar i tråden nu påverkar inte bokens sanningshalt.
Här säger du emot dig själv, Pechlin.
Om resan inte var planerad fanns det väl ingen anledning att "ej ställa in" den?
Men för övrigt håller jag med dig, det finns absolut ingenting som tyder på att Daniel Nyhlén skulle vara homosexuell.
