Jag får inte riktigt klart för mig om Carl Gustavs enträgnaste försvarare inte tycker att man skall skriva om deras idol kungen i negativa ordalag överhuvudtaget, aldrig någonsin i något sammanhang. Ungefär som de flesta riktigt entusiastiska fan till skådisar, idrottsstjärnor osv., de blir ju alltid rosenrasande om ngn "petar på" idolen - fansen vill helt enkelt inte förlora sina rosenröda glasögon!
Eller - tror ni inte på att det har hänt överhuvudtaget...Om man bara har hört lösa rykten i tredje eller fjärde hand kan det ju bero på att man befunnit sig litet för långt från majestätet och hans lekkamrater....
Eller tycker fansen att även om C-G roat sig litet too much och i tvivelaktigt sällskap så är det okidoki för statschefen och scoutledaren och att det basically inte spelar ngn roll om en trebarnsfar med kids i nedre tonåren (då för länge se´n som kungen så elegant uttrycker det) tillbringar ganska stor del av sin fritid tillsammans med kaffeflickor och grabbgänget i glada lekar på div krogar legala som illegala