2010-11-07, 00:10
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Jag lutar åt att fröken Henemark själv berättat (eller så har någon annan återgett vad hon berättat), på basis av det som står i boken. Sen förstärks intrycket av att förlaget och författarna säger att de har bevis för allt som står i boken, Hovet avstår från att gå vidare rättsligt samt det att Knugen vill vända blad.

Dessutom skriver ju expressen.

Citat:
Enligt författaren Thomas Sjöberg bygger Henemarks berättelse på intervjuer och samtal som han haft med henne under flera år.
Sjöberg säger att han inte vet varför Camilla Henemark nu inte vill prata om uppgifterna i boken.
- Jag kan inte kommentera det. Vill hon ge kommentarer så gör hon väl det, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2203723/camilla-henemark-fick-skandalboken

Nu vet jag inte hur intervjuerna gått till eller vad Sjöberg sagt till Henemark. Ska man tro på författaren är hon i alla fall mer insyltad i boken än vad jag hade uppfattning om igår.
Citera
2010-11-07, 00:33
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Var är bevisen för att Henemark och Kungen haft en affär?
Lägg fram dem i stället för era egna snuskiga fantasier.

Det behöver de inte .... för författarna av boken VET att La Camilla är så ekonomiskt utblottad att hon alldeles strax kommer att lägga fram precis de bevis som skandalpressen önskar ... bara en tidsfråga ... man kan säga att pressen bara har att beställa vilka bevis som helst av La Camilla och hon kommer att lägga fram dem

Detta är väldigt kallt och slugt beräknat av bokens författare ..... Och jag kan inte ens se hur de skall komma att misslyckas ....
Citera
2010-11-07, 00:41
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Dessutom skriver ju expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2203723/camilla-henemark-fick-skandalboken

Nu vet jag inte hur intervjuerna gått till eller vad Sjöberg sagt till Henemark. Ska man tro på författaren är hon i alla fall mer insyltad i boken än vad jag hade uppfattning om igår.

Citat:
- Det här är obehagligt. Det är en sak att handskas med svensk press, de har alltid varit korrekta, men nu är vi inne på en annan nivå med de utländska tidningarna som inte känns komfortabel, säger hon.
Därför lämnar hon Stockholm ett par dagar.
- Nu har inte jag råd att åka till Kina, så jag åker upp till Norrland. Jag har inte ens haft tid att läsa boken som jag fick i eftermiddags, men jag tar med mig den upp. Jag kanske läser den på flyget och så kommenterar jag den i nästa vecka, säger Camilla Henemark.
Hon säger att författarna har kontaktat henne i tre års tid.
- Mig och tusen andra. Jag har vetat om att den skulle komma ut men jag hade inte en aning om att det skulle bli en sån cirkus. För mig är detta historia.
Camilla Henemark förnekar att det är hon som är källan.
- Jag behöver ingen personlig publicitet. Jag har inte fått en krona för den här boken, mig är det skit samma om det här kommer ut. Det är inte jag som skrivit den här boken.
Hon säger att hon endast fått stycken ur boken upplästa på telefon.
- Alla tycker synd om alla, men ingen har riktigt tänkt på hur jag känner det. Jag kommer säkerligen bli Sveriges mest hatade kvinna och det är jättesynd om Silvia, det förstår jag.

Nu får vi vänta en vecka på ytterligare en kommentar.
Citera
2010-11-07, 01:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Jag slog upp Aftonhoran idag och såg privata bilder och en anonym tjej som intervjuats igen då
Det man ser är kalas och att kungen håller tal , eventuellt födelsedagskalas, hon själv är pixlad som resten av damerna, och Camilla sitter mellan Aje och någon annan man,informerar bildtexen om då!
Men vad är det för märkvärdigt med ett kalas?

Men var är skandalerna i bilderna?
Ska den försupna serben kriminella knarkande utpressaren inte få fängelse , eller sen när blev det fritt att sprida hot via media
Fy fan en sån äcklig jävel det där är, för att inte tala om författarna, kommunistjävlar hela bunten.
Folk gnider sina händer i syfte att tjäna så mycket som möjligt
Hade Camilla velat sälja storyn hade hon gjort detta
Ja vill spy åt hela smörjan, rena tramserierna

Vem är den vidriga damen med dom privata bilderna?
När ska detta ha varit ?
Finns dom mer än i pappersupplagan?

Påverkas din inställning till monarkin av skandalboken om kungen?

Ja
18% (6475)
Nej
82% (28748)
Totalt antal röster: 35223
Senast redigerad av MrsMagoo 2010-11-07 kl. 01:21.
Citera
2010-11-07, 01:29
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcantara
Kungen är framförallt mänsklig, med svagheter och egenskaper som vanligt folk kan sympatisera med.
Sedan är han mkt allmänbildad, tänk alla kommuner, järnverk, kraftstationer, samebyar, vetenskaps-akademi-möten och invigningar han mer eller mindre frivilligt bevistat under alla dessa år.

Sedan hör det faktiskt till god ordning att ha en statschef med ERFARENHETER.
Detta fjanteri att en statschef aldrig skall ha fått göra vissa saker och måste vara oförvitlig och aldrig ha gjort något som kan anses fel. En sådan person har ju inte kunnat lära sig något och vore rätt oduglig. Nej våran kung Karl-Gustav är en riktig kung, och den enda vi har.

Jo, nog är han mänsklig alltid! Om man sympatiserar med det får man fråga folket. Det märkliga är att han får mer sympati än ifall den lokale ICA-handlaren tryckt på den nya läraraspiranten på orten.

Han är säkert mycket allmänbildad. Om han kommer ihåg något från dessa möten. Det brukar stå "närvara" vid de olika tillställningarna, vilket antagligen inte betyder mer än att han var "närvarande" i skolan. Betygen vet vi hur det gick med.

Visst ska en statschef med erfarenheter. Ehhhh... Vilka erfarenheter syftar du på här? Vilka erfarenheter från umgänget med exempelvis Lena Skoog tycker du är tillämpliga när det gäller utrikesnämnden? Borde han inte ha provat på lite pojkar också? För erfarenhetens skull?

Däremot håller jag med dig om att han är den enda kung vi har.
Citera
2010-11-07, 02:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Michaela de la Cour

Det här har jag postat precis till Helen Welton.
Helen tycker att du kunde kontaktat mig innan du droppar mitt namn i Tv angående att jag skulle varit på en fest som kaffeflicka . Du kunde meddelat mig och då hade du fått veta om jag inte var där.
Sitta och förhöja dig på andras bekostnad ...du gör verkligen bort dig.
Jag raderar dig som fb-vän .Visa mernågra sekunder sedan · GillaSluta gilla

Helen Wellton Förlåt
att jag nämnde att du också var bjuden men jag varken insinuerade eller
sa att du skulle komma. Bara att du också blivit tillfrågad. Det var
verkligen inte meningen att dra in dig i något. Jag hoppas det inte
ställt till det för dig. Jag trodde faktiskt inte att du heller gick. Men borde nog inte ens sagt det. Jag har verkligen inte försökt förhöja mig. Det skullle du förstå om du kände mig bättre.

http://www.facebook.com/michaela.delacour?v=wall
Citera
2010-11-07, 02:13
Medlem
Newsmill - Maria Robsahm: "Rätt att kräva besked om kungen var på Mille Markovichs bordell."

Om bordellen på Hornsgatan 66 dit kungens vänner hade guldnycklar.
Citera
2010-11-07, 02:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Newsmill - Maria Robsahm: "Rätt att kräva besked om kungen var på Mille Markovichs bordell."

Om bordellen på Hornsgatan 66 dit kungens vänner hade guldnycklar.

Vaddå bordell ?

Denna Maria Robsahm Hon dömdes i oktober 2005 till villkorlig dom och böter för bokföringsbrott
Hon kandiderade i riksdagsvalet 2006 för Feministiskt initiativ.
En i fittstimmet alltså.
Vad egentligen var det för klubb Serben hade?
Citera
2010-11-07, 06:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Ur Expressen

Citat:
Flera av de andra kvinnor som förekommer i boken lever nu i skräck för att deras namn ska läcka ut.

Jag har ingen som helst förståelse för detta. De har valt att hänga ut andra personer, däribland kungen, men de har själva inget intresse av att bli uthängda.

Om till och med Expressen har lyckats identifiera dessa borde väl vi klara det också.

Så, ett tiotal kvinnor ska finnas som källor till smaskiga detaljer i boken. Vilka är dessa, vilken roll har de haft i sammanhanget och hur är deras liv idag, 10-20 år senare?

Det går självklart bra att delge namn och info på PM eller epost också, för den som vill vara helt anonym.
Citera
2010-11-07, 06:48
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag har ingen som helst förståelse för detta. De har valt att hänga ut andra personer, däribland kungen, men de har själva inget intresse av att bli uthängda.

De är inte offentliga personer.

Det är, därmot, kungen.
Citera
2010-11-07, 07:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badabing10
De är inte offentliga personer.

Det är, därmot, kungen.

Sant, men snart är de offentliga. Det ska bli mycket intressant att se hur stor trovärdighet de har och hur deras liv har utvecklats sig efter allt detta festande med kungen.

Detta är nästan mer intressant än informationen om Kungen. Hur har det gått för "kaffeflickorna"!
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-11-07 kl. 07:06.
Citera
2010-11-07, 07:18
Medlem
Vilket år för vår kungafamilj !!!!

Gaffelns kärleksaffär med en tjej som vikt ut sig blir offentlig!

Ciggen som är förlovad får veta att pojkvännen bedragit henne med en norska och väntar barn med en annan kvinnan. Förlovningen bryts!

Hakan gifter sig !

Blir känt för allmänheten att Knugen bedragit Jokern och knullat runt med diverse damer och tom haft en affär under längre tid med en i Sverige ökänd negress !

Fattas bara att något mumsigt kommer om Jokern.

Gissar att Knugens barn nog tappat lite av respekten för far sin.
Senast redigerad av Satanigatan2009 2010-11-07 kl. 07:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in