Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Närå, hade kungen tagit befälet och dragit ut mot Moskva hade jag varit mer benägen att stödja honom. Nu smygröker han och gubbar sig med sitt kotteri av trista gubbar istället.
Meh, det handlar inte om nymoralism, det handlar om att sköta sitt jobb. Olika jobb har olika krav, du vet. Att Svenne Banan går på nån sexklubb med eller utan frugans vetskap är knappast ett problem. När kungen gör det blir det en möjlighet till utpressning. Och kungens jobb kräver att han håller sig borta från sådana situationer. Ergo, tjänstefel. Och sköter man inte sitt jobb, då ska man ha sparken.
Om han hade hållit sig hemma i sovrummet hade ju skandalen aldrig uppstått. Nu var han ju tvungen att springa på svartklubb och hålla på.
Har man bara ett uns förstånd så förstår man detta. Vilket glädjande nog fler börjar inse. De som själva springer runt med slödder och rör sig i mindre smickrande miljöer håller nog på kungen, utan tvekan.
Vill man ha en kung som varken kan uttrycka sig i skrift, tal eller sköta sina privat fester på ett anständigt sätt, eller åtminstone hålla sig inom ramarna för vad som förväntas av en person i hans ställning. De vänner han rör sig med pekar tydligt på ett mycket dåligt omdöme. I ett demokratiskt, modernt samhälle går man ut och möter den kritik som florerar runt ens person. Man gömmer sig inte bakom sina olämpliga vänner eller sin nanny / Bertil Tenert.
Ordagrant sa vår statschef (Jag tar självklart avstånd från all form av
förhandling med kriminella ).. Sedan klappar kungen sin vän på huvudet och tycker att det är bra att han gått ut och tagit på sig hela ansvaret för sin kontakt "förhandling" med Webb .
Gör det kungen ansvarsfri på något sätt ? Vems ärende gick Lettström?
Nästa gång vår konung tar emot en blomma ifrån en söt liten 7 årig flicka önskar jag innerligt att hon ställer frågan i samma sekund hon överräcker blomman. - Är det sant att kungen tycker om att gå på svartklubb och titta på när andra flickor har sex ?
Saken är den att kungens förehavanden aldrig kan bli en privat sak, kan man inte uppföra sig anständigt bör man lämna in sin avskedsansökan. De människor som det skrivits om i dagarna är inga duvungar. Är de inkopplade kan man vara säker på att det finns substans i det som nu kungen vägrar svara på.