2010-11-06, 20:12
  #3841
Medlem
enannanamandas avatar
Noppe och Aje har nog en hel del gemensamt med C-G, båda blev ju mer eller mindre offentligt utpekade som totalt misslyckade arvtagare till familjens egendomar och förmögenheter! Både Märta Philipsson och Noppes far uttryckte sin stora besvikelse över deras tillkortakommanden vid flera tillfällen! Och Carl-Gustav har givetvis också fått höra att han inte på något sätt kan mäta sig med sin företrädare/farfar, som helt klart var en högt bildad, intelligent och "kunglig" man! Det sätter säkert sina spår
Citera
2010-11-06, 20:47
  #3842
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
"För Sverige - i tiden" är verkligen... på tiden. - Eller som Kristian I:s valspråk löd: "Dygden visar vägen."

Tur för CG att det inte var hans valspråk.
Citera
2010-11-06, 21:15
  #3843
Medlem
[quote=terylenebaby
Tänk om Silvia hade gjort som kungen och slirat runt med yngre gossar,skulle man ha försvarat hennes beteende här på FB.[/QUOTE]

Tror var och en vet svaret på det.
Citera
2010-11-06, 21:30
  #3844
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Tror var och en vet svaret på det.

Jajamen! Landets feminister skulle man(?)grant stått upp och gratuelrat mhenne till att hon tar för sig!
Citera
2010-11-06, 21:33
  #3845
Medlem
Bystskuggas avatar
Hmm. Verkar som Henemark själv är en av källorna till boken och att hon berättat för författarna om förhållandet. Detta var jag inte medveten om. Trodde någon annan avundsjuk älskarinna outat henne.

Blir intressant att höra hennes kommentarer när hon läst igenom boken.
Citera
2010-11-06, 21:39
  #3846
Medlem
Kungen är framförallt mänsklig, med svagheter och egenskaper som vanligt folk kan sympatisera med.
Sedan är han mkt allmänbildad, tänk alla kommuner, järnverk, kraftstationer, samebyar, vetenskaps-akademi-möten och invigningar han mer eller mindre frivilligt bevistat under alla dessa år.

Sedan hör det faktiskt till god ordning att ha en statschef med ERFARENHETER.
Detta fjanteri att en statschef aldrig skall ha fått göra vissa saker och måste vara oförvitlig och aldrig ha gjort något som kan anses fel. En sådan person har ju inte kunnat lära sig något och vore rätt oduglig. Nej våran kung Karl-Gustav är en riktig kung, och den enda vi har.
Citera
2010-11-06, 21:47
  #3847
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcantara
Kungen är framförallt mänsklig, med svagheter och egenskaper som vanligt folk kan sympatisera med.
Sedan är han mkt allmänbildad, tänk alla kommuner, järnverk, kraftstationer, samebyar, vetenskaps-akademi-möten och invigningar han mer eller mindre frivilligt bevistat under alla dessa år.

Sedan hör det faktiskt till god ordning att ha en statschef med ERFARENHETER.
Detta fjanteri att en statschef aldrig skall ha fått göra vissa saker och måste vara oförvitlig och aldrig ha gjort något som kan anses fel. En sådan person har ju inte kunnat lära sig något och vore rätt oduglig. Nej våran kung Karl-Gustav är en riktig kung, och den enda vi har.

Ja svagheter har han gott men det vore bra med några starka sidor också. Hur allmännbildad han är vet jag inte men han har i varje fall bekymmer med han veta var han är. Klart han skall få leva som vem som helst. Det är bara att avgå i morgon och ta ett djupt andetag i den klara höstluften så kommer säkert en gråsparv med in i luftintaget.
Citera
2010-11-06, 22:31
  #3848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jajamen! Landets feminister skulle man(?)grant stått upp och gratuelrat mhenne till att hon tar för sig!

Och folk här på Flashback hade kallat henne både det ena och det andra.
Citera
2010-11-06, 22:53
  #3849
Medlem
Giant Squids avatar
Läste pappersuplagan av AB och såg en artikel som jag inte hittat i nätupplagan.

Kaffeflickan Monica berättar och visar några partybilder ur sitt privata fotoalbum. (ser rätt stifft ut, men kvällen har väl bara börjat)
Är Monica en utav källorna till boken eller är detta en separat kaffeflicka?

citat: "Jag var 18 år första gången"

sid 8
http://img821.imageshack.us/img821/5061/scanneddocument213.jpg

sid 9 (foton, bla, den kända artisten)
http://img130.imageshack.us/img130/3747/scanneddocument11.jpg
http://img696.imageshack.us/img696/8748/scanneddocument112.jpg

sid 10
http://img577.imageshack.us/img577/3797/scanneddocument33.jpg
http://img220.imageshack.us/img220/7801/scanneddocument44.jpg
Citera
2010-11-06, 23:16
  #3850
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Jag tycker däremot att alla offentliga personer besitter rättigheten att få den information som publiceras i media verifierad.

Betänk att vi har yttrandesfrihet och källskydd - båda har starkt lagstöd, inte utan orsak.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Eller är det ok att publicera en sådan här bok nu för att det gäller Kungen, men om det skulle vara en offentlig person du tycker är ok hur ställer du dig då ?

Tack vare granskande journalistik vet vi att Fredrik Reinfeldt har ett fyllo till pappa, att Mona Sahlin inte har något bra ekonomiskt sinne och slarvar med kort, att prinsessan Ciggen kör lite hur som helst på gågator - och så vidare. Ingen offentlig person är fredad från att bli granskad och så ska det vara. Knugen var måhända den sista fredade bastionen men det är på tiden att även han granskas.
Citera
2010-11-06, 23:45
  #3851
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Hmm. Verkar som Henemark själv är en av källorna till boken och att hon berättat för författarna om förhållandet. Detta var jag inte medveten om. Trodde någon annan avundsjuk älskarinna outat henne.

Blir intressant att höra hennes kommentarer när hon läst igenom boken.

Jag lutar åt att fröken Henemark själv berättat (eller så har någon annan återgett vad hon berättat), på basis av det som står i boken. Sen förstärks intrycket av att förlaget och författarna säger att de har bevis för allt som står i boken, Hovet avstår från att gå vidare rättsligt samt det att Knugen vill vända blad.

La Camilla lär vinna på detta hur som helst:

1, Stämmer det inte som står i boken om henne och Knugen lär en fet stämning av förlaget vara att vänta.

2, Stämmer det som står i boken kan hon nu med boken i ryggen (ingen skulle ha trott på henne tidigare) sälja sin story till högstbjudande (eller varför inte ge ut en egen (spökskriven) bok som i sin tur säljer bra med) - Henemark talar ut om året med Kungen - är säkert en mardrömsrubrik/-boktitel för Hovet.

3. Hovet kontaktar henne och kommer med ett mycket förmånligt "ekonomiskt erbjudande" i form av engångssumma eller ersättning livet ut som hon accepterar, mot tystnad. Hovet behöver inte redovisa sina utgifter offentligt så det finns ingen risk där.
__________________
Senast redigerad av Adjudant 2010-11-06 kl. 23:48.
Citera
2010-11-07, 00:02
  #3852
Medlem
Per asperas avatar
Dags för C-G att åka på stadsbesök till Nordkorea så att han och Kim Jong Ill kan skryta om vem som tryckt flest undersåtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in