2010-11-03, 19:18
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
SÄPO letar filmrullar? De hittade ju inga ryska spioner utan utländsk hjälp så varför skulle de blivit värsta CIA helt plötsligt? Att kungen skulle använt SÄPO för egen vinning faller på en sak,,,,,boken blir utgiven. Tror att SÄPO jagat filmrullar hos tjejer hade de inte haft skrupler med att bryta sig in hos författarna och förstöra allt material de hade.
...

SÄPO har väl helt enkelt lärt sig att sikta rätt och sikta lätt? Ryska spioner är jobbiga att överlista och ha att göra med. Att leta filmrullar hos blåsta partybrudar kanske passar dem bättre?

Med modern teknik är det inte bara att förståra material. Det är ju bara att sprida digitalt.

För de som säger 'Nä nu får du faktiskt...', så vill jag bara påminna om vad som hände när Stig Bergling flydde. Bergling var uppe över natten hos sin fru/fästmö, och säkerhetspolisen höll koll på porten från byggnaden där hon hade sin lägenhet. Bergling var listigare och tog den andra vägen ut.

Att SÄPO inte vet om att alla byggnader har minst två utgångar av brandsäkerhetsskäl må vara dem förlåtet. De kan ju inte vara experter på allt, minsta av allt vilka utgångar en byggnad man ska övervaka kan tänkas ha. Men man kunde ju tänka sig att de i alla fall kunde ha tittat på andra sidan huset?

Så att SÄPO föredrar att jaga filmrulla hos Knugen frillor i stället för att sätta fast ryska spioner förvånar mig inte alls.
Citera
2010-11-03, 19:27
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Det är varken förvånande eller speciellt chockerande att C-G och gänget har roat sig kungligt genom åren Det har ju både tid och resurser till det! C-Gs och Silvias "kärlekssaga" var väl heller inte precis "made in heaven" utan mycket resultatet av träget arbete av den tidens främsta kungamentorer prins B och Marcus W... Silvia var mycket god vän med en av Bismarcksdamerna(som står sv kungafamiljen nära), de festade om i bla Marbella i början av det glada 70-talet och det var nog så S rekryterades till drottningrollen i Sverige! Tvivlar på att hon har brytt sig speciellt mycket om vad maken sysslat med utanför de officiella sammanhangen, så länge han inte chikanerat henne offentligt Hoppas att det finns litet roligare sladder i den här nya boken än C-Gs gamla damhistorier och grabbfester! Det evigt pågående maktspelet och intrigerna omkring monarken och i de royala gemaken hade det däremot varit kul att läsa om!

Det här är uppenbart en skandalbok där fokus mer ligger på underlivet än hjärnan. Men inget fel i det! Det behövs det också!

Din information/skvaller om hur Jokern headhuntades till jobbet låter mycket intressant. Har du någon mer information?

Angående monarkin så vill jag upprepa. Monarkins främsta uppgift är dess egen överlevnad. Genom att acceptera och förstå det är det lite lättare att fårstå de lite konstiga dribblingarna de har för sig. Att någon skulle ta och sätta sig ner och göra en ordenligt undersökning i den svenska monarkins moderna historia från Gustav V och framåt, vore naturligtvis en välgärning. Men jag tror också att det är en svårare uppgift än att hitta källor som säger att han hånglat med popstjärnor eller gått på bordell.
Citera
2010-11-03, 19:32
Medlem
birabirabiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakehunter
Historien med Kungen var långt tidigare innan Henemark hamnade på gatan.

Henemark bor tydligen under tak nuförtiden.

ja nån slags soc lya...som hon bara skulle ha 1 månad till.

-men nu efter detta ska de väl inte va så svårt att dra in lite cash ...
Citera
2010-11-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birabirabira
ja nån slags soc lya...som hon bara skulle ha 1 månad till.

-men nu efter detta ska de väl inte va så svårt att dra in lite cash ...

... som hon kommer att göra av med direkt och efter det är hon tillbaks på ruta ett.
Citera
2010-11-03, 19:53
Medlem
Jag frågade en bekant, tidigare med väldigt god insyn i kungafamiljens liv, idag vad h*n hade att säga om det som nu skrivs i tidningarna:
"Tycker bara det är skönt att sanningen kommer fram"...
Sedan så påpekade jag att h*n hade kunnat skrivit boken och "cashat in" långt tidigare, men "av moraliska skäl och heder" så har h*n inte gjort det. H*n vill heller inte berätta om andra saker som jag vet att h*n sitter på.
H*n har för övrigt tidigare sagt att "om allmänheten bara visste hälften av vad Kungen använt skattepengar till så skulle kungahuset varit ett minne blott för längesen".
Citera
2010-11-03, 19:57
Medlem
brianmolkos avatar
Camilla Henemark va han måste varit kraftfullt berusad eller något annat då
Citera
2010-11-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Camilla Henemark va han måste varit kraftfullt berusad eller något annat då

Att knungen gärna luktar på korken är nog allmänt känt och det finns en historia om knugen när han tillbringade några dygn på en skärgårdsö i Nynäshamns kommun. Någon som vet mer om detta?
Citera
2010-11-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
... som hon kommer att göra av med direkt och efter det är hon tillbaks på ruta ett.
ni är så vulgärt billiga i era reflektioner...Henemark har med flit eller ofrivilligt hamnat i den situation hon nu håller på att ta sig ur. Fundera lite utanför era beiga, enformiga liv och fatta att Camilla till skillnad från er får ett perspektiv på verkliga vänner och hyenor (som somliga av er)
Citera
2010-11-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
La Camilla i Expressen:

Varför vill advokaten att hon inte ska säga någonting? Om La Camilla inte varit med Knugen är det ju bara att dementera och sedan stämma skiten ur författarna?

Kanske vänta tills boken faktiskt publicerat och då stämma för något som faktiskt står i boken istället för att det bara är lösa rykten än så länge.
Citera
2010-11-03, 20:26
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Jag börjar ana vart det här kommer att sluta.

Väldigt många blir, och har redan blivit, upprörda av boken. Kanske stäms de för förtal, kanske lyckas de till och med. Men boken har öppnat för möjligheterna att berätta och skriva om ryktena. Det kommer att komma fler, de som vill tjäna sig en hacka, de som vill stå i rampljuset en stund, och de som bara vill berätta.

Det kommer inte att sluta. Det här är bara början.
Citera
2010-11-03, 20:29
Medlem
http://www.newzglobe.com/sv/blog/bernt/nej-det-var-inte-henemark

Det är INTE Henemark enligt denna källa
Citera
2010-11-03, 20:36
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitanakonda
http://www.newzglobe.com/sv/blog/bernt/nej-det-var-inte-henemark

Det är INTE Henemark enligt denna källa

Jag som undrade hur man kunde ta fel på Henemark och någon annan överhuvudtaget.

Michaela de la Cour!

Stora tuttar och hövolm på huvudet. Är det vad vår statschef tänder på? Olof Palme hade mera klass tycker jag. Diskreta, intellektuella, mörka skönheter går lite bättre i utlandet när man ska beskriva Sverige för utlänningar. Fast det är klart att synen med Knugen som rockar loss med Army of Lovers på Noppes privatfest är ju inte så illa det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in