2010-11-04, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Du antyder att kungens apanage också har gått hit?

Inte alls. Jag antyder att författarna är en desperat SAS-redaktör och ett suspekt socialtroll med inspärrade unga flickor som hon tjänar utnyttjar och tjänar pengar på. (s.k. "behandlingshem").

Kanske deras verksamheter går dåligt och att man ser en "skandalbok" som ett sista hopp att hålla uppe en orealistisk fasad.

Kungen har inget med detta att göra.
Citera
2010-11-04, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sant
Inte alls. Jag antyder att författarna är en desperat SAS-redaktör och ett suspekt socialtroll med inspärrade unga flickor som hon tjänar utnyttjar och tjänar pengar på. (s.k. "behandlingshem).

Kanske deras verksamheter går dåligt och att man ser en "skandalbok" som ett sista hopp att hålla uppe en orealistisk fasad.

Kungen har inget med detta att göra.
Så de har hittat på allt menar du?
Citera
2010-11-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gebleiben
Du lär få vänta ett tag på din republik MissYou. Kungen ska granskas i sin ämbetsutövning (som vi bekostar) och lämnas ifred i sitt privatliv (som vi inte betalar en krona för) vilket han har rätt till enligt Europakonventionen om mänskliga rättigheter .

Om det är något svenska folket kommer bära med sig efter den här kalabaliken är det att Kungen är en människa med rätt till ett liv vid sidan av tronen. Konungariket är inte på väg någonstans.
Vilket ämbetsutövning utövar Konungen?
Dessutom har han rätt enligt dig vara otrogen och leva livets glada dagar på vår bekostnad? Ska inte en Konung vara ett föredöme? Men mkt möjligt du har rätt - de stickande tanterna finns väl kvar ändå och tycker det är kvinnornas fel - han är dock bara en karl som kvinnorna lockar till sig..hugaligen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gebleiben
Du lär få vänta ett tag på din republik MissYou. Kungen ska granskas i sin ämbetsutövning (som vi bekostar) och lämnas ifred i sitt privatliv (som vi inte betalar en krona för) vilket han har rätt till enligt Europakonventionen om mänskliga rättigheter .

Om det är något svenska folket kommer bära med sig efter den här kalabaliken är det att Kungen är en människa med rätt till ett liv vid sidan av tronen. Konungariket är inte på väg någonstans.

1. Kungen är alltid i tjänst.

2. Det är bl.a. jag som beskostar hans lyxiga privatliv med bilar, båtar, sprit, hus, resor, unga kvinnor, cigaretter m.m..

Det är nog fler än jag som har fått nog av att ge skattepengar till Sveriges största och rikaste socialbidragstagare.
Citera
Medlem
Det är väl bra att det skrivs en bok av alla rykten som gått här på FB genom alla år.
åtminstone jag ska köpa boken. Ska faktiskt bli kul att se nån som har kollat allt som ryktats här.

sen vet jag inte om de där tre författarna har en ren bakgrund och kommer det fram nåt om dem så är väl det bra. men att de gjort en bok tycker jag fan var på tiden.
Citera
2010-11-04, 00:17
Medlem
Cohibas avatar
Jävla fjanterier! Om våran knug rövpuckat en vulgär sångerska, så har han väl därigenom visat sig mer konungslig än nånsin tillförne. Låt den stackars degenererade kungastackarn knulla vidare och deportera de 3 odugliga journalistkräken till Albanien.

Är egentligen emot monarkin men detta var så lågt, att jag blir monarkist för en dag.

Leve majestätet!
Citera
2010-11-04, 00:18
Medlem
Snabbsnigels avatar
Lustigt att alla både Aftonbladet och Uppdrag granskning (även Tarras ikväll) ropar efter att vittnen skulle träda fram för att vara trovärdiga. Samma gäng kan gladeligen använda sig av anonyma källor när de själva skriver.

Enligt författarna finns det fler än ett vittne till varje historia. Eftersom det är tillräckligt för att få någon dömd i en svensk domstol kokar allt ner till om Tomas, Deanne och Tove medvetet ljuger eller inte.

Dessutom är det lustigt att Aftonbladet försöker försvara kungen och att man skall respektera hans privatliv när man själva bara för några månader sedan förstörde Viktorins politiska liv med bara ett anonymt vittne om en högst privat sak som hände INNAN han blev regeringsmedlem. Tala om dubbelmoral.
Citera
2010-11-04, 00:19
Medlem
River99s avatar
Oavsett om det är sant eller inte, är det positivt om det bidrar till att folk uppmärksammar hur sjuk monarkin är.

Kungen har indirekt stor makt och en extremt hög lön som han ärvt. Ett statsskick som gick hem på medeltiden och i en del diktaturer f.n.

Man ska inte ärva sig till att bli statschef i en demokrati, end of story.....

Sen är det säkert sant att han satt på en del horor.
Citera
2010-11-04, 00:22
Medlem
Det är en populär myt att apanaget går till Kungens privata utgifter. Sanningen är att Kungen inte ens tar ut lön av skattemedlen. Han har en egen förmögenhet och tjänar pengar på de jordbruksfastigheter han äger och arrenderar. Gustaf VI Adolf fick t.o.m. skjuta till egna pengar för att kunna ge folket det kungahus de förväntade sig men inte ville betala fullt pris för.

Kungens ämbete är att vara en samlande symbol för Sverige, i riket och utanför. Men har han inte alltid kronan på sig och är en aktivitet inte annonserad av hovet, då är det ett privat äventyr.
Citera
2010-11-04, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma
Det är väl bra att det skrivs en bok av alla rykten som gått här på FB genom alla år.
åtminstone jag ska köpa boken. Ska faktiskt bli kul att se nån som har kollat allt som ryktats här.

sen vet jag inte om de där tre författarna har en ren bakgrund och kommer det fram nåt om dem så är väl det bra. men att de gjort en bok tycker jag fan var på tiden.

Förmodar du har sett Lennart Ekdahls debatt ikväll - Sveriges mest orädda journalist. Kanonjobb gjorde han för att sänkta kungahuset...Den ende som vågar ..hittills..men det kommer fler..när korken gått ur...de fega som går på vågorna efter Ekdahls program...Det här kommer bli enormt stort
Citera
2010-11-04, 00:24
Medlem
Blifullidags avatar
Han har ju en hel del rojaliteter att brås på när det kommer till perversa utsvävningar mm mm.
Kungar brukar väl alltid bete sig som svin bakom kulisserna i stort sätt.
Hans farsa.... Ja herregud, han får ta och ligga i lite för att komma upp i toppen av majestätskandaler.
Karl XVI Gustaf är en hederns man han. Jajjamen.
Citera
2010-11-04, 00:25
Medlem
MrsMagoos avatar
En roman fantiserad för att tjäna pengar
Går man på precis allt i det här landet

Inte trovärdigt enligt mig, utan ett startskott till att få bort monarkin
Svineri kallar jag det för , det finns gränser för allt jäkla granskande

Vem har betalat journalisterna i 3 år , bokförlaget eller?

Money money money, in a rich man's world
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in