2010-11-05, 12:33
Medlem
fredrikdenstores avatar
Mittåt! Jag hade fel. "Konungen kan ej åtalas för sina gärningar" står det i Grundlagen.
Alltså kan Knugen begå mord och ändå ha åtalsimmunitet. Bara att plocka fram AK5:an
Senast redigerad av fredrikdenstore 2010-11-05 kl. 12:38.
Citera
2010-11-05, 12:34
Bannlyst
Dags att lätta upp stämningen lite innan moralpaniken går helt överstyr?

http://www.youtube.com/watch?v=9z6zEHG_qQU
Citera
2010-11-05, 12:37
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Mittåt! Jag hade fel. "Konungen kan ej åtalas för sina gärningar" står det i Grundlagen.
Alltså kan Knugen begå mord och ändå ha åtalsimmunitet.

Puh! Det var väl skönt, tycker du inte? Jag blev lite orolig där för Knugen ett ögonblick!
Citera
2010-11-05, 12:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bob-Kelso
Men du tillför då ingenting i diskussionen. Tråden handlar om boken om Carl XVI Gustaf, som i sin tur handlar om skvaller. Hur man då kan skriva "Så länge kungen sköter sitt privatliv snyggt och inte begår olagligheter så finns det inget att ha synpunkter" är för mig obegripligt, då det är därför denna tråd har uppkommit.

Ont: "så finns det inget att ha synpunkter" är mycket intressant formulerat.

Kommer du verkligen in i en tråd, med dina fjuttiga 16 inlägg, och börjar med två offtopic-inlägg där du gnäller på andra medlemmars sätt att skriva?

FB Borde införa en IQ test vid registrering och dessutom tvinga alla nya medlemmar att läsa reglerna.

Dessutom, tråden handlar inte om någon jävla bok. Den handlar enbart om H.M. Konung Carl XVI Gustaf, där boken utgör en liten del i denna tråd.
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-11-05 kl. 12:40.
Citera
2010-11-05, 12:39
Medlem
Dr.Bob-Kelsos avatar
Att kungen fullt lagligt hade kunnat avrätta Prins Carl Philip för dålig hantering av läxor är ett av många skämt man hört på lektionerna om ämnet Brott & straff.
Citera
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Puh! Det var väl skönt, tycker du inte? Jag blev lite orolig där för Knugen ett ögonblick!
Jo verkligen. Jag fick lite konstiga känslor själv i magen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Det verkar ha bedrivits/bedrivs orgier med inköpta "kaffeflickor" kvällstid/nattetid på Centralbadet i Svedalas hufvudstad.

Intressant. Det kan man ju gräva vidare i.

Se http://beta.stockholmtown.com/ContentStoreFiles/Entity/926/Centralbadet_450x300.jpg

Börja gräv!

Se http://www.121.nu/onetoone/foretag/aktiebolaget-stockholms-brunnsbad-5DDB
Citera
2010-11-05, 12:40
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Alltså kan Knugen begå mord och ändå ha åtalsimmunitet. Bara att plocka fram AK5:an
2010-11-05, 12:42
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Hoppas han mördar Deanne Rauscher:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article309193.ab

"Kungen får göra precis vad han vill - så länge han är protestant.
-Han får begå vilket brott som helst utan att straffas. Bara om han byter religion skulle han avsättas, säger grundlagsexperten Joakim Nergelius.
Om kungen begår ett brott, vad händer då?
- Inget. Det står i den svenska grundlagen att kungen inte kan åtalas. Nu var det en fråga om trafikbrott, men samma sak skulle hända om kungen mördar någon eller om han snattar på H&M i Borgholm. Han kan inte åtalas, säger Joakim Nergelius, professor i rättsvetenskap vid Örebro universitet.
Finns det undantag?
- Nej. Han kan göra vad som helst. Men bara kungen omfattas av immuniteten, inte resten av kungafamiljen."

Är det inte så att immuniteten gäller även för CP och Victoria när de vikarierar som statschef ?
Citera
2010-11-05, 12:43
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Skönt att vi är överens
Lite OT kanske, men när tänker du äntra Plattan? Du lär väl vara så jävla skrångskjutande så även en och annan icke invandrare kan ryka med.
Citera
2010-11-05, 12:43
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Är det inte så att immuniteten gäller även för CP och Victoria när de vikarierar som statschef ?

Bara när det gäller mutbrott.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2010-11-05 kl. 12:52.
Citera
2010-11-05, 12:45
Medlem
Dr.Bob-Kelsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kommer du verkligen in i en tråd, med dina fjuttiga 16 inlägg, och börjar med två offtopic-inlägg där du gnäller på andra medlemmars sätt att skriva?

FB Borde införa en IQ test vid registrering och dessutom tvinga alla nya medlemmar att läsa reglerna.

Jag hoppas du hade tänkt till en extra sekund och funderat på varför jag skrev som jag gjorde. Och att det är jag som har 16 inlägg är både irrelevant och lustigt - då du har över 5000+ men det verkar som om det borde vara tvärtom.

Kvalitét istället för kvantitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in