2010-11-03, 16:32
Medlem
JagHarEnLitens avatar
I pressen får jag reda på att Knugen inte har läst boken. Ja, det är förstås inte så konstigt. Sen får vi förklaringen att Nina Eldh ska läsa den tillsammans med honom. Då faller allt på plats. Förlaget tyckte antagligen inte att det skulle löna sig med en utgåva med lättläst svenska.

Hursomhelst så var Eldh erbjuden av förlaget att ta del av innehållet. Detta angående kritik av henne att alla verkar känna till boken utom föremålet för den. Kruxet var att, enligt praxis såvitt jag förstår, den skulle läsas på förlaget. Eldh ansåg att Knugen naturligtvis inte kunde komma till förlaget, då hon ville läsa den tillsammans med honom. Jaha, så Knugen är för fin för att göra som alla andra.

Så skyll sig själv då Statschefen!
Citera
2010-11-03, 17:02
Medlem
Giant Squids avatar
Jag får inte riktigt ihop det här med kaffeflickor och jacussibadande på centralbadet, tömde de hela centralbadet på personal då eller ? Och att SÄPO skulle smyga sig in i lägenheter och sno filmrullar känns overkligt. Jag hade förväntat mig åtminstone lite Eyes Wide Shut scenarion när det gäller Knugen.
Citera
2010-11-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Mitt inlagg var ett svar pa 2006:s inlagg dar han gjorde ett misslyckat forsok att misskreditera Lettstrom genom att ta upp ett gammalt studentupptag. Huruvida Lettstrom ljuger eller inte om att han inte varit stamgast pa Club Power later jag vara osagt men min ursprungliga poang var att det skulle vara svart for honom att entydigt kunna svara pa fragan om han nagonsin varit dar.
Då kanske du också vet i vilken skola han gick?
Vet du inte det så är det uppenbart att du ljuger.
Citera
2010-11-03, 17:27
Bannlyst
Jag vet ju inte, men tror på det. Högt uppsatta människor är ofta dom mest falska.
Undrar om stackars Silvia har en älskare också. Fredrik Wikingsson kanske?
Citera
2010-11-03, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag får inte riktigt ihop det här med kaffeflickor och jacussibadande på centralbadet, tömde de hela centralbadet på personal då eller ? Och att SÄPO skulle smyga sig in i lägenheter och sno filmrullar känns overkligt. Jag hade förväntat mig åtminstone lite Eyes Wide Shut scenarion när det gäller Knugen.

SÄPO letar filmrullar? De hittade ju inga ryska spioner utan utländsk hjälp så varför skulle de blivit värsta CIA helt plötsligt? Att kungen skulle använt SÄPO för egen vinning faller på en sak,,,,,boken blir utgiven. Tror att SÄPO jagat filmrullar hos tjejer hade de inte haft skrupler med att bryta sig in hos författarna och förstöra allt material de hade.

Läs tidningarna idag. När man håller med Janne Guilliou har det gått vääääääldigt långt. Till och med jag som inte är speciellt källkritisk i mina källor inser att när Aftonbladet till sist sågar deras källor med fotknölarna(ett par hittas inte alls) så kommer boken att få stämningar inte bara från hovet.

Den kommer att sälja, men alla pengar kommer att gå åt i rättegångarna ändå. Författarna kanske skulle tänka på sina familjer och ta långsemestrar utomlands, för många kommer att hata dem och jaga dem
Citera
2010-11-03, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curse
Dom är negrer i brasilien! Silvia är en halvneger!!!!!!

Och ändå blev inte Carl-Philip en stor fotbollsspelare.
Citera
2010-11-03, 17:38
Medlem
Detta är så nära en officiell bekräftelse man kan komma om att uppgifterna i boken stämmer:

Fd Säpo-chef:
- Jag har ingen aning om hur de här besöken gick till i praktiken.
[.....]
- Men jag tror inte ens att vi visste om det i förväg, att han skulle dit förrän kanske nån timme innan, säger han.

KÄLLA: http://www.expressen.se/nyheter/1.2197404/fd-sapo-chef-jag-har-ingen-aning
Citera
2010-11-03, 17:39
Bannlyst
La Camilla är ju inte ful! Dessutom är hon bland de absolut smartaste i detta land. Förstår om Kungen föll för henne. Förstår inte hur man kan falla för Kungen, men han är ju i alla fall en gentleman.
Citera
2010-11-03, 17:39
Medlem
stardust74s avatar
Jag har, i flera år, vetat att Kungen spenderade flera nätter med min mammas väninna under ett besök i utlandet (där jag, mamma och väninnan kommer ifrån.) Mammas väninna beskrev nätterna i inte ett allt för smickrande ordalag Han var visst ganska ivrig, om man ska tro henne
Citera
2010-11-03, 17:47
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
När träffade konungen Camilla? Var det innan Victoria avlades? I så fall blev kanske ett snabbt bortadopterat mulattbarn ett resultat. Detta (som idag är en vuxen man) är då Sveriges rättmätige tronföljare.

Ganska osannolikt med tanke på att Camilla bara var 12 år gammal när Victoria föddes.
Citera
2010-11-03, 17:48
Medlem
Adjudants avatar
La Camilla i Expressen:

Citat:
I boken så beskrivs det som att du och kungen hade en relation under ett års tid och du beskrivs som hans älskarinna.
- Jag har pratat med en advokat och han säger att jag inte ska säga nånting, och då gör jag inte det.
Har du haft kontakt med författaren alls?
- Ja, det har jag. Han sökte upp mig redan för två år sen. Jag känner honom sen tidigare också. Vad han har skrivit i boken det vet inte jag, så nära kontakt har vi inte.

Varför vill advokaten att hon inte ska säga någonting? Om La Camilla inte varit med Knugen är det ju bara att dementera och sedan stämma skiten ur författarna?
Citera
2010-11-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Nej. Det är inte alls märkligt.

Det var precis likadant när Erik Fichtelius blev omplacerad. Ingen på Aktuelltredaktionen visste om att han höll på med en dokumentär om Göran Persson och följde denne under långa tider. Den slutsats som drogs var att han undanhållit redaktionen nyheter, det blev ett jävla liv och han omplacerades till SVT24.

Den enkla regeln på en redaktion är: sitter du på nyheter så är det redaktionen som har rätten till dem - ingen annan. En lojalitetsfråga helt enkelt.

"Omplacerades" är nyckelordet här. I detta fall sparkades journalisten i fråga innan anställningen gått ut.

Detta osar regelrätt (eller förresten, läs:regelvidrig,) repressalie. Det går inte att skönmåla även om man försöker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in