Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag får inte riktigt ihop det här med kaffeflickor och jacussibadande på centralbadet, tömde de hela centralbadet på personal då eller ? Och att SÄPO skulle smyga sig in i lägenheter och sno filmrullar känns overkligt. Jag hade förväntat mig åtminstone lite Eyes Wide Shut scenarion när det gäller Knugen.
SÄPO letar filmrullar? De hittade ju inga ryska spioner utan utländsk hjälp så varför skulle de blivit värsta CIA helt plötsligt? Att kungen skulle använt SÄPO för egen vinning faller på en sak,,,,,boken blir utgiven. Tror att SÄPO jagat filmrullar hos tjejer hade de inte haft skrupler med att bryta sig in hos författarna och förstöra allt material de hade.
Läs tidningarna idag. När man håller med Janne Guilliou har det gått vääääääldigt långt. Till och med jag som inte är speciellt källkritisk i mina källor inser att när Aftonbladet till sist sågar deras källor med fotknölarna(ett par hittas inte alls) så kommer boken att få stämningar inte bara från hovet.
Den kommer att sälja, men alla pengar kommer att gå åt i rättegångarna ändå. Författarna kanske skulle tänka på sina familjer och ta långsemestrar utomlands, för många kommer att hata dem och jaga dem