2010-11-06, 18:31
  #3817
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Personer med liknande intressen dras till varandra.

Visst är det så. Dessa personer med klent intellekt vad kan dom göra nu när du ärvt makt och rikedom annat än att umgås i herrklubbar med kaffeflickor som aperitif.

Knugen känner sig säkert inte bekväm att umgås privat med medlemmar i Svenska akademien eller
kungliga vetenskapsakademien.

Kvar blir då Noppe o co. undra vad Grynet säger om detta?
Citera
2010-11-06, 18:37
  #3818
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Stappis: Jag skrev om den akta leveransen av talet, inte innehallet.
JagHarEnLiten: Din oformaga att ta till dig hur andra ser pa och kanner infor saker och ting (aven kant som bristande empati) ar valdokumenterad i detta forum.

En annan som insett samma sak som undertecknad ar lustigt nog Expressens Britta Svensson som skriver sa har:

http://www.expressen.se/kronikorer/brittasvensson/1.2203106/britta-svensson-kungens-reaktion-var-helt-genialisk

Skulle inte jag känna? Har jag bristande empati? Skulle inte jag kunna känna medlidande, din lille stackare!

Tack annars för att du tar upp Britta Svenssons artikel igen! Den är så intressant att jag klipper in den här.

Det här är ett exempel på kungajournalistik som sveper brett.
  • Den tar upp Knugen som ovanligt folklig för att vara kunglig. Hon beskriver hur han stakar sig, antagligen är nöjd att svenska folket ser vilken viril bock han är, han pratar med familjen, det är synd om honon.
  • Den tangerar också det upphöjda i att vara kung. Att han kan snuska runt. Att han är något mer än en vanlig simpel minister som får avgå när de inte betalt tevelicensen. Han är en "god" kung.
  • Men framför allt om det statsmannamässiga i hans hållning. Han vägrar bli arg. Han arbetar på som vanligt. Han stämmer inte, utan viftar undan det hela lite enkelt sådär.

Det är intressant, därför att det handlar om något sådant man inte kan komma undan egentligen. Reinfeldt skulle aldrig komma undan med att ha Veronika Maggio som älskarinna ett år. Göran Hägglund kan inte ha Noppe som kompis och fortsätta som politiker.

Vidare har vi den närmast religiösa tron på Knugen är så jävla smart att allt därute i lingonskogen var ett genidrag, planerat in minsta detalj. Var och en som sett honom där bör inse att så inte är fallet. Han kände sig pressad att säga något, och så blev det som det blev. Att alla tant agdor ute i stugorna sluter upp kring Knugen är inte svårt att förutse, det är så det fungerar med kändisar som ska vara lite mer än det vanliga.

Problemet nu är att Knugen har exponerats för mycket under etiketten "ovanligt folklig för att vara kunglig". Det betyder att vi kommer att få se mindre av honom framöver. Inga framträdanden, inga ytterligare kommentarer kring boken eller andra rykten. Det gäller att återställa idén om oeuppnåelighet, så att nästa gång vi ser mer av Knugen kan vara vid utdelningen av nobelpriset.
Citera
2010-11-06, 18:52
  #3819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Visst är det så. Dessa personer med klent intellekt vad kan dom göra nu när du ärvt makt och rikedom annat än att umgås i herrklubbar med kaffeflickor som aperitif.

Knugen känner sig säkert inte bekväm att umgås privat med medlemmar i Svenska akademien eller
kungliga vetenskapsakademien.

Kvar blir då Noppe o co. undra vad Grynet säger om detta?


Jag ser att du inte har läst Hänt i veckan eller liknande blaskor. Grynet är nämligen historia för Noppe. I dom här kretsarna byter man fru ofta sörru.
Citera
2010-11-06, 18:53
  #3820
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Stappis: Jag skrev om den akta leveransen av talet, inte innehallet.
JagHarEnLiten: Din oformaga att ta till dig hur andra ser pa och kanner infor saker och ting (aven kant som bristande empati) ar valdokumenterad i detta forum.

En annan som insett samma sak som undertecknad ar lustigt nog Expressens Britta Svensson som skriver sa har:



http://www.expressen.se/kronikorer/brittasvensson/1.2203106/britta-svensson-kungens-reaktion-var-helt-genialisk

Klart att "folket" älskar knugen och Vickan, de älskar ju Ullared, och "Drängarna i Tylösand" och Mikael Blomkvist etc också så...

Det är väl bara i kära gamla Sverige som det öht blir en sådan riksomfattande hysteri omkring en så´n här lam och snäll sk "skandalbok" Jag undrar fortfarande, var var skandalerna - att C-G och hans närmaste kompisar inte är ngra snillen precis och älskar att festa som småkillar det har väl varit allmänt känt i årtionden!

Och de här löjliga attitydundersökningarna, jag har själv arbetat med såna - som sagt som man frågar får man svar - medias dramaturgi re C-G är ju "the usual procedure" ... först kritiserar man, sen hyllar man, sen ... osv!

Men förlagets PR-kupp var ju lyckad, 20000 sålda inbundna ex på 3-4 dagar är mer än hyfsat och det kommer säkert att bli en massa sålda pocket framåt vårkanten + en bra upplaga i Tyskland o kanske ngra andra länder i nordeuropa. Förf. är nog rätt nöjda kan jag tänka mig! Att det tagit 3 år för 3 personer att "klippa och klistra" ihop innehållet i den här boken - säkert!
Citera
2010-11-06, 18:54
  #3821
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terylenebaby
Jag ser att du inte har läst Hänt i veckan eller liknande blaskor. Grynet är nämligen historia för Noppe. I dom här kretsarna byter man fru ofta sörru.


Tänk det visste jag och det gör hennes information desto intressantare.
Citera
2010-11-06, 19:04
  #3822
Medlem
Gubbtolvan verkar vara ett härligt gäng ...
http://www.allabolag.se/5566268917/befattningar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article372731.ab
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article1482304.ab
Citera
2010-11-06, 19:05
  #3823
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Var är bevisen för att Henemark och Kungen haft en affär?
Lägg fram dem i stället för era egna snuskiga fantasier.
Det har ju HKM själv intygat under sin föreställning i skogen. - Men det hände enligt honom för så länge sedan att han nu efterlyser lite arbetsro eftersom han har förpliktelser och jobbar nästan varje dag: Under gårdagen satt han nästan en hel förmiddag ordförande i en minnesfond i Klara kyrka (där också M och C-F jobbat med olika projekt), osv. - Efter att inte ha kunnat undgå att se en massa tidningsrubriker har han talat med drottningen och sin familj och han och de tycker nu att det är dags att vända blad i boken som är skriven till hans ära, för att tillsammans med sina löshundar i stället blicka framåt. - Och vad hittar han väl där: Jo, ett par rumpor med oklar könsbestämning. Men så kan det vara ibland i älgskogen. Alla är dock välkomna tillbaka om ett år för vidare information om arbetet bakom berget.
Citera
2010-11-06, 19:11
  #3824
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Klart att "folket" älskar knugen och Vickan, de älskar ju Ullared, och "Drängarna i Tylösand" och Mikael Blomkvist etc också så...

Jag "älskar" inte Kungen, de enda som kan få de orden från mig är mitt barn och min man.
Ullared har jag besökt en gång, och aldrig mer. Drängarna i Tylösand har jag förstått är en dokusåpa och som mig veterligen inte sänds i UK, därav har jag inte heller sett ett avsnitt. Dokusåpans glans försvann f.ö efter först Robinson-säsongen.

Jag tycker däremot att alla offentliga personer besitter rättigheten att få den information som publiceras i media verifierad.

Eller är det ok att publicera en sådan här bok nu för att det gäller Kungen, men om det skulle vara en offentlig person du tycker är ok hur ställer du dig då ?

Man kan tycka illa om det som sker nu utav andra skäl än att "älska" kungen. Jag är rätt säker på att det finns många republikaner som har synpunkter denna bok och avsaknaden av källor/fakta.
Det är tyvärr ledsamt att flera inte kan se vilken problematik det är vi försöker peka på, utan bara kan se: "woo hoo nu åker CG på storstryk, najs"
Citera
2010-11-06, 19:20
  #3825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Skulle inte jag känna? Har jag bristande empati? Skulle inte jag kunna känna medlidande, din lille stackare!

Tack annars för att du tar upp Britta Svenssons artikel igen! Den är så intressant att jag klipper in den här.

Det här är ett exempel på kungajournalistik som sveper brett.
  • Den tar upp Knugen som ovanligt folklig för att vara kunglig. Hon beskriver hur han stakar sig, antagligen är nöjd att svenska folket ser vilken viril bock han är, han pratar med familjen, det är synd om honon.
  • Den tangerar också det upphöjda i att vara kung. Att han kan snuska runt. Att han är något mer än en vanlig simpel minister som får avgå när de inte betalt tevelicensen. Han är en "god" kung.
  • Men framför allt om det statsmannamässiga i hans hållning. Han vägrar bli arg. Han arbetar på som vanligt. Han stämmer inte, utan viftar undan det hela lite enkelt sådär.

Det är intressant, därför att det handlar om något sådant man inte kan komma undan egentligen. Reinfeldt skulle aldrig komma undan med att ha Veronika Maggio som älskarinna ett år. Göran Hägglund kan inte ha Noppe som kompis och fortsätta som politiker.

Vidare har vi den närmast religiösa tron på Knugen är så jävla smart att allt därute i lingonskogen var ett genidrag, planerat in minsta detalj. Var och en som sett honom där bör inse att så inte är fallet. Han kände sig pressad att säga något, och så blev det som det blev. Att alla tant agdor ute i stugorna sluter upp kring Knugen är inte svårt att förutse, det är så det fungerar med kändisar som ska vara lite mer än det vanliga.

Problemet nu är att Knugen har exponerats för mycket under etiketten "ovanligt folklig för att vara kunglig". Det betyder att vi kommer att få se mindre av honom framöver. Inga framträdanden, inga ytterligare kommentarer kring boken eller andra rykten. Det gäller att återställa idén om oeuppnåelighet, så att nästa gång vi ser mer av Knugen kan vara vid utdelningen av nobelpriset.

Göran Hägglund med Noppe som kompis är humor på hög nivå.
Citera
2010-11-06, 19:21
  #3826
Medlem
Kungen i internationella pressen

Ende eines royalen Spießertraums
http://www.spiegel.de/panorama/leute/0,1518,727592,00.html

König Carl Gustaf: Vom Jäger zum Gejagten
http://diepresse.com/home/leben/mensch/607875/Koenig-Carl-Gustaf_Vom-Jaeger-zum-Gejagten

Stripclub-Exzesse – Ein Buch als königliche Peinlichkeit
http://www.welt.de/aktuell/article10746784/Stripclub-Exzesse-Ein-Buch-als-koenigliche-Peinlichkeit.html

Carl Gustaf von Schweden: Jetzt spricht seine angebliche Geliebte!
http://www.bunte.de/royals/carl-gustaf-von-schweden-seine-angebliche-geliebte-das-ist-geschichte_aid_21095.html
Citera
2010-11-06, 19:31
  #3827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Jag "älskar" inte Kungen, de enda som kan få de orden från mig är mitt barn och min man.
Ullared har jag besökt en gång, och aldrig mer. Drängarna i Tylösand har jag förstått är en dokusåpa och som mig veterligen inte sänds i UK, därav har jag inte heller sett ett avsnitt. Dokusåpans glans försvann f.ö efter först Robinson-säsongen.

Jag tycker däremot att alla offentliga personer besitter rättigheten att få den information som publiceras i media verifierad.

Eller är det ok att publicera en sådan här bok nu för att det gäller Kungen, men om det skulle vara en offentlig person du tycker är ok hur ställer du dig då ?

Man kan tycka illa om det som sker nu utav andra skäl än att "älska" kungen. Jag är rätt säker på att det finns många republikaner som har synpunkter denna bok och avsaknaden av källor/fakta.
Det är tyvärr ledsamt att flera inte kan se vilken problematik det är vi försöker peka på, utan bara kan se: "woo hoo nu åker CG på storstryk, najs"

Ärligt talat tycker jag att kungen på många sätt är en rätt sympatisk person. Men hans eländiga umgängeskrets stör mig oerhört. Han har ett eget val, han hade kunnat välja bort de värsta exemplaren. Men tyvärr, icke. Han lever inte upp till det ansvar han har som skattefinansierad.
Citera
2010-11-06, 19:34
  #3828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Personer med liknande intressen dras till varandra.

Förvisso, men det är det där med ansvar för sitt ämbete. Och värdigheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in