2010-11-03, 17:49
  #2629
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
BrunoReinfeldts ambition är att ge ut hexalogin som avslöjar allt och lite till om det svenska kungahuset. Böckerna går just nu under följande arbetsnamn:

Den stora skvallertråden om H.M. Konung Carl XVI Gustaf
Den stora skvallertråden om H.M. Drottning Silvia
Den stora skvallertråden om H.K.H. Kronprinsessan Victoria
Den stora skvallertråden om H.K.H. Prins Daniel
Den stora skvallertråden om H.K.H. Prinsessan Madeleine
Den stora skvallertråden om H.K.H. Prins Carl Philip


PS Är det någon som har ett script som exporterar Flashback-trådar till Word - skicka PM! DS
Citera
2010-11-03, 17:59
  #2630
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet
"Omplacerades" är nyckelordet här. I detta fall sparkades journalisten i fråga innan anställningen gått ut.

Detta osar regelrätt (eller förresten, läs:regelvidrig,) repressalie. Det går inte att skönmåla även om man försöker.

Nej, det osar inte repressalie. Allt är en lojalitetsfråga; är du anställd av en redaktion så har den rätt till de nyheter som du sitter på. Bryter du mot det så blir inte kontraktet förlängt. Klart som korvspad.

Meyer har inte fått sparken. Hon har omplacerats till icke-redaktionella arbetsuppgifter tills kontraktet löper ut. Tror du på fullaste allvar att Sveriges Radio går kungahusets ärenden? I så fall ber jag tänka efter lite. Om hovet vänder sig till SR och begär att företaget sparkar en anställd pga en bok, så vore det en tusen gånger större nyhet än boken i sig. Dagens Eko skulle få tuppjuck och ägna nästan hela sändningen åt det.
__________________
Senast redigerad av Albertus.Pictor 2010-11-03 kl. 18:02.
Citera
2010-11-03, 18:03
  #2631
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Dagens Nyheter tackade nej till att publicera utdrag ur boken, pga trovärdighetsproblem:

http://resume.se/nyheter/2010/11/03/valdigt-tveksamma-uppgifte/
Citera
2010-11-03, 18:07
  #2632
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Dagens Nyheter tackade nej till att publicera utdrag ur boken, pga trovärdighetsproblem:

http://resume.se/nyheter/2010/11/03/valdigt-tveksamma-uppgifte/

Jag tänker på Geijeraffären där de fegade ur.
Citera
2010-11-03, 18:11
  #2633
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag tänker på Geijeraffären där de fegade ur.

Det var en helt annan tid, som inte går att jämföra. För övrigt kommer SvD att skriva någonting om boken i morgondagens tidning, dock inga utdrag där heller. Skulle tro att de gör samma bedömning som DN. Kvällstidningarna kan dock inte leva med lyxen att göra kritiska trovärdighetsbedömningar av en sån här bok. De måste skriva för att inte tappa i konkurrensen.
Citera
2010-11-03, 18:23
  #2634
Medlem
Ungargsvartmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellossom
Efter att ha haft den ojämförligt största nätbevakningen av prinsessbröllopet i somras. Lägg av, det handlar bara om löpsedlar.
Ditt övermongo! De artiklar som Aftonhoran skrivit om Kungahuset har till 99,9% varit okritiska och bra publicitet för dem.
Citera
2010-11-03, 18:24
  #2635
Medlem
enannanamandas avatar
Det är varken förvånande eller speciellt chockerande att C-G och gänget har roat sig kungligt genom åren Det har ju både tid och resurser till det! C-Gs och Silvias "kärlekssaga" var väl heller inte precis "made in heaven" utan mycket resultatet av träget arbete av den tidens främsta kungamentorer prins B och Marcus W... Silvia var mycket god vän med en av Bismarcksdamerna(som står sv kungafamiljen nära), de festade om i bla Marbella i början av det glada 70-talet och det var nog så S rekryterades till drottningrollen i Sverige! Tvivlar på att hon har brytt sig speciellt mycket om vad maken sysslat med utanför de officiella sammanhangen, så länge han inte chikanerat henne offentligt Hoppas att det finns litet roligare sladder i den här nya boken än C-Gs gamla damhistorier och grabbfester! Det evigt pågående maktspelet och intrigerna omkring monarken och i de royala gemaken hade det däremot varit kul att läsa om!
Citera
2010-11-03, 18:45
  #2636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Nej, det osar inte repressalie. Allt är en lojalitetsfråga; är du anställd av en redaktion så har den rätt till de nyheter som du sitter på. Bryter du mot det så blir inte kontraktet förlängt. Klart som korvspad.

Meyer har inte fått sparken. Hon har omplacerats till icke-redaktionella arbetsuppgifter tills kontraktet löper ut. Tror du på fullaste allvar att Sveriges Radio går kungahusets ärenden? I så fall ber jag tänka efter lite. Om hovet vänder sig till SR och begär att företaget sparkar en anställd pga en bok, så vore det en tusen gånger större nyhet än boken i sig. Dagens Eko skulle få tuppjuck och ägna nästan hela sändningen åt det.

Du har fel, detta har hänt:

– Jag blev inkallad till min chef i fredags. Han berättade att min projektanställning i radions P3, som var tänkt att pågå fram till sommaren, är avslutad med omedelbar verkan. Jag får lön fram till årsskiftet, men får inte längre arbeta redaktionellt.

Källa: http://80.76.149.139/nyheter/2010/11/02/hon-har-inte-fatt-sparken/

Och du Al Pictor, du kanske borde starta en rojalist-tråd istället här på Flashback, för du bidrar inte med så mycket skvaller här direkt i alla fall !
Citera
2010-11-03, 18:47
  #2637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag tänker på Geijeraffären där de fegade ur.

Historien har en tendens att upprepa sig och gå igen. Ett antal rättsaffärer förknippas med de påståenden om rättsröta som till stor del dominerade samhällsandan under första hälften av 1950-talet. Debatterna om Kejneaffären (1950-51) och Haijbyaffären (1952-53) gavs mycket stor uppmärksamhet, främst i huvudstadspressen. I samband med dem riktades beskyllningar mot främst polisen för att på otillbörligt sätt ha påverkat rättvisans gång av hänsyn till önskemål från höga statstjänstemän, ministrar och det kungliga hovet. Det talades om vänskapskorruption.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8062836.ab
Citera
2010-11-03, 18:47
  #2638
Medlem
Aldrig förr har väl uttrycket "KEJSAREN ÄR NAKEN!! vart så välfunnet.
Citera
2010-11-03, 18:50
  #2639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet
Aldrig förr har väl uttrycket "KEJSAREN ÄR NAKEN!! vart så välfunnet.

"Kungen är naken" menar du väl?
Citera
2010-11-03, 19:16
  #2640
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bildad
Slutet på 1990-talet, La Camilla har schyssta pattar


Skrattade gott när jag såg rubrikerna i kvällstidningarna.


OM Knugen nu har haft en affär med La Camilla så är han bara att gratulera

Såå jävla farligt är detta inte ,finns många kända personer som haft kvinno affärer.

däremot tror jag Jokern tuggar fragda idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in