2010-10-29, 13:14
  #2437
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Det är väl upp till och var och en. Vissa lägger all sin tid på WoW - andra föredrar att vara ute i naturen och få medalj. Vad är problemet?

Har jag någonsin påstått att WoW inte skulle vara patetiskt.

Det som är patetiskt här är inte att vara ute i skog och mark. Det som är patetiskt är att det skulle vara någon ära att fösa älg åt Knugen och andra överklassens högvilt. Sjölvklart är det upp till var och en, men det har inte göra med ifall det är patetiskt. Typiskt att Knugen inte vill betala, utan säljer ut sig för "äran" att dreva fram älgen.
Citera
2010-10-29, 16:46
  #2438
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
................Otroligt patetiskt att det finns de frivilligt, på sin fritid och för egna pengar ställer upp på det där. För att få "medalj". Liknar simskolans gamla Baddaren och Järnmagistern.

Knugen har nog en viss dragningskraft som gör att folk ställer upp på det där ,sedan finns det nog folk som tror dom kommer "nära " knugen och inbillar sig att han skall snacka med dom.

Vad jag hört omger han sig dock med Säpo folk även ute i skogen ,och drevfolket och knugen och hans högdjursfölje hålls åtskilda förutom vid medaljutdelningen
Citera
2010-10-29, 20:18
  #2439
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Knugen har nog en viss dragningskraft som gör att folk ställer upp på det där ,sedan finns det nog folk som tror dom kommer "nära " knugen och inbillar sig att han skall snacka med dom.

Sådana kallas rojalisthjon.

Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Vad jag hört omger han sig dock med Säpo folk även ute i skogen ,och drevfolket och knugen och hans högdjursfölje hålls åtskilda förutom vid medaljutdelningen

Säkert, det får inte hända att någon ur drevfolket knivar honom.
Citera
2010-10-29, 20:27
  #2440
Medlem
Var gömmer dom alla ihjälskjutna drevkarlar från kungajakten?
Citera
2010-10-29, 21:01
  #2441
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Var gömmer dom alla ihjälskjutna drevkarlar från kungajakten?
Dom gräver man ned i trädgården ute på Drottningholm. Bra gödning.
Citera
2010-10-29, 23:21
  #2442
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Var gömmer dom alla ihjälskjutna drevkarlar från kungajakten?

Knugen har ju alltid haft hund...
Citera
2010-10-30, 01:04
  #2443
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Därför att Hamilkar inte har några problem med att diskutera hurvida Emma Jangestig är en mediehora eller inte. Men när det kommer till Knugen, ja då ska man hålla tyst.
Det där är faktiskt ren lögn. Mitt deltagande i den tråden sker enligt ganska exakt samma principer som mitt deltagande i denna - dvs att hyfs debatten och påtala orimligheten i de mer hialösa beskyllningarna.
Citera
2010-10-30, 01:19
  #2444
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Kanhända men glöm inte att dessa trådar är i skvallerdelen av forumet.
Det är jag väl medveten om. Men faktakvaliten i de genomsnittliga icke-kungliga skvallertrådarna är betydligt bättre, och det finns en hel del användare i den som inte bara spekulerar, utan av och till är påfallande välinformerade.

Men de här trådarna liknar mera Knutbytråden än vad de liknar andra skvallertrådar. Rena chattrådar fyllda med en massa negativt önsketänkande och stereotypa fördomstolkningar. De är fullkomligt oanvändbara för den som söker faktiskt skvaller om kungafamiljen - negativt, positivt eller neutralt.
Citera
2010-10-30, 08:13
  #2445
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det där är faktiskt ren lögn. Mitt deltagande i den tråden sker enligt ganska exakt samma principer som mitt deltagande i denna - dvs att hyfs debatten och påtala orimligheten i de mer hialösa beskyllningarna.

Då ber jag om ursäkt.

Jag är också imponerad över ambitionen att försöka ge en uppsträcknin på debatter som drar iväg kanske lite väl långt. På Flashback av alla ställen.
Citera
2010-10-30, 08:19
  #2446
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är jag väl medveten om. Men faktakvaliten i de genomsnittliga icke-kungliga skvallertrådarna är betydligt bättre, och det finns en hel del användare i den som inte bara spekulerar, utan av och till är påfallande välinformerade.

Men de här trådarna liknar mera Knutbytråden än vad de liknar andra skvallertrådar. Rena chattrådar fyllda med en massa negativt önsketänkande och stereotypa fördomstolkningar. De är fullkomligt oanvändbara för den som söker faktiskt skvaller om kungafamiljen - negativt, positivt eller neutralt.

Det stora problemet med dem är att det finns så lite skvaller om dem. Speciellt om Knugen faktiskt. Han är väldigt hemlig, trots att han mot all sans och måtta är statschef.

Men du kanske har något att komma med? Det vore väldigt välkommet, i varje fall bättre än försök att hyfsa debatten, vilket kommer att misslyckas i alla fall. Eller du kanske anser att de måste känna honom personligen? Något du tidigare ansåg var nödvändigt för att uttala sig. Ungefär som att man måste ha känt Hamilkar eller Mannerheim för att kunna säga något klokt om dem.
Citera
2010-10-30, 09:22
  #2447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Knugen har ju alltid haft hund...

Gustav V hade en uppstoppad drevkarl bland sina jakttrofeer.
Citera
2010-10-31, 07:01
  #2448
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det där är faktiskt ren lögn. Mitt deltagande i den tråden sker enligt ganska exakt samma principer som mitt deltagande i denna - dvs att hyfs debatten och påtala orimligheten i de mer hialösa beskyllningarna.

Om du nu ska vara med här och hyfsa debatten, så har du väl ändå något at komma med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in