2010-11-06, 08:36
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jajamensan! Vi har Tsunamitalet, Bröllopstalet, och nu även Älgrumpstalet. Det går utför med retoriken i Sverige.
Glöm inte "Kära örebroare"!
Citera
2010-11-06, 08:42
Medlem
densistasovjets avatar
En liten psykoanalys så här på lördagsmorgonen.

Att inneha ett sådant ämbete som tex kung, president eller statsminister innebär en stor press på vem som helst, denna press måste få pysa ut någonstans och vi vet ju av historien att de "stora" män som innnehavt dessa poster har förlustats sig bredvid äktenskapets som Kennedy, Clinton, Mitterand, osv osv. Det är när dom INTE gör det som vi ska vara rädda (Hitler). Att kungen som då inte är den vassaste kniven i lådan fick detta jobb som yngst i stor barnaskara av mediokra intellektuella så vad skulle han göra om inte klippa banden, le, vinka och sedan festa med sina polare off the record. Beteendet är helt naturligt och många av oss andra skulle också göra likadant i samma situation, dvs det är ämbetet det är fel på, inte Carl Gustav Bernadotte.

Med denna bok så kommer förvandlingen av Silvia i en annan dager. När dom första bilderna och filmsnuttarna kom ut, så var det en underbart vacker och sprudlnade ung dam och idag ett stelopererat
lik med en blick som kan döda. Hur kunde det gå så här snett? Jo hon var fast besluten att gifta sig uppåt och hamnade i helvetet rent ut sagt med en imbicill make där hon säkert inte har något gemensamt med och ett land och klimat som lämnar mycket övrigt att önska för någon som är uppfödd i Brasilien.

Låt dom abdikera och leva som alla andra pensionärer!
Citera
2010-11-06, 08:47
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Då har vi 15% av nio miljoner/ .../ I unga år kämpade han hårt med sin ordblindhet, men med tiden inser han att det inte har någon betydelse. Kung blir han i alla fall, och partar på så mycket han kan, antagligen för att han tror att det blir slut med det när han blir kung. Fel hade han där också.
Ni, herrarna inom er klubb, som visserligen ibland är ganska skojiga, får mig ändå, när ni vill ha det till att kungen är socialbidragstagare och parasit, sist och slutligen att tänka på en Lenin eller en Stalin på frenetiskt span efter den sista kulaken. Det är bara kul till en viss gräns, sedan börjar man undra över er människosyn.

Är människans enda roll här i världen, det enda syftet med hennes liv, att vara en skatterobot, eller hur tänker ni?
Citera
2010-11-06, 08:49
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
fredrikdenstore skrev
Glöm inte "Kära örebroare"!

Klart att vi inte glömmer det! Det skvallrades tidigare i tråden om att han skulle vara periodare, men det kan ju bara inte stämma. Någon slags koll måste väl det övriga hovet ha på honom.
Citera
2010-11-06, 08:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
/.../ Enligt röstningarna som gjordes på AB var nära 85 % av de som röstade inte intresserade och hade inte för avsikt att läsa boken.

Nu när jag läst första kapitlet ur boken så kan jag inte göra annat än att skratta och hålla med om att en bok av denna svaga kaliber nog inte ens förpassas till bokhyllan utan snarare direkt till papperskorgen..
"Den motvillige monarken" och hans förkärlek för älgarslen av obestämt kön (och andra arslen) är ju alltid en liten början. - Hade svenska folket känt till ens fjärdedelen av vad som utspelar sig i maktens rum och korridorer skulle hela Hovstaten&Co få hälsa hem: Avlyssning, buggning... Hållhakar, hot, utpressning, inbrott... Homo- och bisexualitet... - Ett synnerligen dekadent och parasitärt liv och leverne samt en i grunden föraktfull och översittaraktig inställning till de hederliga, skötsamma och sparsamma undersåtarna. - Där har du din omhuldade mnarki som i ett nötskal (f.ö. fullt med spån och nötter där; hur i h-e kan detta undgå någon som är vid sina sunda vätskor?).

"Bevisen" gör man givetvis allt för att undanröja. - F.ö. kan man lita lika mycket på AB:s enkäter som på en försupen skrothandlare.
Citera
2010-11-06, 09:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Japp! Ett förvuxet egofixerat barn. Med all säkerhet en oerhört jobbig person att ha att göra med.

Den enda behållningen man har av honom är att han uttalar sig offentligt ibland: "Jag såg älgars rumpor". Ha Ha Det kommer att bli en framtida klassiker.
Ja, det är bara att med blandade känslor konstatera att vi har en mycket rumphuggen knug som kommer att gå till hävderna som ett dubbelarsel.
Citera
2010-11-06, 09:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
"Den motvillige monarken" och hans förkärlek för älgarslen av obestämt kön (och andra arslen) är ju alltid en liten början. - Hade svenska folket känt till ens fjärdedelen av vad som utspelar sig i maktens rum och korridorer skulle hela Hovstaten&Co få hälsa hem: Avlyssning, buggning... Hållhakar, hot, utpressning, inbrott... Homo- och bisexualitet... - Ett synnerligen dekadent och parasitärt liv och leverne samt en i grunden föraktfull och översittaraktig inställning till de hederliga, skötsamma och sparsamma undersåtarna. - Där har du din omhuldade mnarki som i ett nötskal (f.ö. fullt med spån och nötter där; hur i h-e kan detta undgå någon som är vid sina sunda vätskor?).

"Bevisen" gör man givetvis allt för att undanröja. - F.ö. kan man lita lika mycket på AB:s enkäter som på en försupen skrothandlare.

Hahaha, du förnekar dig aldrig.

Det enda säkra med AB:s enkäter är att det inte är AB som röstar själva utan besökarna. Det gör dessa pålitliga. Allt annat som AB beblandar sig med tar jag med en stor nypa salt. Deras artiklar ligger ungeför i samma nivå och sanningshalt som dina fördjupade analyser av mordfall.

Du menar på fullt allvar att det finns massor som vi inte känner till, men du gör det eller åtminstone så ser du det för att du är vid dina sunda vätskor. Menar du att hovet även idkar buggning och olaglig avlyssning, uttalar hot och begår inbrott också. Påstår du också att kungen är bög?

Vad är motivet till dessa gärningar denna gång, fortfarande ekonomiskt?

Sluta dröm och kom ned på jorden. Att hitta konspiratoriska förklaringar i simpelt skvaller ter sig bara löjligt.
Citera
2010-11-06, 09:04
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Ni, herrarna inom er klubb, som visserligen ibland är ganska skojiga, får mig ändå, när ni vill ha det till att kungen är socialbidragstagare och parasit, sist och slutligen att tänka på en Lenin eller en Stalin på frenetiskt span efter den sista kulaken. Det är bara kul till en viss gräns, sedan börjar man undra över er människosyn.

Är människans enda roll här i världen, det enda syftet med hennes liv, att vara en skatterobot, eller hur tänker ni?

Jaså, har du inget bättre för dig än att spela ut Hitlerkortet? Ja, även om den jst nu råkar vara maskerad till en kommunistisk dito. Fast jag vet inte riktigt vad man skulle få ut av en sådan jämförelse.

Angående ditt filosoferande över människans otacksamma lott här i världen att vara en "skatterobot". Ja, vad menar du nu?
Citera
2010-11-06, 09:09
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Vad är det som säger att det inte är kungens vänners egna torpeder som rensat och hotat i filmträsket?

Att påstå att man kommer från Säpo är en bra skrämseltaktik.

Kungens "belevade" vänner har ju resurser att hyra folk?

Ja det finns väl åtminstone en namngiven "torped" i den här soppan, Mille Markovic.

Citat:
Ursprungligen postat av Snabbsnigel
Följer man det här tråden låter det som om det var en religiös diskussion. Vi har några som envisa som en talibaner förnekar allt som står i boken. Man hänvisar bara till att källorna inte är redovisade. Nu är boken lika väl underbyggd som en vanlig tidningsartikel. Josefsson t.ex. använder sig av anonyma källor när han gör sina repotage. Folk påstår inte att dessa källor är något som han hittat på. (Nu vill jag inte höra massa dravel om honom från er högergossar)

edit.....
Ja, ett fanatiskt förnekande från en del håll, det gör att man bara blir mer intresserad, inte ens Kungen har förnekat detta på detta fanatiska vis. Nu tänker jag köpa boken.
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Personligen tror jag säkert det finns en del sanningar i boken. Än sen, kungen är inte mer än människa. Han har varit förhållandevis diskret med sitt partajande. Det är svin som borde varit lojala som pratat bredvid mun, spritt ut privata hemligheter och slagit mynt av förtroenden dom fått.
Absolut, klart Knugen ska få festa, men som hans gamla livvakt säger, så finns det en klick utav hans partypolare som ställer till det. Jag tycker att vissa inslag är lite under Kungens värdighet, det hade kunnat sköts snyggare.
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Definitivt har jag det. Det är förvisso inte omöjligt att kungen har levt rövare, snarare är de mycket troligt att han har varit en festprisse. Men att därifrån dra det till att han köpt prostituerade eller utnyttjat kvinnor är djupt kränkande utan några som helst bevis för detta.

De har anonyma källor som påstår massor av saker. Det kan vara vem som helst som i sin tur sitter på andra eller tredjehandsuppgifter. Det vet vi inte för de skyddas av källskydd.

Kungen är säkert ute och svirar, det är klarlagt för länge sedan och det glädjer mig, men att försöka få detta att verka som kungen begår moraliska oriktigheter och påstå att han är otrogen baserat enbart på hörsägen är att gå lite väl långt.

I denna tråd är det som vanligt. Man sväljer allt man läser och tar det för sanning och hoppar på de som är kritiska till att det saknas kända källor och bevis för det påståenden som görs till sanningar.

Det är mycket möjligt att det är sant det som skrivs, Men innan jag tar det för sanning vill jag se dokumentation eller trovärdiga och kända källor som kan påvisa detta.

Du kan ju starta en tråd som heter "Finns Camilla"
Citera
2010-11-06, 09:16
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Giant Squid skrev
Absolut, klart Knugen ska få festa, men som hans gamla livvakt säger, så finns det en klick utav hans partypolare som ställer till det. Jag tycker att vissa inslag är lite under Kungens värdighet, det hade kunnat sköts snyggare.

Det är väl ingen som förnekar honom att festa. Det gör han ju mest hela tiden. Åker från det ena partyt till det andra världen över...

Man kan ju inte skylla allt på hans idiotiska kompisar. Han har väl någon slags vilja själv?
Citera
2010-11-06, 09:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du kan ju starta en tråd som heter "Finns Camilla"

Vilken del av mitt inlägg är det du inte förstår. Kanske jag behöver förtydliga så även du förstår.

Vet du inte vem Camilla är redan eller tror du att även hon är en påhittad produkt av AB?
Citera
2010-11-06, 09:21
Medlem
letsdoits avatar
Det här kan bli dyrt för somliga - och en viss MM gör måhända klokt i att gå under jorden:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8080444.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in