2010-10-28, 20:28
Medlem
Det här är faktiskt sant och det var några år sedan det hände. Knugen var på en gammal god väns vernissage och när han skulle kommentera utställningen gjorde han det med följande replik. " Tänk så det kan bli. Jag blev kung och du konstnär och det enda det har gemensamt är att det börjar på k."
Citera
2010-10-28, 21:09
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Men seriöst nu. Använder de drev däruppe? Vad jag förstår brukar man turas om med att sitta på pass och gå i drevet. Knugen och Gaffeln kan ju inte skjuta sina kompisar.

Är dessa karlar för fina för att gå i drevet? Eller de kanske tycker att det känns lite oroligt när Gaffeln sitter där med laddat gevär?

De kanske har anställt drevkarlar? Eller kanske kommenterat fram lite statarättlingar för att gå i skogen och hojta?

Hade en bekant som bodde nära Hunneberg i många år och han berättade att just vid Kungajakten var det en jävla massa folk och biltrafik ,han uppskattade det till att det var flera hundra personer inblandade i detta spektakel.

Just vid Hunneberg är det Svea skog som äger skogen och också förser jaktlaget med folk i drevet.

på denna länk : http://www.sveaskog.se/Press-och-nyheter/Nyheter/2009/Kunglig-jakt-i-Halle-Hunneberg/
om man kollar i bildspelet som länkas på höger sida så ser man bilder på drevfolket som äter köttsoppa under en paus ,verkar vara åtminstone ett femtiotalpersoner bara på den bilden.

Tycker det är lite synd Knugen inte fått med Victoria på detta med älgjakt ,hade varit kul se henne posera vid en nerlagd 12 taggare
Citera
2010-10-28, 21:27
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Ja, men vad är det som kommer fram i ljuset? Fakta eller löst skvaller från FB?

Vem skulle våga basera en bok på det som skrivs här?
I all synnerhet som det rör sig om utpräglat negativt önsketänkarskvaller. Skulle man tro kungafamiljsskvallertrådarna här, så har ju ingen medlem av kungafamiljen, ingift eller ej, ett IQ över 60, dräglar oavbrutet och kan nätt och jämt hålla balansen upprätt.

Hur många som av de som postar här som har någon som helst faktisk förstahandskunskap om föremålen är mycket oklart.
Citera
2010-10-28, 21:59
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
I all synnerhet som det rör sig om utpräglat negativt önsketänkarskvaller. Skulle man tro kungafamiljsskvallertrådarna här, så har ju ingen medlem av kungafamiljen, ingift eller ej, ett IQ över 60, dräglar oavbrutet och kan nätt och jämt hålla balansen upprätt.

Hur många som av de som postar här som har någon som helst faktisk förstahandskunskap om föremålen är mycket oklart.

Nu verkar det som att ingen som postar på FB verkar ha någon förstahandskunskap. Faktum är att det verkar finnas väldigt få med denna exklusiva kunskap som verkar vilja dela med sig. Det gör naturligtvis att misstänksamheten om deras intellektuella kapacitet har en bra grogrund. De få offentliga uttalanden och uppträden som finns stärker snarare misstanken om dreglande imbeciller snarare än Mensakandidater. (För vad gör de mystiska anonyma gossarna i kostym bakom dem, om inte langar fram näsdukar när det behövs?)
Citera
2010-10-28, 22:17
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Kanhända men glöm inte att dessa trådar är i skvallerdelen av forumet. Någon kanske sitter inne med förstahandskunskap men vill inte outa sig (och mycket som skrivits i knugafamiljtrådarna här har senare visat sig vara sant). Nu kommer en bok som är besvärande för Knugen, som börjat med denna tråd. Vad är problemet?
Citera
2010-10-28, 22:37
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Kanhända men glöm inte att dessa trådar är i skvallerdelen av forumet. Någon kanske sitter inne med förstahandskunskap men vill inte outa sig (och mycket som skrivits i knugafamiljtrådarna här har senare visat sig vara sant). Nu kommer en bok som är besvärande för Knugen, som börjat med denna tråd. Vad är problemet?

Därför att Hamilkar inte har några problem med att diskutera hurvida Emma Jangestig är en mediehora eller inte. Men när det kommer till Knugen, ja då ska man hålla tyst.
Citera
2010-10-28, 23:20
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Därför att Hamilkar inte har några problem med att diskutera hurvida Emma Jangestig är en mediehora eller inte. Men när det kommer till Knugen, ja då ska man hålla tyst.

Hamilkar är kanske en rojalist?

OnT: När det gäller de knugliga drevkarlarna har jag läst förut att värnpliktiga fått fungera som sådana under många år. Är nog så fortfarande - tror knappast att det är frivilliga rojalisthjon som fungerar som drevkarlar därute i skogen för knug och fosterland...
Citera
2010-10-28, 23:45
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Hamilkar är kanske en rojalist?

OnT: När det gäller de knugliga drevkarlarna har jag läst förut att värnpliktiga fått fungera som sådana under många år. Är nog så fortfarande - tror knappast att det är frivilliga rojalisthjon som fungerar som drevkarlar därute i skogen för knug och fosterland...

Ja, det är inte bättre ställt med Hamilkar tyvärr.

Men de värnpliktiga är ju så få numera. Och dessutom frivilliga. Vad skulle de tycka om att kommenderas ut i skogarna i stället för att träna ökenstrid?
Citera
2010-10-29, 11:57
Medlem
Citat:
Men det är ju helt jävla otroligt! Så Knugen förfogar således över försvaret, och kan kommendera fram soldater för att fösa älg. Eller förfogade antar jag? Malajer finns ju inte längre. Du kanske kan gissa när det här hände?

Här kunde Proletären ha gjort ett scoop, för det är väl den enda tidningen som skulle ha gjort reportage bland militären. Men de var väl fullt upptagna med sitt egna vridna navelskådande.

Personen i fråga gjorde militärtjänstgöring under 90-talet. Han var nog inte malaj när jag tänker efter, utan det var nog helt vanliga arméförband som tvingades delta.
Citera
2010-10-29, 12:10
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet
Jajamänsan, visst använder man drev!
Känner en som blev beordrad att gå drev för kungen i samband med militärtjänstgöringen. Inte så svårt att knäppa en älg med en kedja på flera hundra malajer som hjälper till. Men han har ju trots allt formellt sett högsta militära rang i Sverige, så han nyttjar väl bara sina privilegier. Gissa om drevkedjan var skraja med tanke på all den sprit som flödade i jaktlaget. Men kanske bättre utsikter att vara drevkarl till Knugen än att bli kanonmat i Afganistan ändå.

Skitsnack. De som går i drevet är frivilliga från trakten:

http://www.nwt.se/karlskoga/article601647.ece

För övrigt så är kungens generals- och amiralsgrader en ren formalitet. Han är bara ett ansikte utåt och har ingen som helst befälsrätt.
Citera
2010-10-29, 12:46
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Skitsnack. De som går i drevet är frivilliga från trakten:

http://www.nwt.se/karlskoga/article601647.ece

För övrigt så är kungens generals- och amiralsgrader en ren formalitet. Han är bara ett ansikte utåt och har ingen som helst befälsrätt.

Jo, det är det jag misstänkte, att de inte använder värnpliktiga längre.

Men i stället för att kommendera ut hjonen så används morot i stället:
"Jag har fått bronsmärket för en gång och silvermärket för fem gånger, och nu siktar jag på tionde gången som ger guldmärket, säger Bertil Jansson som fyllt 74 år."

Otroligt patetiskt att det finns de frivilligt, på sin fritid och för egna pengar ställer upp på det där. För att få "medalj". Liknar simskolans gamla Baddaren och Järnmagistern.
Citera
2010-10-29, 12:58
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Jo, det är det jag misstänkte, att de inte använder värnpliktiga längre.

Men i stället för att kommendera ut hjonen så används morot i stället:
"Jag har fått bronsmärket för en gång och silvermärket för fem gånger, och nu siktar jag på tionde gången som ger guldmärket, säger Bertil Jansson som fyllt 74 år."

Otroligt patetiskt att det finns de frivilligt, på sin fritid och för egna pengar ställer upp på det där. För att få "medalj". Liknar simskolans gamla Baddaren och Järnmagistern.

Det är väl upp till och var och en. Vissa lägger all sin tid på WoW - andra föredrar att vara ute i naturen och få medalj. Vad är problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in