2010-05-13, 21:17
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyoFreddy
någon postade en länk med en bild på mammans egengjorda julkort (taget från hennes facebook sida) där man ser GM stå vid en röd bil. Brattås-mördaren misstänks ha färdats i en röd bil. Dessutom försökte någon ta ut pengar på ett bankkort som stals från paret som mördades i Brattås, och det gjordes på en bankomat alldeles nära Artillerigatan

Intressant med bankomaten.

Vore kul om någon kunde fiska fram denna bild på julkortet igen, jag har inte sett det tidigare.
Citera
2010-05-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyoFreddy
Dessutom försökte någon ta ut pengar på ett bankkort som stals från paret som mördades i Brattås, och det gjordes på en bankomat alldeles nära Artillerigatan

Det finns inte jättemånga bankomater i Härnösand. Alla ligger mitt i centrum eller i en större livsmedelsaffär. Bankomaten vid Artillerigatan är den som ligger mest avskilt och har bra möjligheter att snabbt parkera med en bil.

Så. Är man mördare och har brådis är det denna bankomat man väljer.
Citera
2010-05-13, 21:23
Medlem
Red.Crosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk

Vore kul om någon kunde fiska fram denna bild på julkortet igen, jag har inte sett det tidigare.

Hittade det.
http://www.facebook.com/photo.php?pi...&id=1107232850
Citera
2010-05-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk

Kan tilläggas att bankomaten "vid" artillerigatan ligger ca 300m från Artillerigatan (där han bor), alldeles vid E4:an som löper genom Härnösand. Långsökt men intressant!

(Länk till hitta.se)
Citera
2010-05-13, 21:24
Medlem
Tycker det verkar väldigt sannolikt att Ragnar var GM i Brattås. Skofyndet, bankomaten, bristen på verkligt motiv, i kombination med att Brattås-mördaren ska varit en person med stor lokalkännedom och identiskt modus operandi gör det mycket osannolikt att det skulle röra sig om två olika individer. Personligen tycker jag dessutom att fantombilden uppvisar stora likheter med Ragnar; i stort sett allt utom ålder passar in: frisyr, näsa, ögon, mun, kinder och haka. Med tanke på att vittesuppgiften lämnades lång tid efter händelsen är det solklart att bilden inte kan vara exakt.
Citera
2010-05-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahsoldier
Tycker det verkar väldigt sannolikt att Ragnar var GM i Brattås. Skofyndet, bankomaten, bristen på verkligt motiv, i kombination med att Brattås-mördaren ska varit en person med stor lokalkännedom och identiskt modus operandi gör det mycket osannolikt att det skulle röra sig om två olika individer. Personligen tycker jag dessutom att fantombilden uppvisar stora likheter med Ragnar; i stort sett allt utom ålder passar in: frisyr, näsa, ögon, mun, kinder och haka. Med tanke på att vittesuppgiften lämnades lång tid efter händelsen är det solklart att bilden inte kan vara exakt.

Dessvärre skulle jag inte säga att Ragnar hade bra lokalkännedom. Killen cyklade vart han än skulle, brattås ligger en bra bit utanför stan.
Citera
2010-05-13, 21:26
Medlem
Har en fråga, när får pressen släppa förbrytarens namn? Är det när han erkänt?
Citera
2010-05-13, 21:26
Medlem
unbeschwerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahsoldier

Ja, bara att vänta och se vad DNA-testet visar.
Citera
2010-05-13, 21:27
Medlem
Soterns avatar
Även om den här typen av händelser är extremt ovanliga så känns det som att de har ökat de senaste åren. Vi hade ju det där fallet för inte så länge sedan i Skåne där en dödade sin syster och flera andra med yngre gärningsmän.

Om de nu ökat så kan man spekulera i varför?
Citera
2010-05-13, 21:28
Medlem
tigrispantheras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
Vad gjorde GM i Chile, det nämns tidigare i tråden att han varit där och kommit hem en kort tid innan morden, har vi fått svar på det?

Det måste den noggranne fråga sig, då även det synbart omöjliga är möjligt. Det goda polisarbetet handlar just om att gå till botten med en information, för att antingen kunna släcka den eller att gå vidare med den.
Citera
2010-05-13, 21:29
Medlem
Midnights avatar
Det är intressanta uppgifter ni kommer med om brattåsmordet.

Men kan vår GM verkligen ha så stora fötter?
Han ser ju inte särskilt stor ut, jag menar som att han kan ha blivit särskilt stor med tanke på hur han såg ut på klassfotot.

Jag får lite känslan av denna kille att han drivits av ett starkt hat under en väldigt lång tid, en undertryckt ilska och förmodligen en jävla massa ångest.

Han känns ändå inte som 16-åringen som dödar för honom två helt okända personer, utan hans känns typisk en sån person som laddar upp och sen smäller det.

Det är klart, brattåsmordet skulle ju kunna ha varit en ventil, några att utagera på. Han kanske var berusad också?

Men fan jag har väldigt svårt att se det framför mig, han döda två okända människor.
16-år och gick i land med det utan att åka fast och såvitt vi vet utan att berätta för någon om det.

Var det inte brattåsmordet man funderade om estländare eller dylikt skulle kunna begått?

Men men det är intressant - det är det.
Citera
2010-05-13, 21:29
Medlem
marreparres avatar
varning för tokspekulationer

Det sägs i tidningarna att han känt sig kränkt i många år, hur länge har han gått och tänkt på att mörda? fans tankarna för fem år sedan? Kanske han har planerat länge och att dubbelmordet 2005 var ett "övningsmord" för att se om han verkligen vågade, har sedan gått de senaste åren lite nöjd i vetskapen om att han visst kan mörda och detta har givit tillfredställelse fram till nu, då det var dags att slå till mot de tänkta offren. Enligt kartan så är det en av de mest ensliga gårdarna i området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in