Citat:
Ursprungligen postat av
piratepuppy
Jag vet mycket väl vad en vårdavdelning är. Men vad jag hört så har han fått gå på stan själv och shoppa/äta lunch osv.
"Trippelmördaren från Härnösand beviljas frigång
Får gå själv till matbutik.
https://www.tidningenangermanland.se...harnosand-2010
Fast dom kanske har matbutiken på rättpsyks gård? Jag vet inte, jag har aldrig varit där.
Jag ska hålla käft och du bör chilla lite..
Får han verkligen göra det ?
Och rättspsyk är väl i Sundsvall så i såna fall är det ju där han får gå fri.
Jag är tveksam om Ragnar Nilsson någonsin kommer få möjligheten att sätta sin fot i Härnösand igen.
Tror han mycket väl kan ha varit med i Brattåsmorden, kanske inte som den som gjorde det, men som "kompis" åt mördaren. Det är möjligt att RN och denne kompis var med i samma fotbollslag då han verkade ha samma sorts skor som var med i Brattåsmorden.
Vi vet ju att RN brukade gå ut till Smitningen strax före morden i Brattås.
Möjligt att det var R.N som fått höra om skogsförsäljningen och då planerade pojkarna en kupp mot paret i Brattås.
Sommaren 2005 tror jag gänget splittrades och då blev RN väldigt ensam och extremt isolerad. Vad jag förstår satt han mer eller mindre ensam hela dagarna i sin bunker/källare i föräldrarnas villa. Jag tror han trivs med att vara isolerad/inlåst och så kan han plugga på distans från psyket.
Antagligen kan även artisten Motoboy varit med i någon av bilarna vid Brattåsmorden, troligen som Jimmys vän.
Låten vi kör tills vid dör passar så otroligt bra in i sammanhanget.