2010-05-13, 04:45
Medlem
tigrispantheras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bett
Ja, hittills har han i förhör bara pratat om känslor av svartsjuka mot sina syskon och att han har mått dåligt under flera år samt att han har blivit kränkt under hela sin uppväxt, men vad som utlöste mördandet är fortfarande oklart.

Det borde väl räcka ...
Citera
2010-05-13, 05:29
Medlem
Sheiks avatar
Tänk er hur brutalt dåligt modern lär må nu... 2 av hennes barn är mördade, det tredje barnet är en trippelmördare...
Citera
2010-05-13, 05:46
Medlem
DickeFixs avatar
Funderar över motivet. Kanske TS födelsedag i lördags har något med mordet att göra. Kanske RN blev sur att hans halvsyskon inte uppvaktade hans biologiske far TS medan han alltid uppvaktat deras biologiske far MB. Kanske MB hindrat RN från att ha en kontinuerlig relation med sin pappa TS under uppväxten medan MB nu fick ha fortsatt kontakt med sina barn efter skilsmässan. Rena spekulationer förstås men ändå en möjlighet.
Citera
2010-05-13, 05:57
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomashjelmberg
Angående motivet som det har spekulerats mycket om.

Jag träffade själv en kvinna för ganska länge sedan som redan hade ett barn och det är ju inget konstigt med det. Senare skaffade vi två egna barn och jag var givetvis lika mycket pappa till det tidigare barnet som till mina egna barn. Ett antal år senare skilde vi oss vilket gjorde mitt ex till ensamstående med tre barn och två olika fäder. Jag hade givetvis kunnat strida om att barnen skulle bo hos mig, men det gjorde jag inte och det är en annan historia. I vilket fall som helst så hade jag umgängesrätt med barnen förutom mitt ex första barn naturligtvis. Inte helt otippat så träffade exet en ny man och jag träffade mina egna avlade barn på helgerna, inte helt olikt den situation som finns i detta aktuella drama.

Alltså, jag blev helgpappa och hämtade mina barn regelbundet. Men min före dettas första barn kunde inte följa med p g a den aktuella situationen. Även om vi båda ville det så hade jag ingen umgängesrätt och kunde inte göra något åt saken. Så, när jag hämtade mina egna barn så blev han otroligt besviken och enormt svartsjuk på sina halvsyskon och det måste ha varit ett rent trauma för honom. Vi har snackat ut om det idag och det är inga problem, men är man utan spärrar så kan det antagligen sluta hur illa som helst.

Jag tycker att situationen i Härnösand verkar likartad och med ett instabilt psyke så framträder ett tydligt motiv.

du o dina barn motsvara ju exakt den mördade MB o hans barn.

o den enormt besvikna o svartsjuka pojken som du blev extrapappa för men som inte fick träffa dig sen när ditt ex hitta en tredje, han e exakt som GM (RN).

å parralellen blir bättre för här e en som visat att han haft insyn o käller förut som skriver va RN sagt hittills i förhören:

Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bett
Ja, hittills har han i förhör bara pratat om känslor av svartsjuka mot sina syskon och att han har mått dåligt under flera år samt att han har blivit kränkt under hela sin uppväxt, men vad som utlöste mördandet är fortfarande oklart.
Citera
2010-05-13, 06:20
Medlem
Mack-Betts avatar
Förvånansvärt att inte grannarna såg något då åtminstone en av de tre dödade verkar ha blivit mördad i trädgården och sedan släpad ned för trädgårdstrappan och all stenläggning för att sedan hamna i källaren. Särskilt förunderligt då grannkåken har full översikt över nedgången till källaren.

Samtidigt är det nog på sätt och vis en välsignelse att inga vittnen finns, det måste helt enkelt ha sett för djävligt ut.
Citera
2010-05-13, 06:25
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
du o dina barn motsvara ju exakt den mördade MB o hans barn.

o den enormt besvikna o svartsjuka pojken som du blev extrapappa för men som inte fick träffa dig sen när ditt ex hitta en tredje, han e exakt som GM (RN).

å parralellen blir bättre för här e en som visat att han haft insyn o käller förut som skriver va RN sagt hittills i förhören:

å nu skriver Aftonbladet om de där me kränkningen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7120959.ab
Citera
2010-05-13, 06:30
Medlem
Brillans avatar
Helvete va snabba tidningarna var med att publicera namn och bild efter erkännandet, trots den uppenbara risken för att killen är psykiskt sjuk. Mer sånt tack.
Citera
2010-05-13, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brillan
Helvete va snabba tidningarna var med att publicera namn och bild efter erkännandet, trots den uppenbara risken för att killen är psykiskt sjuk. Mer sånt tack.

De måste ju visa för svenska folket att det är en svenne denna gång.
Citera
2010-05-13, 06:40
Medlem
Romano83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyclop
De måste ju visa för svenska folket att det är en svenne denna gång.

Det stämmer. Mediaväsendet måste helt enkelt försäkra sig om att samtliga medborgare är medvetna om att även svenskar begår brott.
Citera
2010-05-13, 06:53
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ragnar Nilsson har bytt gymnasieprogram flera gånger och går just nu sista årskursen. Han extraknäcker också som telefonförsäljare. Aftonbladet

Kanske man har pratat med Ragnar på telefon då.

Förresten, är det klart att mamman inte har fler barn utöver dessa tre? Vill så gärna att hon har en till
Senast redigerad av marreparre 2010-05-13 kl. 07:34.
Citera
2010-05-13, 07:55
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brillan
Tror det var ett snällt ord av dig
Citera
2010-05-13, 08:15
Medlem
Soterns avatar
Åter bevisas tesen att de farliga är inte klassens värsting, utan mesen.

Är man sedan döpt till Ragnar, kan jag förstå att han har haft 21 traumatiska år bakom sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in