2010-05-12, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou
Den källa jag haft kontakt med beskrev honom som ett "psykfall". Vad källans definition på det sedan är, vet jag inte exakt.

Den källan vill jag prata med...
Citera
2010-05-12, 03:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Vilka lokala media täcker Härnösand?

Tidningar?
Regional-SVT?
Radio Västernorrland, Sundsvalls tidning, Örnsköldsviks allehanda, Mittnytt.
Citera
2010-05-12, 03:57
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddji
Stämmer denna uppgift då tror jag vi börjar ringa in gärningsmannen...

Kanske ringde styvsyskonen på sin biologiske far för att RN börjat bete sig konstigt och hota med knivar etc. Antingen var syskonen reda döda, eller så angreps fadern först, och styvsyskonen flydde in i huset, och plockades en och en...

RN begav sig hemifrån, antingen för att ta livet av sig, gömma sig hos en kompis, eller till sin biologiske far.

Det var någon som kände till honom som beskrev att han fick "utbrott" i skolan mot lärare för småsaker men att han ändå var snäll.
Citera
2010-05-12, 03:58
Medlem
Nä, nu ska jag sluta spela cluedo med människors liv, och lägga mig... jobb om 2 timmar.
Citera
2010-05-12, 03:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Folkbokföringsregistret hos Skatteverket:

Mona Yvonne Nilsson
19570704-7584
Artillerigatan 26
87141 Härnösand

2006-11-08 Gift
2005-07-29 Adressändring från: Häggdånger Skällom 2, 87191 Härnösand
Köpte nuvarande bostad tillsammans med Spång 17/5 2005 för 525 000 (har jag för mig...) Verkar ha det rätt bra ställt. Bara utnyttjat en inteckning på dryga 100 000 kronor.
Senast redigerad av smålandtintin 2010-05-12 kl. 04:17.
Citera
2010-05-12, 04:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Ja visst kan det vara så. För att klargöra så har jag absolut inte uteslutit något, jag lägger bara fram lite alternativa teorier kring RN.

Jo termerna kan krocka lite. När jag skrev okontaktbar syftade jag på inte går att få tag på, inte svarar på mobilen, inte hört av sig ect.
Det var inte meningen att gnälla. Det mest sannolika är säkert fortfarande att Spång är skyldig.
Bara min magkänsla (och den är stor ) som inte tror på det.
Citera
2010-05-12, 04:02
Medlem
Är lite förvirrad. Läste i Troians sammanfattning att MB är far till RN, men sen läser jag att BO 1 och 2 är endast styvsyskon till RN, hur ligger det till? Vem är far till RN?

Har jag förstått det rätt om mamma MN har haft en man (RNs far), en andre man (MB, BO 3 och som är far till BO 1 och 2) samt en tredje man LGLS som hon nu bor med(skäligen misstänkt efter att ha rapporterat in brott, varit blodig och agerat förvirrat) ??
Citera
2010-05-12, 04:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Köpte nuvarande bostad tillsammans med Spång 17/5 för 525 000 (har jag för mig...) Verkar ha det rätt bra ställt. Bara utnyttjat en inteckning på dryga 100 000 kronor.

Det var lite så jag tänkte också. De hade jobb, bra ekonomi, hus och hade varit gifta nu i 4 år. Känns ändå som en stabil familj.

Ragnar vet man kanske för lite om, och den biologiska pappan, iallafall till e två yngre, verkar ha lite trasslig ekonomi.

Vet man om pappan hade några problem med alkohol?
Citera
2010-05-12, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Ja det är givetvis en helt naturlig reaktion, men det bevisar inte mycket heller. Det enda jag vet med säkerhet är att ett trippelmord har begåtts i hans hem och han sitter anhållen. Därför är det i nuläget mest troligt honom. Om det nu skulle vara anorlunda får tiden utvisa.

Han greps på platsen, men hade åklagaren trott att LGS begått brotten hade han varit häktad för länge sedan. Det är han inte därför tvivlar jag starkt på att LGS har gjort det. Man kunde läsa mellan raderna i ett tidigt skede att LGS inte var polisens huvudspår.

Edit: Sorry hade visst glömt lite från rättskunskapen på gymnasiet, hade för mig att det man bara kunde vara anhållen i ett visst antal timmar med det var visst tre dygn.
Senast redigerad av Mirek 2010-05-12 kl. 04:14.
Citera
2010-05-12, 04:05
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kladdaren
Är lite förvirrad. Läste i Troians sammanfattning att MB är far till RN, men sen läser jag att BO 1 och 2 är endast styvsyskon till RN, hur ligger det till? Vem är far till RN?

Har jag förstått det rätt om mamma MN har haft en man (RNs far), en andre man (MB, BO 3 och som är far till BO 1 och 2) samt en tredje man LGLS som hon nu bor med(skäligen misstänkt efter att ha rapporterat in brott, varit blodig och agerat förvirrat) ??

Du har rätt i den bemärkelsen att det inte är 100% klarlagt att Mats var pappa till Ragnar.

Det finns en ytterligare man som Mona bodde med under 80 talet, detta kan tyda på, men är inte bekräftat, att det skulle kunna finnas annan biologisk fader till Ragnar.
Citera
2010-05-12, 04:08
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirek
Han greps på platsen, men hade åklagaren trott att LGS begått brotten hade han varit häktad för länge sedan. Det är han inte därför tvivlar jag starkt på att LGS har gjort det. Man kunde läsa mellan raderna i ett tidigt skede att LGS inte var polisens huvudspår.

Håller med.

Jag tycker att det är lite ovanligt att polisen säger
"Våra förhör med honom kan stärka misstanken, eller så kan det gå åt andra hållet."
Citera
2010-05-12, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirek

Han är häktad nu enligt Eko-nyheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in