Citat:
Ursprungligen postat av faktura1
Kollade upp bakåt i tråden och fick fram att modern skrevs på ny adress 2005-07-29.
Morden i Brattås skedde 2005-05-31. Jag ser det som troligt att man i familjen diskuterade hennes flytt några månader innan hon blev skriven på ny adress. Troligen flyttade hon kanske tidigare också. (Folkbokföringen är lite seg.) Så jag ser det som möjligt att det kan finnas samband, att han blev frustrerad av moderns flytt (utan honom) och kan ha begått morden.
Tror också att det finns mycket intressant att hitta i denna flytt, det är nog ingen slump att den sammanfaller med mordet, eller att mordet sammanfaller med flytten..... varför nytt hus.
Och sen undrar jag, det var en kvinna/Goess (?) som både var vän med mamman, kände till paret som blev mördat och även var med i en artikel och efterlyste den försvunne/20-åringen som försvann (o senare hittades död) i trakterna däruppe.... finns det någon som vet mer om denna kvinna o sambandet (om det nu stämmer)?? Mannen som försvann (från Bolivia) och senare hittades drunknad - någon som vet mer kring den historien? Man börjar ju undra lite .....