2017-03-06, 11:20
Medlem
kummelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodlan
Suttit i kallt bilsäte påväg till jobbet? Inte gjort npgot ansträngande i helgen och kanske nu när du får jobba så sätter det igång?
Ända som kan stämma så är det sista inte gjort något över helgen men nu på jobbet .Har alltid varma bilar att sitta i och överdriver kläder på vintern !Som är ett resultat av denna sjukdom
Citera
2017-03-06, 11:38
Medlem
kummelis avatar
Men tror även det psykiska inverkar .Är avslappnad hemma ! Kan även känna runt höft och bäcken hur det liksom smått vibrerar ,pirrar liksom när man är på jobb Stress!!?? För min del så tror jag somsagt 90% muskler som jävlas men hur få slut på det då!!!!!!!!!!!!
Citera
2017-03-06, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kummeli
Men tror även det psykiska inverkar .Är avslappnad hemma ! Kan även känna runt höft och bäcken hur det liksom smått vibrerar ,pirrar liksom när man är på jobb Stress!!?? För min del så tror jag somsagt 90% muskler som jävlas men hur få slut på det då!!!!!!!!!!!!

Jag körde 2 utlösningar igår och har ont idag i testiklar, nedre ryggen och ollonet.
Citera
2017-03-06, 14:14
Bannlyst
Bensodiazepiner är mycket bra vid kronisk bäckenbottensmärta/akut prostatit. Agerar muskelavslappnande.
Citera
2017-03-06, 15:33
Medlem
Ett fel som många gör, när dom skall välja behandling, är att dom tror att allt blir bra ifall dom bara behandlar bäckenbotten. Du måste kolla på helheten först. Allt sitter ihop, bäckenbotten råkar bara sitta mitt i. Kolla upp hållningen, kolla upp andningen, lär dig slappna av i bäckenbotten och testa mindfulness alt feldenkrais. Målet är att identifiera alla potentiella problem som ledde fram till bäckenbottensmärtan. Det är med största sannolikhet ett komposit problem med flera samverkande faktorer.

Du kan ha gått många år med för hög tonus i bäckenbotten tills något hände (droppen som fick bägaren att rinna över). Det kan ha varit en ganska liten händelse som triggade igång bäckensmärtan, men arenan för problemen var redan grundligt preppad. Nu så räcker det inte med att undvika faktorer som triggar symptomen eller dölja symptomen med smärtstillande, du måste dessutom arbeta aktivt med att minska/behandla de ursprungliga problemen/utlösande faktorerna.

Se för övrigt:

(FB) Prostatit
Senast redigerad av sctp 2017-03-06 kl. 15:40.
Citera
2017-03-06, 16:31
Medlem
kummelis avatar
Märker nog på jobbet att jag andas på ett annat sätt, känner mig stressad fast vi inte har stressigt där .Samt att man alltid omedvetet tänker på sina besvär.Kanske därför man mår bättre på helgerna då man får slappna av.Också dessa j-la nattskiften de tär på kropp och själ
Citera
2017-03-06, 16:55
Medlem
Nattskiften är jobbiga..själv har jag varit uteoch fiskat i 5 timmar igår..och onanerat 2 ggr..idag har jag ont i ryggen, höger testikel och knäna
Citera
2017-03-06, 16:57
Medlem
kummelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasKt
Nattskiften är jobbiga..själv har jag varit uteoch fiskat i 5 timmar igår..och onanerat 2 ggr..idag har jag ont i ryggen, höger testikel och knäna
Hoppas du inte stod i drag när fiskade
Citera
2017-03-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kummeli
Hoppas du inte stod i drag när fiskade
Jo det blåste och snöade..ca -3 grader..hade jeans och fleece underställ.
Citera
2017-03-06, 17:33
Medlem
kummelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasKt
Jo det blåste och snöade..ca -3 grader..hade jeans och fleece underställ.
Vet inte om jag överdriver men jag har kortkalsonger,långkalsonger ,collagebyxor (mjukisbyxor )
samt vinterarbetsbyxor fodrade och ändå tror jag det inte räcker till.Man överdriver väl igen ...som vanligt
Citera
2017-03-06, 17:52
Medlem
Du som har ont i ollonet? Är det värre efter onani?
Citera
2017-03-06, 17:59
Medlem
kummelis avatar
Nej har inte haft någongång besvär efter utlösning någonstans ....än
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in