2017-03-05, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kummeli
tror till 90%är muskler men hur åtgärda så att det håller sig borta mer än ett par dagar...
Utöver foamrolling, stretching osv tror jag att det har stor betydelse vad man gör resten av tiden. Har du tex provat att gå barfota och sitta på golvet istället för soffan? Jag upplever att man slappnar av bättre om skelettet har markkontakt utan en massa mjukt skit emellan.
Citera
2017-03-05, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fooblack
Utöver foamrolling, stretching osv tror jag att det har stor betydelse vad man gör resten av tiden. Har du tex provat att gå barfota och sitta på golvet istället för soffan? Jag upplever att man slappnar av bättre om skelettet har markkontakt utan en massa mjukt skit emellan.

Jag har tänkt pröva bindvävmassage i veckan.
Citera
2017-03-05, 09:01
Medlem
Vilken sjuk värld vi lever i. Att vi själva ska försöka lösa detta. Man känner sig helt övergiven med sin skit.
Citera
2017-03-05, 09:19
Medlem
kummelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasKt
Vilken sjuk värld vi lever i. Att vi själva ska försöka lösa detta. Man känner sig helt övergiven med sin skit.
Tydligen samma sak vilket land man än bor i ! Efter att detta bröt ut så har jag blivit en friskus, börjat röra på mig mera .Det är väl det ända positiva med denna sjukdom
Citera
2017-03-05, 09:24
Medlem
kummelis avatar
Ända läkare som ej sagt typ att "lär dig leva med det " var en på min hälsovårdscentral .Han sa detta är inte prostatit utan kroniskt bäckensyndrom .Åk hem slå upp en whiskey ock lär dig slappna av ! Han är ju ganska nära sanningen egentligen
Citera
2017-03-05, 09:27
Medlem
Citat:
Ända läkare som ej sagt typ att "lär dig leva med det " var en på min hälsovårdscentral .Han sa detta är inte prostatit utan kroniskt bäckensyndrom .Åk hem slå upp en whiskey ock lär dig slappna av ! Han är ju ganska nära sanningen egentligen

Min sa att det var inte ngt fel på mig att jag var kanske överkänslig på grejen. Har inte varit det fram tills nu. Sedan gick han och pratade med,en kollega som sa att,det kan röra sig om abakteriell prostatit.
Citera
2017-03-05, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasKt
Jag har tänkt pröva bindvävmassage i veckan.

Det kan säkert hjälpa. Tänk bara på att övriga tiden av dygnet spelar minst lika stor roll. Jag menar inte att man ska hänga på gymmet, lyfta tungt, springa fort och liknande dumheter utan helt enkelt bara föröka använda kroppen på ett naturligt sätt.

Jag tycker att följande video var lite av en ögonöppnare (fast olika människor tilltals av olika budskap såklart och den här snubben kanske inte går hem hos alla)

https://www.youtube.com/watch?v=0OTPG1M6Tvs
Citera
2017-03-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fooblack
Det kan säkert hjälpa. Tänk bara på att övriga tiden av dygnet spelar minst lika stor roll. Jag menar inte att man ska hänga på gymmet, lyfta tungt, springa fort och liknande dumheter utan helt enkelt bara föröka använda kroppen på ett naturligt sätt.

Jag tycker att följande video var lite av en ögonöppnare (fast olika människor tilltals av olika budskap såklart och den här snubben kanske inte går hem hos alla)

https://www.youtube.com/watch?v=0OTPG1M6Tvs

Jag har inte varit så hälsosam..har börjat röka igen..sover dåligt..rör mig lite..
Citera
2017-03-05, 19:40
Medlem
imorgon ska jag ringa och kräva att få göra test av antingen sperma eller prostatasekret.

Vad är den "säkraste" testet att göra och det som ger störst risk att faktiskt hitta något?
Citera
2017-03-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodlan
imorgon ska jag ringa och kräva att få göra test av antingen sperma eller prostatasekret.

Vad är den "säkraste" testet att göra och det som ger störst risk att faktiskt hitta något?

Är det bäckenbotten så kommer inte testet att visa ngt..kräv båda två isf. Stå på dig för de kan vara envisa och vägra..säg att du mår psykiskt dåligt om du inte får det kollat.
Citera
2017-03-06, 00:03
Medlem
kummelis avatar
Allt varit bra i helgen ....men nu när jag for på nattskiftet så började det kännas .Alltså är det psykiska inblandat till en del också.Hur tacklar man den biten ??
Citera
2017-03-06, 05:49
Medlem
Citat:
Allt varit bra i helgen ....men nu när jag for på nattskiftet så började det kännas .Alltså är det psykiska inblandat till en del också.Hur tacklar man den biten ??

Suttit i kallt bilsäte påväg till jobbet? Inte gjort npgot ansträngande i helgen och kanske nu när du får jobba så sätter det igång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in