2019-03-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallej
Fick du några biverkningar av ciprofloxacin? Eller är det överdrivet?

Jag går på doxyferm nu, men hoppas på att få en dos ciprofloxacin.
Man blir ju lite rädd när alla skriver om biverkningarna...men om det finns 1 % chans att bli av med smärtan, då tar jag de biverkningarna.

Det folk skriver mest om är ju diarré...och det känns ju inte så farligt
Citera
2019-03-06, 13:18
Medlem
Citat:
Vad gjorde du för tester innan du fick äta antibiotika?

Engentligen inga tester alls.
Första gången när jag fick Doxlycyklin så trodde man på VC att jag hade bitestickelinflammation.
Sen när jag kom till urologen så ville de behandla mig för prostatit och då var det fyra veckor cipro som
gällde. Hos urologen fick jag en finger i röven samt att jag berättade om mitt tillstånd.

Har efter dessa kurer även gjort en flödesmätning och ultraljud på blåsan så de har konstaterat att den töms som den ska. Fast ändå känner man sig kissnödig. Är som att det står urin i urinröret.
Citera
2019-03-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OurSoul
Engentligen inga tester alls.
Första gången när jag fick Doxlycyklin så trodde man på VC att jag hade bitestickelinflammation.
Sen när jag kom till urologen så ville de behandla mig för prostatit och då var det fyra veckor cipro som
gällde. Hos urologen fick jag en finger i röven samt att jag berättade om mitt tillstånd.

Har efter dessa kurer även gjort en flödesmätning och ultraljud på blåsan så de har konstaterat att den töms som den ska. Fast ändå känner man sig kissnödig. Är som att det står urin i urinröret.

Ok. Blev du bättre med cipro kuren på 4 veckor? Känner du att bottenbäcken spänner konstant? Har knappt ont längre i prostata eller bottenbäcken utan det är HardFlaccid som är det som förstör för mig. Lyckas jag bli av med krampande/spännande bottenbäcken så blir jag av med HardFlaccid också.
Citera
2019-03-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ok. Blev du bättre med cipro kuren på 4 veckor? Känner du att bottenbäcken spänner konstant? Har knappt ont längre i prostata eller bottenbäcken utan det är HardFlaccid som är det som förstör för mig. Lyckas jag bli av med krampande/spännande bottenbäcken så blir jag av med HardFlaccid också.

Nej, skulle inte påstå att medicinering har hjälp mig. Det är väl helt enkelt icke bakteriellt.
Sen så varierar symptomen hela tiden.
Sedan nyår har värk i nedre delen av magen som gör att jag knappt kan ha byxor på mig varit värst.
Urineringsbesvären är inte så påtagliga, utan kommer och går.

Men man skulle vilja veta mer från sjukvården. Så att det inte är något fel i urinblåsa, urinvägar, njurar etc.
Man har svårt att ta in att det förmodligen är muskelvärk i bäckenbotten som orsakat allt.
Ovissheten och om man någonsin blir 100% är värst.
Citera
2019-03-07, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OurSoul
Nej, skulle inte påstå att medicinering har hjälp mig. Det är väl helt enkelt icke bakteriellt.
Sen så varierar symptomen hela tiden.
Sedan nyår har värk i nedre delen av magen som gör att jag knappt kan ha byxor på mig varit värst.
Urineringsbesvären är inte så påtagliga, utan kommer och går.

Men man skulle vilja veta mer från sjukvården. Så att det inte är något fel i urinblåsa, urinvägar, njurar etc.
Man har svårt att ta in att det förmodligen är muskelvärk i bäckenbotten som orsakat allt.
Ovissheten och om man någonsin blir 100% är värst.

Fy fan :/
Det med magen känner jag igen.
Är det så att du drar dig för att äta?

Och ovissheten...hur skall man orka leva om det inte blir bättre?
Och blir det bra, så kommer väl man gå och oroa sig ända tills det bryter ut igen.
Citera
2019-03-07, 16:10
Medlem
kummelis avatar
Pröva att äta glutenfritt kan hjälpa mot besvären i magen ! Kan även bero på musklerna som ni gissar själva . Jag vet vilken jävla åkomma detta är och tror att i nästan de flesta fall så är det muskler i bäckenbotten som krånglar . Vad som orsakar det kan ju vara allt mellan himmel och jord ....stress,mat, oro ,kyla osv . Att hitta orsaken kan vara svårt men man hittar nog den förr eller senare . Att årgärda kan även bli krångligt MEN det går ...tro mig !!!
Citera
2019-03-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kummeli
Pröva att äta glutenfritt kan hjälpa mot besvären i magen ! Kan även bero på musklerna som ni gissar själva . Jag vet vilken jävla åkomma detta är och tror att i nästan de flesta fall så är det muskler i bäckenbotten som krånglar . Vad som orsakar det kan ju vara allt mellan himmel och jord ....stress,mat, oro ,kyla osv . Att hitta orsaken kan vara svårt men man hittar nog den förr eller senare . Att årgärda kan även bli krångligt MEN det går ...tro mig !!!

Tjena! Jo visst är det spända muskler i bottenbäcken som ställer till det. Får man bara bort dem så blir det ju bra. I alla fall i mitt fall. Jag undrar lite nu om jag kanske inte har någon svamp eller bakterie i prostata. Min prostata är kanske helt normal så sett, bara det att bäckenbotten musklerna klämmer åt prostatan och får den inflammerad.

Frågan är bara hur fan man får en normal bottenbäcken igen? Man får försöka jobba på flera områden. Trodde länge att det var såhära för mig.

Problem med prostata --> Problem med bottenbäcken

fast börjar undra nu om det är såhära.

Problem med Bottenbäcken --> Problem med prostata

...

Somsagt jag måste bara bli av med muskel krampet i bottenbäcken så att den inte klämmer på blod tillförsel nerverna som går till penisen. Det är ju därför jag har hardflaccid för dom klämms åt när mitt bottenbäcken är i onaturlig kramp/spänd hela tiden.
Senast redigerad av Gallej 2019-03-08 kl. 00:25.
Citera
2019-03-12, 12:31
Medlem
Hej Ante.

Ser att du postat om detta med att floxas. Sen i fredags har jag mått riktigt illa. Tog 2 piller cipro mot prostatit och nu lider jag av de värsta besvären. Senorna i benen är förjävliga, musklerna brinner, är spyfärdig.

Äter magnesiumtillskott och B vitamin. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Är du fri från floxningen nu?

Jag ska försöka hämta ut CBD som jag beställt nu.
Citera
2019-03-13, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaruzelska
Hej Ante.

Ser att du postat om detta med att floxas. Sen i fredags har jag mått riktigt illa. Tog 2 piller cipro mot prostatit och nu lider jag av de värsta besvären. Senorna i benen är förjävliga, musklerna brinner, är spyfärdig.

Shit lät inge trevligt finns den någon annan anti biotika du kan byta till?
Citera
2019-03-14, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaruzelska
Hej Ante.

jag beklagar verkligen, sluta omgående med cipron och ät magnesium o zink! Det är just detta som är det obehagliga med fluro kinoloner! Många kan ta en lång kur utan problem, andra klarar några veckor och vissa blir sjuk av första tabletterna.. I mitt fall kan jag kura 10-15 dagar innan lederna börjar värka och jag blandade med allicin max och kände mig 99% fast som alltid kommer ju smärtan åter! Skönt att få en paus ibland
Om dom inte hittat några organismer i ditt urin? Då skjuter dom så brett som möjligt se till du kan test Eusaprim fort..kämpa på bättre dagar kommer...
Citera
2019-03-17, 01:54
Medlem
Hej! Skulle bara säga att jag kämpar på med mitt. Tänkte tipsa om det är någon mer än jag som lider av HardFlaccid läser denna tråd så har en snubbe vid namn Greg på Youtube laddat upp några Youtube videos angående HardFlaccid. Tänkte skriva till han och berätta min story.

Här är länken. Tror han ska skapa en kurs längre fram hur han tog sig ur HardFlaccid och CPPS.

https://www.youtube.com/watch?v=ln4BuFpOLsg
Citera
2019-03-19, 16:52
Medlem
utan.att.stannas avatar
ska eventuellt få en nervblockad.... Någon med erfarenhet? Är naturligtvis rädd för att de ska göra något fel. Har läst en del artiklar om mycket goda resultat för chronic testical pain i alla fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in