Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-25, 20:02
  #9529
Moderator
Arne.Ankas avatar
Spelat lite pirates!(1987 amiga) och sid meier pirates(2004 windows), ska titta på port royal ikväll men finns det några fler spel typ pirates idag?
Citera
2018-12-25, 22:11
  #9530
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freecss
Håll utkik efter Resident Evil 2 remaken som släpps den 25 Januari, ser riktigt fett ut. Until Dawn kan du också spana in, inte lika läskigt som RE7, men det är ett jävligt schysst spel, kan tom vara roligt att spela igenom flera gånger, då storyn ändras och vilka karaktärer som överlever osv beror på dina val och hur du spelar. Känns lite som att spela en tonårs-skräckfilm, typ som filmen Cabin In The Woods och liknande.
Om du har ett PS3 är Dead Space trilogin lätt värt ett köp! Framför allt 1an, 2an är också bra, 3an sådär, lirade sista mest för storyn. Men spelet har åldrats väldigt bra, både visuellt och spelmässigt. Om du bemödar dig att kolla fler PS3 titlar så spana in F.E.A.R serien också.
Där har du iaf lite fler val att kolla upp o välja o vraka efter smak
Tack så mycket för alla spel. Until dawn ska absolut checkas upp.
Jag har ps3 och vet att jag testat F.E.A.R och det gav mig en adrenalinkick.
Dead space serien har jag aldrig gett en chans så kanske är dags för det.
Stort tack för hjälpen!
Citera
2018-12-26, 04:08
  #9531
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Tack så mycket för alla spel. Until dawn ska absolut checkas upp.
Jag har ps3 och vet att jag testat F.E.A.R och det gav mig en adrenalinkick.
Dead space serien har jag aldrig gett en chans så kanske är dags för det.
Stort tack för hjälpen!
Fear är bra i början men går tyvärr ifrån skräck till fps i senare delar, med första spelet släpptes två expansions extraction point och perseus mandate som är spelvärda.
Citera
2018-12-26, 11:21
  #9532
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Fear är bra i början men går tyvärr ifrån skräck till fps i senare delar, med första spelet släpptes två expansions extraction point och perseus mandate som är spelvärda.
Jo jag kommer ihåg det, själva krigsdelen lät jag en bekant ta över då jag var ute efter skräcken. Men skräckdelen jag spelade den korta stunden jag spelade var riktigt bra.
Obehagligt.
Citera
2018-12-28, 17:11
  #9533
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Jag är på jakt efter något skräckspel, det läskigaste ni kan komma på.
Jag har evil within och resident evil 7.
Man ska verkligen ha ångest över att spela det, det ska nästan ta emot att ens starta det (väldigt överdrivet men ni fattar vinken) på ps4an.


SOMA finns att få gratis på GOG (gog.com) nu och i 42 timmar till (tyckte jag det stod...), passa på! Samma utvecklare som gjorde Amnesia. Visserligen inte till PS4a men gratis är gott
Citera
2018-12-31, 12:09
  #9534
Medlem
Nihennas avatar
Lite granna inne i en 2D-indieperiod. Köpte Dead cells igår, och är helnöjd. Enda jag inte är nöjd med är att jag inte köpte det till Switch så man kan lira det i sängen.

Det tänker jag däremot lösa med nästa indiespel!

Det står mellan Celeste, Hollow Knight och Shovel Knight, men jag kan veeeerkligen inte bestämma mig då alla tre verkar riktigt, riktigt bra. Så ni får bråka sinsemellan vilket av dem som är bäst så köper jag det
Citera
2019-01-01, 11:56
  #9535
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Lite granna inne i en 2D-indieperiod. Köpte Dead cells igår, och är helnöjd. Enda jag inte är nöjd med är att jag inte köpte det till Switch så man kan lira det i sängen.

Det tänker jag däremot lösa med nästa indiespel!

Det står mellan Celeste, Hollow Knight och Shovel Knight, men jag kan veeeerkligen inte bestämma mig då alla tre verkar riktigt, riktigt bra. Så ni får bråka sinsemellan vilket av dem som är bäst så köper jag det

Hollow Knight tilltalar mig mest.
Citera
2019-01-01, 16:51
  #9536
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Lite granna inne i en 2D-indieperiod. Köpte Dead cells igår, och är helnöjd. Enda jag inte är nöjd med är att jag inte köpte det till Switch så man kan lira det i sängen.

Det tänker jag däremot lösa med nästa indiespel!

Det står mellan Celeste, Hollow Knight och Shovel Knight, men jag kan veeeerkligen inte bestämma mig då alla tre verkar riktigt, riktigt bra. Så ni får bråka sinsemellan vilket av dem som är bäst så köper jag det

Hollow Knight var nog årets spel 2017 för min del, så känns rätt självklart att rekommendera det. Har dock inte ens spelat de andra två, men de är ju också väldigt populära spel...
Citera
2019-01-01, 21:04
  #9537
Medlem
aina08s avatar
Någon som kan rekommendera nåt roligt spel på PS4 för en liten kille på 7 år? Inte sport eller för mycket våld och blod (känsliga föräldrar).
Spelet får gärna finnas på Store och vara billigt 😁
Ska vara barnvakt och så de är bara tillfälligt spelande av spelet.
Citera
2019-01-02, 01:39
  #9538
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Någon som kan rekommendera nåt roligt spel på PS4 för en liten kille på 7 år? Inte sport eller för mycket våld och blod (känsliga föräldrar).
Spelet får gärna finnas på Store och vara billigt 😁
Ska vara barnvakt och så de är bara tillfälligt spelande av spelet.

Little Big Planet eller kanske Crash Bandicoot/Spyro the Dragon.
Citera
2019-01-02, 16:10
  #9539
Medlem
Mina polare spelar mest Dota och jag vill inte göra det. Det enda spelet jag fastnat för är väl egentligen CS. Jag vill ha nåt annat att fylla ut min tid med, något tips? Har provat wow tidigare men inte gillat det.
Citera
2019-01-03, 11:45
  #9540
Medlem
Mglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Jag är på jakt efter något skräckspel, det läskigaste ni kan komma på.
Jag har evil within och resident evil 7.
Man ska verkligen ha ångest över att spela det, det ska nästan ta emot att ens starta det (väldigt överdrivet men ni fattar vinken) på ps4an.

SOMA finns gratis att ladda ner på PS+ tycker dock inte det är lika läskigt som Amnesia

Outlast och Alien:Isolation är två jättejobbiga spel annars, RE:7 och The Evil Within är inte i närheten av ångesten i de två
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback