Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-03, 11:49
  #9541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillbiffen123
Mina polare spelar mest Dota och jag vill inte göra det. Det enda spelet jag fastnat för är väl egentligen CS. Jag vill ha nåt annat att fylla ut min tid med, något tips? Har provat wow tidigare men inte gillat det.
Gillar du CS fast vill ha något mer komplext kan du testa BO:Zombies. Jag rekommenderar 1an och 3an främst.
Citera
2019-01-04, 20:36
  #9542
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillbiffen123
Mina polare spelar mest Dota och jag vill inte göra det. Det enda spelet jag fastnat för är väl egentligen CS. Jag vill ha nåt annat att fylla ut min tid med, något tips? Har provat wow tidigare men inte gillat det.

testat dungeon crawlers? tex path of exile kan du lägga hur mycket tid som helst på


Annars är ett hett outsiderspel om man är lite tekniknörd kerbal space program
Citera
2019-01-06, 18:19
  #9543
Medlem
Har någon tips på bra nybörjarspel till PS4 för en grabb på snart 5 år? Precis köpt en till kontroll till min konsol och han är intresserad av att testa spela.

Han har inte spelat konsol innan. Spelat mycket Minecraft och Roblox på iPad bara.

Tänkte köpa något LEGO-spel men vill gärna ha något mer. Gärna något vi kan spela ihop, men skulle funka med något bara han spelar också. Får nog va något lättare där man kan lära sig kontrollen och hur den funkar.
Citera
2019-01-07, 07:19
  #9544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Har någon tips på bra nybörjarspel till PS4 för en grabb på snart 5 år? Precis köpt en till kontroll till min konsol och han är intresserad av att testa spela.

Han har inte spelat konsol innan. Spelat mycket Minecraft och Roblox på iPad bara.

Tänkte köpa något LEGO-spel men vill gärna ha något mer. Gärna något vi kan spela ihop, men skulle funka med något bara han spelar också. Får nog va något lättare där man kan lära sig kontrollen och hur den funkar.

Little big planet kanske? Då kan man spela 4 personer lokalt. Är osäker på om det är svårt för en 5-åring bara.

Ratchet & Clank kanske kan funka också.
Citera
2019-01-12, 15:04
  #9545
Medlem
Iam-Varfors avatar
Skulle behöva tips på lir som man kan spela när ens polare inte behagar vara online...

Skulle vilja ha spel som liknar Heroes3, Civ genre, eller varför inte Dungeon Keeper..

Står helt still nu och känner att jag behöver ha något att slölira..
Citera
2019-01-12, 15:15
  #9546
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Skulle behöva tips på lir som man kan spela när ens polare inte behagar vara online...

Skulle vilja ha spel som liknar Heroes3, Civ genre, eller varför inte Dungeon Keeper..

Står helt still nu och känner att jag behöver ha något att slölira..
Fallen Enchantress: Legendary heroes är en liten bortglömd juvel. Spelmässigt en perfekt blandning mellan Civ och Heroes, dock (såklart) inte lika polerat och balanserat som dom, men väl värt att pröva.

Själv drog jag igång en omgång Jagged Alliance 2 under julen. Gammalt men underbart och jag kör det lite då och då när jag är fast med min bärbara dator.
Citera
2019-01-12, 16:23
  #9547
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Skulle behöva tips på lir som man kan spela när ens polare inte behagar vara online...

Skulle vilja ha spel som liknar Heroes3, Civ genre, eller varför inte Dungeon Keeper..

Står helt still nu och känner att jag behöver ha något att slölira..

Dungeons-serien är väldigt mycket Dungeon Keeper. Det senaste spelet i serien (Dungeons 3) är därtill riktigt bra. 94% positiva recensioner på Steam.

Vad gäller Heroes 3 så finns ju Age of Wonders-serien samt King's Bounty.

Civ-liknande spel är Endless-spelen. Finns dels Endless Legend som är fantasy, sen Endless Space 1 & 2 som är sci-fi.
Citera
2019-01-16, 08:15
  #9548
Avstängd
Någon som vet något liknande divinity original sin spelen men som inte är lika "krångligt"?

Något liknande men tonat ner lite. Tyckte det blev för mycket dialoger och combat systemet hade jag lite svårt att komma in i.

Något spel som är förberedande dessa? Som man kan lära sig grunderna i dessa turn-based games?

Tack på förhand.
Citera
2019-01-26, 12:22
  #9549
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Hidden Object Games (HOG) med fast pris för iPad som inte är paranormala/fantasy?

Jag gillar att spela spel som innehåller HOG. Dessvärre är det ofta så att du måste köpa olika tokens inne i appen för att gå vidare eller så innehåller handlingen massor av spöken och overklighet.

Den typen av spel jag gillar har följande gemensamt:

1) Man får provspela en del av spelet innan man köper det för ett fast pris.
2) HOG behöver inte vara huvudgrejen, utan ett inslag i spelet som kan handla om att lösa ett mord, leta efter en antikvitet etc.
3) Inga paranormala inslag eller fantasy, men gärna en historisk handling (före andra världskriget eller tidigare) alternativt arkeologi. Gillar också science fiction, steampunk och CSI.

Har spelat några av de spel som Big Fish erbjuder. Spelen har definitivt varit bra, men det finns så få i de genrer jag gillar. De flesta är som sagt var paranormala eller fantasy.

Söker därför spel och spelföretag som erbjuder intressant HOG till fast pris utan inslag av paranormalt och fantasy. Vore tacksam för all hjälp jag kan få.
__________________
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-01-26 kl. 13:11.
Citera
2019-01-26, 12:38
  #9550
Medlem
Krusensnorres avatar
Ingen aning om det är nått sånt du har tänkt dig, men har spelat ett spel som heter "The Secret Society - Hidden Mystery". Kan väl ses som paranormalt på ett sett, men innehåller inte spöken eller monster eller sånt. HOG är i princip hela spelet, finns lite andra pussel på sidan av bara.
Citera
2019-01-26, 12:45
  #9551
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Ingen aning om det är nått sånt du har tänkt dig, men har spelat ett spel som heter "The Secret Society - Hidden Mystery". Kan väl ses som paranormalt på ett sett, men innehåller inte spöken eller monster eller sånt. HOG är i princip hela spelet, finns lite andra pussel på sidan av bara.

Tack för tipset! Men vad jag ser så handlar det om köp inne i apoen och inte ett fast pris som jag vill ha - eller har jag förstått fel?

Paranormalt på alla sätt, inklusive magi, är tyvärr inget jag fastnat för även om alla andra verkar ha gjort det.
Citera
2019-01-26, 13:26
  #9552
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Tack för tipset! Men vad jag ser så handlar det om köp inne i apoen och inte ett fast pris som jag vill ha - eller har jag förstått fel?

Paranormalt på alla sätt, inklusive magi, är tyvärr inget jag fastnat för även om alla andra verkar ha gjort det.
Asså man kan ju köpa inne i appen, men hittills är det inget jag har haft problem med. Spelet rullar på i god takt ändå.
Jo det är paranormalt, men eftersom du beskrev spöken ovs så tänkte jag att det kanske kan vara nått ändå. Det magiska är ändå ganska litet jämfört med hela mysteriebiten.
Men får väl hoppas på fler förslag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback