2018-12-14, 18:15
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nulix
Vilket bilspel och hårdvara?

Tänkte uppgradera PC:n och skaffa "simulator-ratt". Kanske också VR-glasögon. Mål att kunna köra bilspel. Gärna så man kan köra två mot varandra. Jag är inte ute efter det nyaste och coolaste, utan nöje. Hade tänkt några tusenlappar i totalkostnad.

Vad borde jag skaffa?
- Vilket spel?
- Vad för ratt(ar)?
- Grafikkort med prestanda och budget?

Vill du ha mer åt simulator-hållet än arkad så är Assetto Corsa väldigt bra! Även RaceRoom Racing Experience är trevligt.

När det kommer till ratt så har Logitechs G29 har varit populär länge. Till lite lägre pris finns deras Driving force GT som också är bra.

Om du är sugen på att gräva ner dig rejält i sim racing världen så är det här en väldigt bra start, dock wall of text
https://www.reddit.com/r/simracing/wiki/buyingguide
Senast redigerad av Forzo 2018-12-14 kl. 18:19.
Citera
2018-12-14, 22:01
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nulix
Vilket bilspel och hårdvara?

Tänkte uppgradera PC:n och skaffa "simulator-ratt". Kanske också VR-glasögon. Mål att kunna köra bilspel. Gärna så man kan köra två mot varandra. Jag är inte ute efter det nyaste och coolaste, utan nöje. Hade tänkt några tusenlappar i totalkostnad.

Vad borde jag skaffa?
- Vilket spel?
- Vad för ratt(ar)?
- Grafikkort med prestanda och budget?
Om du snabbar dig kan du köpa project cars 2 för ett lågt pris(12$ per månad eller 99$ helår) och kanske få ett eller ett par racingspel till, inte testat det själv men ser mest positiva kommentarer om spelet, steam tar 60€ för spelet.

https://www.humblebundle.com/monthly?hmb_source=humble_home&hmb_medium=product_ tile&hmb_campaign=mosaic_section_1_layout_index_1_ layout_type_twos_tile_index_1
Citera
2018-12-15, 13:30
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Har efter ett par år börjat lira lite PS4 igen (bortsett FIFA då) och behöver tips på bra FPS-spel. Spelet kan ha ett par år på nacken eller vara nytt men bra online-läge krävs. Ska vara ett FPS-spel man verkligen fastnar i (online). Behöver tips.

Jag tycker battlefield är schysst. Lirar battlefield 1 just nu. Dom har rea på det så köp medans det är billigt.
Citera
2018-12-21, 14:32
Medlem
who-s avatar
Vilken är nyast, dirt 2.0 eller dirt 4 ? Noob fråga.
Vilken rekommenderar ni mellan dirt 4 eller wrc 7? Om man jämför liksom.

Det är rea på dirt 4 så därför jag ställer frågan för ett eventuellt köp.

Bless
Citera
2018-12-22, 10:18
Medlem
Mobilspel för rivaliserande familjer
Jag söker realtidsspel där man kan bjuda in personer till sitt spel för att spela mot varandra. Till exempel ett CS:GO liknande spel att köra mot grannfamiljen.
Men dett behöver egentligen varken vara ett fps eller ens vara särskillt snyggt eller välutvecklat. Huvudsaken att man kan kör på mobilen och att man slipper andra spelare förutom de man bjuder in.
Citera
2018-12-22, 18:25
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbrand
Mobilspel för rivaliserande familjer
Jag söker realtidsspel där man kan bjuda in personer till sitt spel för att spela mot varandra. Till exempel ett CS:GO liknande spel att köra mot grannfamiljen.
Men dett behöver egentligen varken vara ett fps eller ens vara särskillt snyggt eller välutvecklat. Huvudsaken att man kan kör på mobilen och att man slipper andra spelare förutom de man bjuder in.

Lite annat, men kolla in tex spelen som finns i jackbox party pack på steam. Det lämpar sig bäst att man är i samma rum och har en tv som kör steam link (finns i flera smart tvs idag). Sen spelar varje deltagare med mobiltelefonen. Dock är många av spelen och frågorna väldigt amerikaniserade
Citera
2018-12-23, 22:33
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Vilken är nyast, dirt 2.0 eller dirt 4 ? Noob fråga.
Vilken rekommenderar ni mellan dirt 4 eller wrc 7? Om man jämför liksom.

Det är rea på dirt 4 så därför jag ställer frågan för ett eventuellt köp.

Bless

Bumpar! Behöver svar asap =)
Citera
2018-12-23, 22:35
Medlem
Har under 2018 spelat en hel del Sim Girls (5.27). Har nu klarat spelet på alla möjliga sätt. Dvs fått tjejerna individuellt, fått "Pure Love", och "Mega Playboy". Det var med visst vemod jag insåg att det inte finns något mer för mig att hämta i spelet.

Finns det några andra liknande spel av denna typ, som man kan försöka bemästra? Rekommendationer mottages tacksamt. Behöver lite ny förströelse under 2019. Givetvis ska det vara gratis.
Citera
2018-12-24, 11:42
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Jag är på jakt efter något skräckspel, det läskigaste ni kan komma på.
Jag har evil within och resident evil 7.
Man ska verkligen ha ångest över att spela det, det ska nästan ta emot att ens starta det (väldigt överdrivet men ni fattar vinken) på ps4an.
Senast redigerad av MittNamnVarTaget 2018-12-24 kl. 12:01.
Citera
2018-12-24, 12:29
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Man ska verkligen ha ångest över att spela det, det ska nästan ta emot att ens starta det (väldigt överdrivet men ni fattar vinken) på ps4an.

Amnesia (1&2), Outlast och Alien Isolation borde passa bra.
Citera
2018-12-24, 14:52
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Amnesia (1&2), Outlast och Alien Isolation borde passa bra.
Alien isolation kände jag inte till innan tack för alla tipsen och framförallt det jag nämnde
Citera
2018-12-25, 10:15
Medlem
freecsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget

Håll utkik efter Resident Evil 2 remaken som släpps den 25 Januari, ser riktigt fett ut. Until Dawn kan du också spana in, inte lika läskigt som RE7, men det är ett jävligt schysst spel, kan tom vara roligt att spela igenom flera gånger, då storyn ändras och vilka karaktärer som överlever osv beror på dina val och hur du spelar. Känns lite som att spela en tonårs-skräckfilm, typ som filmen Cabin In The Woods och liknande.
Om du har ett PS3 är Dead Space trilogin lätt värt ett köp! Framför allt 1an, 2an är också bra, 3an sådär, lirade sista mest för storyn. Men spelet har åldrats väldigt bra, både visuellt och spelmässigt. Om du bemödar dig att kolla fler PS3 titlar så spana in F.E.A.R serien också.
Där har du iaf lite fler val att kolla upp o välja o vraka efter smak
Senast redigerad av freecss 2018-12-25 kl. 10:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in