2016-03-06, 15:43
Medlem
MartinStLouiss avatar
Kan någon rekommendera några spel som är direkt baserade på filmer? Helst äventyr/plattform/action spel.
Citera
2016-03-08, 13:01
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Kan någon rekommendera några spel som är direkt baserade på filmer? Helst äventyr/plattform/action spel.

Wanted gjorde de en spelversion av som faktiskt inte var helt kass om jag inte missminner mig. Dock, det har ett par år på nacken nu, så vet inte hur grafiken står sig idag.

Jag lirade det när det släpptes och har för mig att jag uppskattade det rent spelmässigt och även grafikmässigt då, men det är ändå ~7 år sedan.
Citera
2016-03-08, 18:05
Medlem
Korders avatar
Citat:

Escape from Butcher Bay och Mad Max.
Citera
2016-03-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Om du gillar Uncharted så kanske du skulle tycka om Rise of the Tomb Raider eller Metal Gear Solid V.

Wolfenstein The New Order. Finns på elgiganten för 379:- http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/playstation-4-spel/PS4WOLFENNO/wolfenstein-the-new-order-ps4

Har spelat tomb raider. Väntar på att det senaste skall släppas till PS4an.
Spelat Metal Gear (orginalet) tyckte det var grymt.
Däremot spelade jag lite av Guns of the Patriots och tyckte det var rätt segt...

Hur är 5an? Väldigt långsamt i gameplay?
Citera
2016-03-09, 00:21
Medlem
Closters avatar
Citat:

Sagan om Ringen: Konungens Återkomst <3
Citera
2016-03-10, 16:31
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Escape from Butcher Bay och Mad Max.

Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Sagan om Ringen: Konungens Återkomst <3

Tackar
Citera
2016-03-10, 21:05
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizell
Har spelat tomb raider. Väntar på att det senaste skall släppas till PS4an.
Spelat Metal Gear (orginalet) tyckte det var grymt.
Däremot spelade jag lite av Guns of the Patriots och tyckte det var rätt segt...

Hur är 5an? Väldigt långsamt i gameplay?

5an är precis tvärtom mot 4an 4an består av 3 timmar gameplay och 5 timmar cutscenes. 5an består av 12 timmar gameplay och 30 minuter cutscenes.
Citera
2016-03-11, 11:18
Medlem
Vurtnes avatar
Vad finns det för spel roliga spel till en 6 åring på ps4?

Minecraft har han redan.

Det är ett plus om det finns på psn.
Citera
2016-03-11, 12:04
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vurtne
Vad finns det för spel roliga spel till en 6 åring på ps4?

Minecraft har han redan.

Det är ett plus om det finns på psn.

Nya DOOM släpps i maj, det ska börjas i tid

Grejen som är med barn i den åldern, de behöver inte ha de senaste 15 bästa spelen. De har ingen överdriven förståelse så dom tycker det mesta är kul, sålänge det är ett ok spel. Minecraft är ju ett väldigt säkert kort, mina kusiner har ps4 och som spelar nästan bara minecraft och fifa fast de har typ 30 olika spel. Man kan ju dock titta lite på vad de gillar, gillar de sport kanske man kan titta på nhl eller fifa, fast kanske lite ung för det.

Annars så brukar lego spelen gå hem väldigt bra. Dock osäker på vilket som är det senaste, haft jävligt kul med mina kusiner i lego batman.
Citera
2016-03-11, 12:13
Medlem
wastaahs avatar
Skulle vilja ha något fps spel att spela lite då o då, kollade lite på nya doom och unreal tournament och det sparka igång fps suget lite. Har spelat lite tf2 och cs men det har jag lessnat på rejält, overwatch ser ju även kul ut men har ingen beta nyckel. Sen vet jag inte the division, det är väll typ mmo? Vet inte riktigt om jag är sugen på det. Battlefield vägrar jag sen 4an släpptes ännu mer ofärdigt än 3an var vid release och battlefront betan sög pung. COD vägrar jag på ren princip.

Har ju annars gta V, men ingen att spela med just nu. Planetside 2 funderade jag på att börja med för längesen, men fick inte med mig nån så testa aldrig (verkar endå som det tar jävla tid att få unlocks).

Annars kanske ta nått singleplayer, typ senaste borderlands eller metal gear solid. Även om jag skulle föredra online. Just cause 3 lessna man på rätt snabbt men hade lite charm, dying light skulle man kanske kunna ge ett försök igen, spelade nog inte så långt.
Senast redigerad av wastaah 2016-03-11 kl. 12:17.
Citera
2016-03-11, 15:32
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Skulle vilja ha något fps spel att spela lite då o då, kollade lite på nya doom och unreal tournament och det sparka igång fps suget lite. Har spelat lite tf2 och cs men det har jag lessnat på rejält, overwatch ser ju även kul ut men har ingen beta nyckel. Sen vet jag inte the division, det är väll typ mmo? Vet inte riktigt om jag är sugen på det. Battlefield vägrar jag sen 4an släpptes ännu mer ofärdigt än 3an var vid release och battlefront betan sög pung. COD vägrar jag på ren princip.

Har ju annars gta V, men ingen att spela med just nu. Planetside 2 funderade jag på att börja med för längesen, men fick inte med mig nån så testa aldrig (verkar endå som det tar jävla tid att få unlocks).

Annars kanske ta nått singleplayer, typ senaste borderlands eller metal gear solid. Även om jag skulle föredra online. Just cause 3 lessna man på rätt snabbt men hade lite charm, dying light skulle man kanske kunna ge ett försök igen, spelade nog inte så långt.

Multiplayer:
Killing Floor/Killing Floor 2
PAYDAY 2
Left 4 Dead 2

Singleplayer:
Bioshock Infinite
Wolfenstein: The New Order
SUPERHOT
Far Cry: Primal
Citera
2016-03-12, 13:05
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Multiplayer:
Killing Floor/Killing Floor 2
PAYDAY 2
Left 4 Dead 2

Singleplayer:
Bioshock Infinite
Wolfenstein: The New Order
SUPERHOT
Far Cry: Primal

Killing floor 1an spela man ju mykt under gymnasiet på lan, är det nå folk som spelar 2an? Hittar det inte ens på steam top 100

Payday 2 och l4d 2 har man nött ut redan. Bioshock har man spelat, samma med wolfenstein. Spelat typ de 2-3 första far cry spelen men ställer mig lite kritisk till primal, känns som något försök att hoppa på singleplayer survival tåget med minecraft, rust, dayz, ark och allt vad det heter. Superhot kanske man ska testa
Senast redigerad av wastaah 2016-03-12 kl. 13:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in