2013-02-18, 18:11
Medlem
WD40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jajahar
Jag har bevittnat en person som inmundigade rökt påläggskorv med apelsinmarmelad....

Har för mig jag har skrivit om det innan i tråden, och det är suveränt gott
Citera
2013-02-18, 21:03
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppspark
För några år sedan så introducerade min dåvarande bättre hälft en ny rätt för mig, Snabbnudlar och fetmjölk. De smakar helt okej o sen dess har jag aldrig käkat snabbnudlar utan mjölk!

Vad är fetmjölk? Låter inget vidare gott, men jag ska pröva. Har du kryddpåsen och oljan med i?

Banan är som någon tidigare skrev väldigt gott att ha i matlagning. Jag brukar ha skivad banan i köttfärsröra med curry...
Citera
2013-02-18, 21:10
Medlem
En knäckemacka med ett lager messmör och några skivor gustafskorv! Jag tycker själv inte att det är en udda combo, men vänner och bekanta har rynkat lite på näsan när jag berättar om min denna, min favoritmacka.
Citera
2013-02-18, 21:14
Medlem
Brumelbryns avatar
Ett tag käkade jag rostat bröd med smör, ost, kaviar och jordgubbssylt. Var riktigt gott! Inte testat det på säkert 10 år nu så vet inte vad jag skulle tycka idag!
Citera
2013-02-18, 21:24
Medlem
Potatis med spenat som toppas med rejält mycket lingonsylt, ser lite skevt ut dock med färgerna rött och grönt

Sen till frukost är det gott med rostat bröd, smör som smälter på den nyrostade mackan och sen slänger man strösocker på det smälta smöret. Morsan blev vansinnig när jag gjorde mina söta frukostmackor när jag bodde hemma hos mina föräldrar
Citera
2013-02-19, 09:56
Medlem
Kalvsylta som man doppar i 24% ättika. Mums
Citera
2013-02-19, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Vad är fetmjölk? Låter inget vidare gott, men jag ska pröva. Har du kryddpåsen och oljan med i?...
Med "Fetmjölk" menar jag rödmjölk, och jag tveka som fan på de första gången jag käka de, nu skulle nudlar inte funka utan mjölk
Kryddpåsen har jag i innan medan jag kokar i vattnet
Citera
2013-02-21, 10:41
Medlem
potatisbondes avatar
Möjligtvis inte så ovanligt men min familj/vänner tycker det är ganska så äckligt. Macka med brieost och jordgubbssylt, och macka med leverpastej och majonnäs är också rätt så gott
Citera
2013-02-21, 11:13
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brazilia
Låter gott som fyllemat...
Själv så har jag mixat svarta oliver med pumpafrön och kräftost på mellanmålsmackan senaste veckan. Förvånansvärt gott...
Citera
2013-02-21, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppspark
Med "Fetmjölk" menar jag rödmjölk, och jag tveka som fan på de första gången jag käka de, nu skulle nudlar inte funka utan mjölk
Kryddpåsen har jag i innan medan jag kokar i vattnet

Och med rödmjölk menar du standardmjölk, dvs 3%? Olika mejerier har olika färger på sina mjölkpaket.
Citera
2013-02-22, 10:58
Medlem
dismembers avatar
Citat:

Det är väl inte udda? det är så kalvsylta ska ätas.
Citera
2013-02-22, 11:25
Medlem
christerys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av dismember
Det är väl inte udda? det är så kalvsylta ska ätas.

Det var då första gången jag hörde talas om nåt sånt.

Parmesan och balsamvinäger har jag testat - men inte var det nåt speciellt.

Nåja, gillar ni det så är det säkert gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in