2004-03-15, 10:38
Medlem
Kingdoms avatar
Lite svårt att förklara vad jag menar,men gör ett försök

Allitd har man folk i sin närhet som gillar saker som inte,enligt örat o tankesättet passar ihop. kan skriva några exempel som mina polare äter o njuter av

Knäckebröd med grillkrydda, Havegrynsgröt med kaviar samt pannkakor med ketchup.

så min fråga blir sonika,vad äter ni som inte enligt regelboken passar ihop
Citera
2004-03-15, 10:47
Medlem
DonVitos avatar
Enligt mina vänner har jag diverse konstiga böjelser inom matvärlden.
Den som toppar listan är hemmagjord pizza med Johnnys sötstarka senap på(vilket enligt mig är helt otroligt gott).
Annars brukar folk höja ögonbrynen då jag dricker Oboy till diverse maträtter(vilket jag inte tycker är minsta konstigt då folk hela tiden dricker läsk till mat).

Jag tycker inte det är konstigt att blanda saker man tycker är gott, och gör det mer än gärna.
Hur ska man annars veta
Självklart händer det att man drar nitlott ibland, men det är det värt.
Citera
2004-03-16, 09:28
Medlem
Mazter_Ms avatar
kaviar på ost, sen så har jag bytat ut smöret till ajvar. När jag tänker efter så har jag ajvar på allt förutom sötsaker,,kanske borde testa det också
Citera
2004-03-16, 10:50
Medlem
Ketchup på pannkakorna trodde jag bara var nånting man skämtade om, men vidrigast lät nog ändå kaviar på havregrynsgröt....... * drar ett djupt andetag * .. fyfan, jag har precis ätit frukost.

Själv har jag en tradition från min familj att man har O'boy på pannkakorna. Det bör förstås kombineras med en gnutta grädde så det inte blir för torrt. Jag har iaf förvånats över hur konstigt mina kompisar tycker det låter.
Citera
2004-03-16, 10:54
Bannlyst
OT : DonVit ... lol @ din Avatar ! Fyfan va han spydde

Pröva Spaghetti/Pasta med Jordgubbssylt.
Citera
2004-03-16, 13:51
Medlem
Ett monstruöst nyår, för några år sedan kom jag på en ny, fantastisk maträtt ungefär fyra på morgonen. Polarbröd med kolaås och räkost. Jag tyckte det var otroligt gott, och smällde i mig ett stort antal av delikatessen, och försökte mata alla andra på festen, så att de skulle förstå hur gott det var.

På morgonden dagen efter vaknade jag med smak av kolasås, räkost, polarmacka, tequlia, läkarsprit, hb, folkis och hemmagjort vin i käften.
Ivanhoe det året ackompanjerades av kräkljud, nästan hela filmen. Efter det här nyåret har jag svårt för kolasås över huvud taget, och varje gång Lady Rowena dyker upp på TV vill jag bara spy.
Citera
2004-03-16, 14:29
Medlem
Rubbermans avatar
Och Lady Rowena som är så söööt!
Hehe, skämt åsido, har skrivit det förut, men chokladskumbollar i fralla är supergott. Testa!
Citera
2004-03-16, 15:25
Medlem
När jag var liten käkade jag alltid rostat bröd med jordgubbsmarmelad och en skiva leverpastej på. Smaskens.
Citera
2004-03-17, 10:07
Medlem
skgs avatar
Själv har jag en förkärlek till smörstekta limpmackor med ägg och ketchup. Inte många i min bekantskapskrets som tycker likadant dock.
Citera
2004-03-17, 10:31
Medlem
Fatty Arbuckles avatar
Ostpanerad blodpudding... fast när jag tänker efter så var det nog ingen hit...
Citera
2004-03-17, 10:53
Medlem
Lite speciellt kanske men: Pulvermos och Centergodis är skitgrymt..Doppa godis i chipsdip är också gött.
Spagetti och fiskpinnar är inte lika speciell kanske :/
Citera
2004-03-17, 11:00
Medlem
anteDs avatar
Brukar tycka de flesta kombinationer är gott, men något särdelens speciellt kommer jag inte på nu. Förutom att jag brukar salta mina pannkakor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in