2013-02-22, 15:58
Medlem
dismembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Det var då första gången jag hörde talas om nåt sånt.

Parmesan och balsamvinäger har jag testat - men inte var det nåt speciellt.

Nåja, gillar ni det så är det säkert gott.

Allvarligt! har du inte hör talas om att hälla på, eller doppa kalvsylta i ättika?

Har ingen gjort det? jag trodde att alla gjorde så. ska man lyxa till det så kanske jag strör över pepparot på en skiva, men ättika är absolut det godaste.
Citera
2013-02-22, 16:35
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismember
Allvarligt! har du inte hör talas om att hälla på, eller doppa kalvsylta i ättika?

Har ingen gjort det? jag trodde att alla gjorde så. ska man lyxa till det så kanske jag strör över pepparot på en skiva, men ättika är absolut det godaste.
Visst har jag kört alternativvarianten ättika när jag inte haft inlagda rödbetor. Nymald svartpeppar på är också gott.
Citera
2013-02-22, 17:39
Medlem
trattfans avatar
Pepparkakor med hushållsost
Citera
2013-02-22, 23:03
Medlem
christerys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Visst har jag kört alternativvarianten ättika när jag inte haft inlagda rödbetor. Nymald svartpeppar på är också gott.

Hehe, jag verkar ha gått miste om nåt. Men man lär sig nåt varje dag.
Citera
2013-02-23, 08:25
Medlem
Citat:

Trodde det var min farsas ide, men det var tydligen vanligare än jag trodde. Gött som fan är det iallafall. Blir ofta sugen på det, särskillt som fyllemat som någon nämde
Citera
2013-02-23, 11:22
Medlem
Discobands avatar
Kaviar på ostskivor som man rullar ihop är riktigt gott, jag älskar även senap till mina köttbullar.
Citera
2013-02-23, 11:30
Medlem
misslovers avatar
Saltgurka med mjölk
Citera
2013-02-23, 11:52
Medlem
Cecilia.s avatar
Worchestershiresås på cocktail tomater, brukar bita av en bit suga ur innehållet och sedan hälla i såsen. Smakar gudomligt, sen har jag gärna soja i det mesta.
Citera
2013-02-23, 15:05
Medlem
Tiwazs avatar
Kaviar på överbliven kall, skivad potatis. På mackan såklart! Mkt gott. Peppar på också!
Citera
2013-02-23, 15:45
Medlem
Smiskads avatar
Jag tycker om att doppa chips i nutella. Doppa pommes i mjukglass som många andra också skrivet var en självklar combo när man var liten.
Mikrade alltid en brödskriva med en stor klump med smör och massa ost som jag mikrar tills det är smält och sedan allting har blivit som en hård och krispig klump. Svingott som frukost när man behöver ordentligt med fett och energi.

Citat:
Ursprungligen postat av zal_zal
Ett recept som jag fått från min farmor och som jag åt som liten (och gör det ibland fortfarande),
det är makaronivälling.
Man kokar upp makaroner som vanligt, sedan häller man av vattnat på sedvanligt
maner. Sedan häller man tillbaks makaronerna i kastrullen och tillsätter mjölk, socker
och salt och kokar upp det igen. Det är riktigt jäkla kanongott!!!

Låter som stuvade makaroner fast i fel ordning och med socker istället för kryddor.
Citera
2013-02-28, 21:11
Medlem
Lys avatar
Fick ett infall att testa något äckligt: majonnäs på skorpa. Var inte så illa som jag tänkt mig. Provade några salta kex med majonnäs. Det var värre.
Citera
2013-02-28, 21:42
Medlem
Photoshoppeds avatar
Det fanns en tid då en favoriträtt var stekt palt med sirap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in