2013-02-16, 22:27
Medlem
Fartgupps avatar
Ost och marmelad på frukosmackan. Släktingar från Stockholm tyckte att det var en udda kombination (är det en lokal förekommelse?), men chevre och något sött (typ fikonmamelad) är ju lite en klassiker, så det kan ju inte vara så konstigt. Brukar peppra med vitpeppar när jag har avokado på knäckebröd, kan tänka mig att även senap eller pepparot skulle gå att kombinera med avokado, men det håller min omgivning inte med om...
Annars chilisås till stekt ägg eller omelett.
Citera
2013-02-16, 22:29
Medlem
Pommes Frites och Glass.

Förslagsvis på donken. Vet inte om det tagits upp tidigare men det måste testas!
Friterat och glass <3
Citera
2013-02-16, 22:31
Medlem
jaechefs avatar
Makaroner och fiskbullar!
Citera
2013-02-17, 00:32
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartgupp
Ost och marmelad på frukosmackan. Släktingar från Stockholm tyckte att det var en udda kombination (är det en lokal förekommelse?), men chevre och något sött (typ fikonmamelad) är ju lite en klassiker, så det kan ju inte vara så konstigt. Brukar peppra med vitpeppar när jag har avokado på knäckebröd, kan tänka mig att även senap eller pepparot skulle gå att kombinera med avokado, men det håller min omgivning inte med om...
Dina släktingar måste vara jävligt off! Ost och marmelad är väl en av de mest klassiska kombinationer som finns?
Citera
2013-02-17, 00:35
Medlem
alrajts avatar
kan tycka det är gott med lite kall ketschu i omgångar på kebabrulle och på vissa pizzor.
Citera
2013-02-18, 00:58
Medlem
Keso med kaviar! Man gör helt enkelt en röra som huvudsakligen består av keso och kaviar, sen blandar man också en skvätt citronsaft och andra kryddor efter smak och tycke (typ peppar, salladskrydda och cayennepeppar)

Sedan fyller man upp avokadohalvor med denna röra, rekommenderas varmt!
Citera
2013-02-18, 01:12
Medlem
Lax och ketchup funkar fint ihop, brukar få lite skeva blickar när det ligger på tallriken.
Citera
2013-02-18, 02:14
Medlem
Banan till taco.

Kanske inte helt galet då sötma+salt brukar gå hand i hand.
Citera
2013-02-18, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fartgupp
Marmelad och ost är inte alls konstigt. Det åt man ofta som barn, och jag är från Stockholm.

Håller även med om att senap, speciellt pepparot funkar till allt. Polackerna verkar gilla pepparrot, har en polsk burk med pepparrotspuré i kylen. Äter avocado just nu, kanske ska prova purén till det?

Det är inte heller konstigt med chili till ägg. Hela södra asien äter typ det(Indonesien, Malasia, Singapore, Filippinerna). Rätten heter då Sambal Telur eller Telur balado. Läs på en tabascoflaska så rekommenderas även ägg.

Jag brukar göra wokar med ris eller nudlar, stekt ägg och chili. Riktigt gott!
Senast redigerad av Zi 2013-02-18 kl. 02:27.
Citera
2013-02-18, 02:27
Medlem
Linkaans avatar
Minst sagt spännande att läsa om alla udda matvanor.. Banan och tacos? Gröt och kaviar? Nä fyfan
Citera
2013-02-18, 14:55
Medlem
För några år sedan så introducerade min dåvarande bättre hälft en ny rätt för mig, Snabbnudlar och fetmjölk. De smakar helt okej o sen dess har jag aldrig käkat snabbnudlar utan mjölk!
Citera
2013-02-18, 15:27
Medlem
jajahars avatar
Jag har bevittnat en person som inmundigade rökt påläggskorv med apelsinmarmelad....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in