2011-02-09, 03:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beelzebob
Mitt ex's kille hade en kul matkombination: kanelbulle och skagenröra . Motiveringen: "Kanelbulle är gott, och skagenröra är gott, så varför inte?"
Enda anledningen du tyckte det var kul var för att du inte har sett "Fem myror är fler än fyra elefanter". Varför du inte gjort DET.. Jadu.. Är du 15 år gammal, eller är din pappa Fritzl?

Brasse lagar sockerkaka åt Magnus och Eva, med korv och kola i (kola med pappret kvar)

Eva och Magnus: Neeeeeej, va?
Brasse: "Jamen, sockerkaka är gott? Korv är gott? Kola är gott?"
Osv.

Men kul att ditt ex var en sorglig loser utan egen humor som lyckades charma någon genom att citera en stört känd sketch från ett barnprogram alla har sett. Utom du.

Själv åt jag makaroner + grillkrydda varje dag, VARJE dag, som frukost från att jag var 7 till att jag var.. Ptja, 19 år gammal. Kombinationen kanske inte är sensationell, men jag tror fan jag var ensam (i min skola) om att äta nykokade makaroner med ingenting till, till frukost, när jag var 7.

Annars är fryst banan + grillkrydda också en underskattad kombination. Men salt och sött är väl annars en kombo som alla gillar så jag vet inte om det är så konstigt egentligen.
Citera
2011-02-20, 22:49
Medlem
Varm nyponsoppa och Kellogs cornflakes.
Citera
2011-02-21, 08:25
Medlem
Maardhufvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHubbard
Varm nyponsoppa och Kellogs cornflakes.

Inte en särledes "äcklig matkombination".
Snarare smaklig och tämligen logisk.
Citera
2011-02-22, 01:59
Medlem
Preserves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnAndOn
Stekt ägg med ketchup på tycker inte jag är konstigt, men det har jag märkt att andra tycker.
Detsamma med makaroner och fiskbullar/fiskpinnar.
När jag var liten åt jag mycket knäckebrödmackor med senap på. Och blodpudding med ketchup, Tomat och gurka med strösocker på

Jag tycker ketchup är en styggelse i övrigt, men på stekt ägg passar det riktigt fint.
Citera
2011-02-22, 02:07
Medlem
Takifugus avatar
Nyponsoppa toppad med ostbågar.
Kommer inte på något mer för tillfället.
Citera
2011-02-22, 02:39
Medlem
Var bara tvungen att dela med mig av följande "recept" som en polares arbetskamrat hade med sig som matlåda:

Cornflakes i brunsås... fy fan

Det absolut roligaste med detta är arbetskamratens motivering;
"Det löses upp så gött när det är varmt."
Citera
2011-02-22, 05:11
Medlem
FittLisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skg
Själv har jag en förkärlek till smörstekta limpmackor med ägg och ketchup. Inte många i min bekantskapskrets som tycker likadant dock.

Limpa :S. byt ut brödet till franskbröd så har du en av mina favoriter.

Citat:
Ursprungligen postat av CRonaldo
Vet inte om det är så konstigt men brukar äta Honungsmelon med prosciuttoskinka lindat omkring. Fick det i Italien första gången och det smakar gudomligt.

Jag tycker om honungsmelon och rostbiff. Potatissallad brevid förstås men det är gott med något sött och fruktigt till.
Vet inte om det är så konstigt men bruna bönor med sirap i ger smak och passar bra till stekt bacon eller fläsk.

Mina bidrag till tråden var inte direkt konstiga tyvärr. Äter jag glass så garneras det med lösgodis-nappar av fruktsmak. Det är väl udda men ändå något som de flesta skulle kunna äta.
Senast redigerad av FittLisa 2011-02-22 kl. 05:18.
Citera
2011-02-23, 16:11
Medlem
HairyMenNeedLoves avatar
Folk brukar spy när jag berättar att jag helst äter pannkakor med smölt smör och strösocker på. Mycket gott, inte en kalori så långt ögat når...
Citera
2011-02-25, 13:27
Medlem
CrazyCopKillers avatar
Kaffe med ost skär sig härligt gott i munnen på morgonen
Citera
2011-02-25, 16:41
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HairyMenNeedLove
Folk brukar spy när jag berättar att jag helst äter pannkakor med smölt smör och strösocker på. Mycket gott, inte en kalori så långt ögat når...
Finns det andra sätt att äta pannkakor?
Pannkakor och våfflor är ju i princip detsamma, men våfflor med smör och strösocker är det väl ingen som klagar på?
Citera
2011-02-25, 21:42
Medlem
limpa med tunnt skivad falukorv (rå förstås) & dansk remoulad, vet inte om det anses så äckligt eg men jag har fått övertyga flera om att det är gott innan dom tagit en tugga
Citera
2011-02-26, 00:40
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haffaheffa
limpa med tunnt skivad falukorv (rå förstås) & dansk remoulad, vet inte om det anses så äckligt eg men jag har fått övertyga flera om att det är gott innan dom tagit en tugga
Var hittar du rå falukorv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in