2016-01-14, 23:19
Medlem
Pippirayas avatar
Jag äter alltid pasta med sojasås på och en rå äggula. Det kan verka galet men är hur gott som helst.
Citera
2016-01-15, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippiraya
Jag äter alltid pasta med sojasås på och en rå äggula. Det kan verka galet men är hur gott som helst.

Det var väl inte särskilt crazy? Sojasås har man till nudlar och rå äggula i pasta carbonara.
Citera
2016-01-15, 02:08
Medlem
Ravenboxs avatar
smält socker + falukorv
Citera
2016-01-15, 21:55
Medlem
Xenicides avatar
Många saker kan kännas äckliga vid första anblick men som visar sig vara ganska logiska eller t.om bara konstiga/ovanliga. Andra saker kan tyckas normalt även om andra inte håller med.

Ostmacka med kaviar som jag såg i början av tråden är faktiskt lite som äggmacka fast utan gula.
(Ungefär samma konsistens med lite extra smak beroende på osten.)

Pannkakor med lingonsylt tyckte jag mest bara vara konstigt.
(Jag hade bara socker på mina)

Smör på pizzakanterna var vanligt i våran(min?) familj.
(Men bröd som bröd eller!?)

Mina bröder gillade att micra bröd med mycket smör och socker på.
(Jag gillade mest sirap för det gav en fast men söt hinna över hela brödet)

Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
OK - låter skitgott - skall testas! Långt, långt ifrån "salt sill med vaniljsås" ivf... Thanx för tipset!

Skärgårdssill, vitlökssill, senapssill, vaniljsill?

Man kan ju ha rödbetssallad på köttbullar, så varför inte på skinka.
Som en översaltad köttbullsmacka med rödbetssallad utan bröd.

Jag blir sugen på att testa vörtbröd(russin), en rejäl skinkbit rikligt med senap, och köttbullar med mycket rödbetssallad på.
Allt tillhör ju ett julbord, så varför inte lägga på en ostabit när man endå håller på?

(Av någon anledning fick jag för mig ordet vältaligt istället för rikligt, (och undrar hur det hade smakat om man hade mixat allt som finns på ett julbord, typ som en stor julegryta? Ombytlig förnöjer och allt det där.)
Citera
2016-01-18, 23:45
Medlem
Macka av ljust bröd med smör, apelsinmarmelad och kokt ägg som är delat i småbitar. Utan gulan..det är viktigt!
Citera
2016-02-03, 00:04
Medlem
Snigelapas avatar
När jag äter köttbullar vill jag alltid ha både gräddsås, lingonsylt och ketchup. Helst i en enda röra
Citera
2016-03-31, 01:19
Medlem
Färsk ananas med soja och wasabi...
Citera
2016-03-31, 17:35
Medlem
Doodis avatar
Filmjölk med oboypulver i. Gärna med frosties till det.

Har förvisso inte ätit det på bortåt femton-tjugo år, men jag de reaktioner jag fick då ungefär som att jag hade blandat spyor med bajs, konstigt nog.

Btw, det ska vara mycket pulver, filmjölken ska nästan vara svart.
Citera
2016-04-01, 01:35
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Knäckebröd+citronpeppar, inget smör eller liknande. Har ätit det sen jag var liten.
Citera
2016-04-01, 03:39
Medlem
Inte så äckligt kanske. Men havregryn och yoghurt istället för mjölk.
Citera
2016-04-01, 21:07
Medlem
Vispad grädde med typ allt. Kött i brunsås, broccoli, sushi....Allt blir bättre med vispad grädde.
Citera
2016-04-01, 21:09
Medlem
Ostbågar på macka med smör mmmm
Sylt till grillkorv... Mmm! , upptäckes av en slump i unga år när skolan serverade korv utöver bacon till potatisplättar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in