2011-05-05, 19:10
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Och mycket dyrare.

Frågan är ju om Mr Snåljåp kan punga ut över 30m€ för Falcao.. Jag är tveksam...
Citera
2011-05-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Såhär skrev jag i PL-tråden 2008-10-16: "Ge mig Falcao eller Huntelaar, men helst förstnämnda herre. Vilken gud. "

Lite skrämmande att jag tog med Huntelaar, som jag uppriktigt sagt hatar, men det kan vi väl blunda för. Poängen är att det hade varit en skam att behöva se en av mina favoritmålgörare i en klubb som Arsenal samtidigt som Spurs borde ha köpt honom innan Porto.

Fint där, håller ju på varken Arsenal eller Spurs så slipper problemet, Bolton lär han inte bli aktuell för i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Är inte Hulken bättre isf...?

Stor, fysisk och skjuter bra.

Jag tycker Falcao är den bättre av dem, även om båda är väldigt bra. Falcao känns som mer att lita på vid större matcher i större lag.
Citera
2011-05-05, 19:48
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Frågan är ju om Mr Snåljåp kan punga ut över 30m€ för Falcao.. Jag är tveksam...

Det är det som är miljonfrågan. Det som talar för det skulle väl i så fall vara att Wenger påverkats av den kritik han har fått den här säsongen och de spridda uttalanden på hans avgång från vissa håll på supportersidan, och att han känner sig tvingad att göra ett par dyra köp, som han kanske kan motivera för sig själv med att samtidigt dumpa ett par bänkspelare.

Jag tror ändå att om man sätter en pistolmynning mot den franska skallen och tvingar honom att handla ett par dyra spelare så skulle han sannolikt göra det bra. Wengers fel är att han är snål och förbannat envis, snarare än att han inte skulle vara kapabel att göra riktigt bra värvningar.

Därmed inte sagt att jag inte skulle bli förvånad om vi åter står där i augusti utan några nyheter annat än någon truppspelare eller två från franska ligan. Vi supportrar tycks konstant underskatta Wengers envishet. Men vinner han inte då, så tror jag det kommer bli högljutt.
Citera
2011-05-05, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det är det som är miljonfrågan. Det som talar för det skulle väl i så fall vara att Wenger påverkats av den kritik han har fått den här säsongen och de spridda uttalanden på hans avgång från vissa håll på supportersidan, och att han känner sig tvingad att göra ett par dyra köp, som han kanske kan motivera för sig själv med att samtidigt dumpa ett par bänkspelare.

Jag tror ändå att om man sätter en pistolmynning mot den franska skallen och tvingar honom att handla ett par dyra spelare så skulle han sannolikt göra det bra. Wengers fel är att han är snål och förbannat envis, snarare än att han inte skulle vara kapabel att göra riktigt bra värvningar.

Därmed inte sagt att jag inte skulle bli förvånad om vi åter står där i augusti utan några nyheter annat än någon truppspelare eller två från franska ligan. Vi supportrar tycks konstant underskatta Wengers envishet. Men vinner han inte då, så tror jag det kommer bli högljutt.

Om jag känner Wenger rätt så skulle han aldrig betala 300 miljoner+ för en 25 åring. Det ska va 18-20 åriga supertalanger som t.ex. Hazard för att han ska öppna plånboken så pass. Sen har jag känslan av att Falcao inte är de stora matchernas man.
Citera
2011-05-05, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zteeek
Om jag känner Wenger rätt så skulle han aldrig betala 300 miljoner+ för en 25 åring. Det ska va 18-20 åriga supertalanger som t.ex. Hazard för att han ska öppna plånboken så pass. Sen har jag känslan av att Falcao inte är de stora matchernas man.

För semifinal i EL mot Villarreal är inte en stor match.

Leder ELs skytteliga med 15 mål.
Citera
2011-05-05, 21:01
Medlem
Citat:
Underlig sak att säga med tanke på förra veckans prestation.
Citera
2011-05-05, 21:21
Bannlyst
Nu menar jag t.ex. en FA Cup-final mot Chelsea eller liknande och inte en match i Loser League mot Villarreal (som är i bedrövlig form). Jag har inte känslan av att han kan gå in i en sån match och stänka dit ett hattrick och skjuta hem titeln till Arsenal. Det gör honom dock inte till en dålig spelare. Han är en fantastisk spelare, men jag tror inte att Wenger kommer att slänga ut 300-400 miljoner på honom. Då tar han nog hellre Hazard + Gary Cahill för ungefär samma summa.
Citera
2011-05-05, 21:36
Medlem
FabioAugustos avatar
Nästa säsong är det verkligen Wengers sista chans känns det verkligen som. Det har man sagt i några år nu, men Wenger verkar äntligen ha insett lagets begränsningar. Jag vill ha bort honom redan nu, men eftersom han har tre år kvar på kontraktet kommer det aldrig att ske. Den här sommaren kan bli precis hursomhelst; antingen säljer han max ett par bänkvärmare och tar in ett par intressanta ersättare, eller så blir det en lite större storstädning. Det är väl 95% på det förstnämnda, men som sagt; den här sommaren kommer inte vara någon av de tidigare somrarna lik. Nu är det verkligen enorm press på Wenger, både utifrån men nu även också inifrån.

Citat:
Arshavin gick ju på några kronor.
Citera
2011-05-05, 21:50
Moderator
zanteras avatar
Även om Arsenal kanske skulle behöva en 'storstädning' som vissa här uttrycker, så är det sällan bra att göra en sådan inför en säsong när man måste vinna något.
Okej om startelvan får vara intakt, men det blir ändå många nya namn att spela in.
Citera
2011-05-05, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Nästa säsong är det verkligen Wengers sista chans känns det verkligen som. Det har man sagt i några år nu, men Wenger verkar äntligen ha insett lagets begränsningar. Jag vill ha bort honom redan nu, men eftersom han har tre år kvar på kontraktet kommer det aldrig att ske. Den här sommaren kan bli precis hursomhelst; antingen säljer han max ett par bänkvärmare och tar in ett par intressanta ersättare, eller så blir det en lite större storstädning. Det är väl 95% på det förstnämnda, men som sagt; den här sommaren kommer inte vara någon av de tidigare somrarna lik. Nu är det verkligen enorm press på Wenger, både utifrån men nu även också inifrån.

Arshavin gick ju på några kronor.

Det har du rätt i, men han gick inte för några 300 mille+. Sen är väl ryssen egentligen det enda undantaget i Wengers filosofi de senaste 5-6 åren. Ganska gammal (för Wenger), oprövad på den här nivån och kostade närmare 200 mille.
Citera
2011-05-05, 22:00
Medlem
Zhongdas avatar
Vart har ni fått 30 mille ifrån på Falcao? Länken jag postade några sidor bak talade om 15 miljoner för att Porto ska börja överväga det.
Citera
2011-05-05, 22:03
Medlem
gato12s avatar
Själv har man ju alltid närt en dröm att få se den store Drogba i Arsenal. Det är väl ingen större hemlighet att han själv har ett gott öga för klubben och han är en spelartyp vi definitivt saknar, typ som Bendtner fast bra, stor och stark med ett grymt skott.

Nu förekommer det ju uppgifter att han skulle gå till Spurs, något som är svårt att se om de missar Champions League-vilket de lär göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in