Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Frågan är ju om Mr Snåljåp kan punga ut över 30m€ för Falcao.. Jag är tveksam...
Det är det som är miljonfrågan. Det som talar för det skulle väl i så fall vara att Wenger påverkats av den kritik han har fått den här säsongen och de spridda uttalanden på hans avgång från vissa håll på supportersidan, och att han känner sig tvingad att göra ett par dyra köp, som han kanske kan motivera för sig själv med att samtidigt dumpa ett par bänkspelare.
Jag tror ändå att om man sätter en pistolmynning mot den franska skallen och tvingar honom att handla ett par dyra spelare så skulle han sannolikt göra det bra. Wengers fel är att han är snål och förbannat envis, snarare än att han inte skulle vara kapabel att göra riktigt bra värvningar.
Därmed inte sagt att jag inte skulle bli förvånad om vi åter står där i augusti utan några nyheter annat än någon truppspelare eller två från franska ligan. Vi supportrar tycks konstant underskatta Wengers envishet. Men vinner han inte då, så tror jag det kommer bli högljutt.