Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ja bekymret med Song är att han är för bra för att ha på bänken, men det vore finemang med en stabil ledare på den positionen som hellre sliter ihjäl sig än att se att vi tappar de där poängen i slutskedena.
Angående Hulk så visst är det en fantastisk bössa han har. Killerinstinkt som du sa. Vore naturligtvis oerhört värdefullt, i synnerhet att ha någon till som utan vidare kan bomba projektiler långt utanför straffområdet även om RvP är skadad eller ur form.
Angående Hazards position är det kanske så att man är något managerskadad men jag har iaf fått för mig att han är offensiv mittfältare naturligt. Kanske skulle han likt Nasri i hemlighet gå och sukta efter Fabregas plats. Nåväl jag skulle iaf hellre se någon Baletyp, stor, snabb och bra inlägg. Hazards spelartyp känns det som vi har i överflöd, och det blir mest att man rullar boll utanför straffområdet.
Jag kan köpa att man på sikt plockar in Hazard mot Arshavin om man får ett vettigt pris. Men betänk då att Arshavin kom 2009. Det känns ju lite fånigt om han ska betraktas som slut, eller i behov av ersättare efter bara två år.
Van Bommel är en variant, men han är 34 om jag inte minns fel. Jag kan dock ärligt talat inte heller riktigt komma på någon realistisk värvning av ledarfigur.
Angående Hulk så visst är det en fantastisk bössa han har. Killerinstinkt som du sa. Vore naturligtvis oerhört värdefullt, i synnerhet att ha någon till som utan vidare kan bomba projektiler långt utanför straffområdet även om RvP är skadad eller ur form.
Angående Hazards position är det kanske så att man är något managerskadad men jag har iaf fått för mig att han är offensiv mittfältare naturligt. Kanske skulle han likt Nasri i hemlighet gå och sukta efter Fabregas plats. Nåväl jag skulle iaf hellre se någon Baletyp, stor, snabb och bra inlägg. Hazards spelartyp känns det som vi har i överflöd, och det blir mest att man rullar boll utanför straffområdet.
Jag kan köpa att man på sikt plockar in Hazard mot Arshavin om man får ett vettigt pris. Men betänk då att Arshavin kom 2009. Det känns ju lite fånigt om han ska betraktas som slut, eller i behov av ersättare efter bara två år.
Van Bommel är en variant, men han är 34 om jag inte minns fel. Jag kan dock ärligt talat inte heller riktigt komma på någon realistisk värvning av ledarfigur.
Det är väl lite av grejen att det är något som en spelare skall växa in i för sin klubb. Att ta steget och bli ledare. United har ett par men egentligen ingen som helt har tagit över efter att Kean lämnade. En spelare som verkligen kan styra (framför aööt mittfältet) och aldrig viker ner sig.
I United har många hoppats på carrick eller Fletcher men känns inte riktigt som någon av dessa har tagit och fyllt den rollen fullt ut.
"