2011-05-04, 23:57
  #7969
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ja bekymret med Song är att han är för bra för att ha på bänken, men det vore finemang med en stabil ledare på den positionen som hellre sliter ihjäl sig än att se att vi tappar de där poängen i slutskedena.

Angående Hulk så visst är det en fantastisk bössa han har. Killerinstinkt som du sa. Vore naturligtvis oerhört värdefullt, i synnerhet att ha någon till som utan vidare kan bomba projektiler långt utanför straffområdet även om RvP är skadad eller ur form.

Angående Hazards position är det kanske så att man är något managerskadad men jag har iaf fått för mig att han är offensiv mittfältare naturligt. Kanske skulle han likt Nasri i hemlighet gå och sukta efter Fabregas plats. Nåväl jag skulle iaf hellre se någon Baletyp, stor, snabb och bra inlägg. Hazards spelartyp känns det som vi har i överflöd, och det blir mest att man rullar boll utanför straffområdet.



Jag kan köpa att man på sikt plockar in Hazard mot Arshavin om man får ett vettigt pris. Men betänk då att Arshavin kom 2009. Det känns ju lite fånigt om han ska betraktas som slut, eller i behov av ersättare efter bara två år.

Van Bommel är en variant, men han är 34 om jag inte minns fel. Jag kan dock ärligt talat inte heller riktigt komma på någon realistisk värvning av ledarfigur.

Det är väl lite av grejen att det är något som en spelare skall växa in i för sin klubb. Att ta steget och bli ledare. United har ett par men egentligen ingen som helt har tagit över efter att Kean lämnade. En spelare som verkligen kan styra (framför aööt mittfältet) och aldrig viker ner sig.

I United har många hoppats på carrick eller Fletcher men känns inte riktigt som någon av dessa har tagit och fyllt den rollen fullt ut.
Citera
2011-05-05, 07:40
  #7970
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
I United har många hoppats på carrick eller Fletcher men känns inte riktigt som någon av dessa har tagit och fyllt den rollen fullt ut.
Om det bara gäller mittfältet så har vi ingen för tillfället nej, men Rooney är fullt kapabel till att isf fylla den luckan. Ser faktiskt en ljus framtid i att använda honom som spets i en diamantformad tremansmittfält. Iofs, som Anderson spelade igår så borde han fungera med, vilket jädra driv han fått i steget.
Citera
2011-05-05, 08:51
  #7971
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Om det bara gäller mittfältet så har vi ingen för tillfället nej, men Rooney är fullt kapabel till att isf fylla den luckan. Ser faktiskt en ljus framtid i att använda honom som spets i en diamantformad tremansmittfält. Iofs, som Anderson spelade igår så borde han fungera med, vilket jädra driv han fått i steget.

Rooney skulle verkligen passa på mittfältet men frågan är ju om man inte tappar en del av hans styra ändå genom att flytta ner honom för långt? Han är ju ändå en jävligt bra anfallare och passar perfekt i den släpande rollen. Men visst, jag har också tänkt tanke och det är ju inte helt olikt hur man spelade in Scholes.

Andersons problem är ju inte topnivån utan snarare de milslånga dalar som kommer mellan varven. Den killen kan verkligen bland och ge. Slår en perfekt 40 meters pass och missar en öppen 2 meter instickare. Sen så kan han ju inte skjuta. Frågan är om det finns någon som skjuter sämre än honom i toppfotbollen idag. Blir extra kul när han spelar med Scholes och Gibbo som kanske har Uniteds bästa/hårdaste skott när de får chansen.
Citera
2011-05-05, 14:14
  #7972
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Det är väl lite av grejen att det är något som en spelare skall växa in i för sin klubb. Att ta steget och bli ledare. United har ett par men egentligen ingen som helt har tagit över efter att Kean lämnade. En spelare som verkligen kan styra (framför aööt mittfältet) och aldrig viker ner sig.

I United har många hoppats på carrick eller Fletcher men känns inte riktigt som någon av dessa har tagit och fyllt den rollen fullt ut.

Just i Arsenals fall kan man nog bredda begreppet ledarfigur till någon som har ledaregenskaper och leder genom exempel och således aldrig viker ner sig. Detta kan man naturligtvis plocka utifrån även om personen självklart inte går och tar en kaptensbindel det första han gör.

Om man tar Van Bommel som det pratats om så är det ju en person som knappast skulle hålla sig overksam eller timid, när han funnit sig tillrätta något sånär. Sedan vore det naturligtvis bättre att ha någon som Giggs som växt in i det internt. På sikt får vi väl hoppas på våra ugna britter, med Wilshere, Ramsey o.s.v där åtminstone den förste visat fin krigarattityd.
Citera
2011-05-05, 15:10
  #7973
Bannlyst
Har följt diskussionerna här som icke medlem en längre tid under den gångna säsongen och det har varit väldigt intressant. Är som ni kan se United-fan sedan långt tillbaka och har hela tiden tvekat kring Uniteds spel och om det skulle räcka. För mig har Chelsea varit favorit till segern även när de låg så många poäng bakom United. Trots att jag är United-fan tycker jag Chelsea är det lag som förtjänar guldet och jag tror stenhårt på att dom tar det också.
Det har smärtat mig att se Uniteds spel bli så primitivt under de 2-3 senaste åren medan jag tycker att Chelseas spel alltid är fullt med energi och vilja oavsett hur det har gått i deras matcher. Självklart hoppas jag på ett mirakel och att United gör en stormatch på Söndag men jag kan inte se det hända.
Vad gäller snacket om pressen på klubbarna har jag lite förvånats över att alla verkar tycka att all press är på United. Chelsea har ju genom de senaste matcherna återfått chansen till guldet och om det nu skulle misslyckas måste ju det kännas enormt tungt. Lite som det gjorde för United under säsongen 1994/1995 då vi jagade Blackburn och hade gått förbi och tagit guldet den sista dagen om inte Andy Cole bränt minst en bra chans i slutet av matchen mot West Ham.
Pressen väger så klart tung för både United och Chelsea och jag tror inte alls att Chelseas fans skulle vara mindre nervösa än United-fansen. Trots att jag är United-fan kommer jag spela pengar på en Chelsea-seger på Söndag för jag vill följa min intuition och kan trots att jag är United-fan se lite neutralt på det och inser då att Chelsea efter vad jag har sett är ett bättre lag. Därför var det lite komiskt igår att höra de på Viasat säga att årets United skulle vara bättre än det United som mötte Barca i finalen i Rom 2009. Årets upplaga av United kommer inte i närheten av det ligamästarlag som föll i CL-finalen 2009.
Citera
2011-05-05, 15:56
  #7974
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av united1968
Har följt diskussionerna här som icke medlem en längre tid under den gångna säsongen och det har varit väldigt intressant. Är som ni kan se United-fan sedan långt tillbaka och har hela tiden tvekat kring Uniteds spel och om det skulle räcka. För mig har Chelsea varit favorit till segern även när de låg så många poäng bakom United. Trots att jag är United-fan tycker jag Chelsea är det lag som förtjänar guldet och jag tror stenhårt på att dom tar det också.
Det har smärtat mig att se Uniteds spel bli så primitivt under de 2-3 senaste åren medan jag tycker att Chelseas spel alltid är fullt med energi och vilja oavsett hur det har gått i deras matcher. Självklart hoppas jag på ett mirakel och att United gör en stormatch på Söndag men jag kan inte se det hända.
Vad gäller snacket om pressen på klubbarna har jag lite förvånats över att alla verkar tycka att all press är på United. Chelsea har ju genom de senaste matcherna återfått chansen till guldet och om det nu skulle misslyckas måste ju det kännas enormt tungt. Lite som det gjorde för United under säsongen 1994/1995 då vi jagade Blackburn och hade gått förbi och tagit guldet den sista dagen om inte Andy Cole bränt minst en bra chans i slutet av matchen mot West Ham.
Pressen väger så klart tung för både United och Chelsea och jag tror inte alls att Chelseas fans skulle vara mindre nervösa än United-fansen. Trots att jag är United-fan kommer jag spela pengar på en Chelsea-seger på Söndag för jag vill följa min intuition och kan trots att jag är United-fan se lite neutralt på det och inser då att Chelsea efter vad jag har sett är ett bättre lag. Därför var det lite komiskt igår att höra de på Viasat säga att årets United skulle vara bättre än det United som mötte Barca i finalen i Rom 2009. Årets upplaga av United kommer inte i närheten av det ligamästarlag som föll i CL-finalen 2009.

Jag kan bara tala för mig själv men jag förväntar mig ingenting för jag har inte förväntat mig något sedan i nov-dec...Hoppet om att Chelsea ska vinna ngt har varit ganska litet men nu helt plötsligt så dyker det upp en sån här chans. Jag skulle bli extremt glad om Chelsea vinner MEN förlorar dom så är det skitsamma för som sagt så har jag inte kunnat drömma om ett sånt här läge.. Så jag känner mig inte nervös. Känner mig snarare förväntansfull... The dream is still alive
Citera
2011-05-05, 17:29
  #7975
Medlem
Läser att Wenger vill ha Falcao. Spännande!

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Jag har ju min värvning till Arsenal klar för mig iaf, Falcao alla dagar i veckan.
Citera
2011-05-05, 17:53
  #7976
Medlem
Zhongdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Läser att Wenger vill ha Falcao. Spännande!

Underbart om det är sant! Annars vill jag nog inte tro på detta - eller andra rykten - förrän alla papper är underskrivna.

http://www.tribalfootball.com/articles/agent-arsenal-boss-wenger-really-wants-porto-striker-falcao-1611241
Citera
2011-05-05, 17:59
  #7977
Medlem
gato12s avatar
Är inte Hulken bättre isf...?

Stor, fysisk och skjuter bra.
Citera
2011-05-05, 18:00
  #7978
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Är inte Hulken bättre isf...?

Stor, fysisk och skjuter bra.

Och mycket dyrare.
Citera
2011-05-05, 18:03
  #7979
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Och mycket dyrare.

det är sant iofs...

Wenger har ju inte direkt gjort sig känd för att spendera mycket pengar heller...
Citera
2011-05-05, 18:59
  #7980
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Läser att Wenger vill ha Falcao. Spännande!

Såhär skrev jag i PL-tråden 2008-10-16: "Ge mig Falcao eller Huntelaar, men helst förstnämnda herre. Vilken gud. "

Lite skrämmande att jag tog med Huntelaar, som jag uppriktigt sagt hatar, men det kan vi väl blunda för. Poängen är att det hade varit en skam att behöva se en av mina favoritmålgörare i en klubb som Arsenal samtidigt som Spurs borde ha köpt honom innan Porto.
__________________
Senast redigerad av 4522 2011-05-05 kl. 19:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in