Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Det handlar om att domaren måste hålla på ett ungefär samma nivå under hela matchen. Det funkar inte att under vissa perioder tillåta allting och några minuter blåsa för minsta lilla. Nästan bara Howard Webb som klarar av detta i Premier League.
http://www.101greatgoals.com/videodisplay/sunderland-arsenal-motd-6922321/
Kolla 04.30 och 05.00. Både situationer som Song får gult kort i. Två klara frisparkar men att anse att det är en utvisning är humor när man samtidigt ser vad domaren tillåter under resten av matchen. Finns domare som inte hade gett Song ens ett gult kort under matchen.
Både Strömblad och de brittiska kommentatorerna ansåg att det var fel att visa ut honom.
Tack för länken men den timar ut hos mig bara.
Jag tycker Songs andra gula är odiskutabel som ett gult kort, att det sedan ger ett rött skall ju inte vara annorlunda i bedömningen men jag är medveten att det oftast är så hos domarna. Och nivån i matchen kan jag inte uttala mig om som sagt, jag har bara sett denna incidenten.
I samma ämne, tacklingen som föranleder att Bolton vinner boll och sedan gör 1-1 borde vart frispark. Tacklingen på Bowyer och sedan dennes hämnd som bara renderar i gula är solklara röda, Shawcross arm i ansiktet på C.Cole borde också vara rött så visst håller jag med dig om att domarna i PL är ofantligt dåliga och ojämna.