2010-09-19, 13:31
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Det är ju otroligt hur Tottenhamanhängare kan få hybris över att Arsenal får oavgjort
Klarar dom sig förbi gruppspelet i CL så skänker jag en slant till klubben.

Jag får hybris så fort något går emot arsen*l. Det står jag för.
Citera
2010-09-19, 13:49
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesPiraten
Ja, och Liverpool är skiträdda för den tama horknullaren på toppen
Moget.

Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Starting: Reina; Johnson, Carragher, Skrtel, Konchesky; Poulsen, Meireles; Maxi, Gerrard, Cole; Torres.

Kul att se Meireles från start. Undrar dock hur Poulsen kommer klara sig. Hodgons förtroende har han ju i alla fall. Menar inte att Meireles kommer göra succé. Lär nog tappa några bollar (som tidigare). Får hoppas det inte ger några mål bakåt bara.
Citera
2010-09-19, 13:50
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Moget.

Kul att se Meireles från start. Undrar dock hur Poulsen kommer klara sig. Hodgons förtroende har han ju i alla fall. Menar inte att Meireles kommer göra succé. Lär nog tappa några bollar (som tidigare). Får hoppas det inte ger några mål bakåt bara.
Poulsen är seg och allmänt dålig.
Lucas är enligt mig klart bättre och han kan ju tydligen göra pangmål också!
Citera
2010-09-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Det handlar om att domaren måste hålla på ett ungefär samma nivå under hela matchen. Det funkar inte att under vissa perioder tillåta allting och några minuter blåsa för minsta lilla. Nästan bara Howard Webb som klarar av detta i Premier League.

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/sunderland-arsenal-motd-6922321/
Kolla 04.30 och 05.00. Både situationer som Song får gult kort i. Två klara frisparkar men att anse att det är en utvisning är humor när man samtidigt ser vad domaren tillåter under resten av matchen. Finns domare som inte hade gett Song ens ett gult kort under matchen.

Både Strömblad och de brittiska kommentatorerna ansåg att det var fel att visa ut honom.
Tack för länken men den timar ut hos mig bara.

Jag tycker Songs andra gula är odiskutabel som ett gult kort, att det sedan ger ett rött skall ju inte vara annorlunda i bedömningen men jag är medveten att det oftast är så hos domarna. Och nivån i matchen kan jag inte uttala mig om som sagt, jag har bara sett denna incidenten.

I samma ämne, tacklingen som föranleder att Bolton vinner boll och sedan gör 1-1 borde vart frispark. Tacklingen på Bowyer och sedan dennes hämnd som bara renderar i gula är solklara röda, Shawcross arm i ansiktet på C.Cole borde också vara rött så visst håller jag med dig om att domarna i PL är ofantligt dåliga och ojämna.
Citera
2010-09-19, 16:27
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Intressant match. Utvecklade sig inte alls som jag hade trott. Liverpool uppträdde annorlunda men på ett sätt som kunde gått vägen. Surt att förlora efter upphämtningen men inte så mycket att orda om i slutändan. Grattis till segern United.
Citera
2010-09-19, 16:32
Medlem
ft.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Intressant match. Utvecklade sig inte alls som jag hade trott. Liverpool uppträdde annorlunda men på ett sätt som kunde gått vägen. Surt att förlora efter upphämtningen men inte så mycket att orda om i slutändan. Grattis till segern United.

Bra sammanfattning av matchen. Jävligt surt att släppa in det sista målet bara ...

Steven Gerrard visar återigen varför han är en av de absolut bästa innermittfältarna i världen.
Citera
2010-09-19, 16:40
Medlem
De Larges avatar
Katastrof Everton, katastrof. Massvis med bortslagna passningar, skänkte dom målet, slarv, oskärpa. Riktigt illa nu, kalla in en idrottspsykolog.
Citera
2010-09-19, 16:46
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Katastrof Everton, katastrof. Massvis med bortslagna passningar, skänkte dom målet, slarv, oskärpa. Riktigt illa nu, kalla in en idrottspsykolog.

Det går inte att ta dom seriöst nu.
Citera
2010-09-19, 16:50
Medlem
Lite synd om Liverpool som spelat bra både mot Arsenal och United och är enligt mig värda mer än 1 poäng från dessa matcher. Säsongen 08/09 hade de vunnit båda.

Ska dock sägas att Pool haft en riktigt tuff inledning med City, Birmingham och United borta samt Arsenal i första matchen. Tror ändå att de tar fjärdeplatsen trots den sega öppningen.
Citera
2010-09-19, 16:54
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Lite synd om Liverpool som spelat bra både mot Arsenal och United och är enligt mig värda mer än 1 poäng från dessa matcher. Säsongen 08/09 hade de vunnit båda.

Ska dock sägas att Pool haft en riktigt tuff inledning med City, Birmingham och United borta samt Arsenal i första matchen. Tror ändå att de tar fjärdeplatsen trots den sega öppningen.

måste annars säga att pool startade dagens match otroligt segt, fortsatte matchen otroligt segt och fick en liten press på slutet.. men deras spel skrämmer inte direkt, utan döbollarna så hade united vunnit betydligt bekvämare.
Citera
2010-09-19, 16:55
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Jag tycker att segern för Man Utd var fullt rättvis, det verkade ju mest som att Liverpool ville hålla i bollen men inte göra mål
Citera
2010-09-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
måste annars säga att pool startade dagens match otroligt segt, fortsatte matchen otroligt segt och fick en liten press på slutet.. men deras spel skrämmer inte direkt, utan döbollarna så hade united vunnit betydligt bekvämare.

Ja, United var värda 3 poäng. Kanske uttryckte mig lite fel menade att för två säsonger sedan lyckades de alltid på något sätt få med poängen i dessa matcher, ibland till och med vinna matcher där man inte var det bästa laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in