2011-05-02, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ja det är för lustigt: Arsenal såg riktigt bra ut idag när man plockat bort sina bästa spelare i Fabregas och Nasri. Ramsey kommer göra en Wilshere nästa säsong, det är jag övertygad om, och kan man i så fall plocka av katalanerna närmare en halv miljard för Fabregas så inte mig emot. Ramsey, Wilshere och Song såg inte alls tokigt ut på mitten.

Vermaelen är som bekant tillbaka också och spelar möjligtvis nästa match, vilket kommer att bli ett intressant mittbackspar med antingen Koscielny eller Djourou. Och Szczesny lär få fortsatt förtroende även när Fabianski är tillbaks. Känns rätt stabil, med något usla utsparkar möjligtvis.

Sedan vaknade Arshavin till liv från de döda, undrar vad fan Wenger sagt till honom, för nu, som de brittiska kommentatorerna uttryckte saken gjorde han fler tacklingar på en halvlek än på hela säsongen. Han kan ju, om han bara kämpar lite, ryssen.

Nej jag hoppas att Wenger dumpar Rosicky, Bendtner och dylikt krafs som ligger och dräller på bänken. Tar in ett par etablerade namn med ledaregenskaper så får vi sedan se om det blir något av det här.

Frågan är kanske bara vem tusan man ska värva och på vilken position.

Sitter här och hoppas lite på Seedorf och Klose i Arsenal nästa säsong, men jag anar att jag hoppas förgäves. Wengers filosofi tillåter tyvärr inga spelare över 30 bast om det inte är nödfall (Lehmann) så spelare som Seedorf och Klose går tyvärr fetbort trots att det är spelartyper som Arsenal är i behov av för att sopa hem en titel. Skulle tippa på Gary Cahill och någon ung fransos och sen locket på.
Citera
2011-05-02, 08:40
Medlem
DertyHarrys avatar
Först och främst: Grattis till segern igår Arsenal. På dem sju senaste mötena före matchen hade United vunnit sex och spelat en oavgjord så det måste kännas extra skönt för dem/er att bryta trenden.

Är jävligt nervös inför sluttampen men försöker hålla mig lugn med lite fakta: Idagsläget inför dem sista omgångarna har United och Chelsea samma målskillnad, +38, men United har fler gjorda mål, 71 vs. 66. Tabellplaceringen avgörs på 1) poäng 2) målskillnad och 3) gjorda mål. Skulle United förlora mot Chelsea får man hoppas på uddamålsförlust och en sedan en storvinst på hemmaplan i sista omgången mot Blackpool. (En bortavinst emot Blackburn räknar jag kallt med trots Uniteds usla bortafacit.)
Citera
2011-05-02, 10:36
Avslutad
Undrar om United fått guldfrossa redan?
Citera
2011-05-02, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DertyHarry
Först och främst: Grattis till segern igår Arsenal. På dem sju senaste mötena före matchen hade United vunnit sex och spelat en oavgjord så det måste kännas extra skönt för dem/er att bryta trenden.

Är jävligt nervös inför sluttampen men försöker hålla mig lugn med lite fakta: Idagsläget inför dem sista omgångarna har United och Chelsea samma målskillnad, +38, men United har fler gjorda mål, 71 vs. 66. Tabellplaceringen avgörs på 1) poäng 2) målskillnad och 3) gjorda mål. Skulle United förlora mot Chelsea får man hoppas på uddamålsförlust och en sedan en storvinst på hemmaplan i sista omgången mot Blackpool. (En bortavinst emot Blackburn räknar jag kallt med trots Uniteds usla bortafacit.)

Kan ju säga att du är inte ensam om att vara nervös! Jag trodde att United skulle lyckas trycka in bollen i mål igår, tills att Arsenal gjorde 1-0. Då gick luften totalt ur mig..
Citera
2011-05-02, 14:58
Medlem
TheBunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Frågan är kanske bara vem tusan man ska värva och på vilken position.

Sälj Almunia, Bendtner, Denilson, Squillaci och Rosicky. Fabregas kan man gott sälja om man får ett bra pris och tänker investera slantarna i nya spelare.

Köp in en etablerad målvakt, tex Shay Given.

En etablerad mittback, gärna brittisk eller åtminstone en solid kämpe från PL. Gary Cahill, Sylvain Distin eller Brede Hangeland vore jättebra värvningar.

Sedan skulle jag gärna se en stenhård jävel på defensiv mitt alternativt tvåvägsspelare. Oavsett om Song kommer va förstavalet så måste man ha en bra backup där. Drömmen vore att bygga upp fighting spiriten i laget med en Milner, Van Bommel eller Schweinsteiger men det känns inte minsta troligt. Och vi har ändå bra kompetens på mittfältet, men är inte så förtjust i när Diaby är backup för Song. Jag skulle nog nöja mig med motivationsförbättringen av att sälja Denilson och ta in en brittisk truppspelare där.

Slutligen måste vi ha en till klassanfallare. Van Persie är en världsanfallare så länge han håller sig skadefri, men han har en speciell spelstil där han faller tillbaka i banan och dessutom är extremt enfotad. Dessutom är han dålig på att gå i djupet och att va på plats i boxen när bollarna kommer in. Men som sagt, han är ändå fantastiskt bra men det behövs en till av klass och då gärna en med lite annan spelstil, en mer ren striker. Det duger inte att skicka in Bendtner när man behöver mål i slutet av en match. Bara att titta på United som har åtminstone tre forwards av yppersta toppkvalitet. Jag ser gärna att Chamakh stannar och att Wenger köper in tex någon av Soldado, Gomez eller Hulk.

Kanske låter som fantasier, och det är det kanske. Men säljer vi de jag nämnt så behöver inte nettokostnaden bli så stor. Tror att det kommer bli kapprustning i sommar och en stenhård liga nästa säsong. United kommer nog vilja förstärka mittfältet, City är City även om de nog behöver kontinuitet nu och man vet aldrig vad Roman hittar på i Chelsea. Dessutom kommer nog Liverpool göra allt i sin makt för att slå sig in i topp fyra igen. Sen får man se vart Spursen tar vägen nu när de missar CL. Kanske är läge att fynda där, hehe.

Har ju hela säsongen sagt att Wenger bör avgå och står fast vid det. Tror egentligen inte att han har kraften att lyfta sitt projekt så mycket mer. Spelarna har blivit invanda i att det är okej att spela fin fotboll och komma på CL-plats men aldrig vinna titlar. Men allt pekar på att Wenger fortsätter och han är verkligen en jubelåsna om han inte försöker spetsa till laget i sommar. Det handlar inte bara om klassen på spelare för spelare utan att skapa ett komplett lagbygge med vinnarskallar, en korrekt kravbild och en fysträning som gör att det inte är konstant sjukstuga för halva truppen.

Jag tycker det är helt bisarrt att se en tränare som från spelminut ett sitter och vaggar fram och tillbaka, biter på naglarna och bara ser nervös, bitter och gammal ut. Wenger är inte längre en ledare som kan leda oss till titlar, jag bara hoppas att han kan köpa in ledare på planen i sommar som kan göra det jobbet åt oss.
Citera
2011-05-02, 15:24
Medlem
Zhongdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
Sälj Almunia, Bendtner, Denilson, Squillaci och Rosicky. Fabregas kan man gott sälja om man får ett bra pris och tänker investera slantarna i nya spelare.

Köp in en etablerad målvakt, tex Shay Given.

En etablerad mittback, gärna brittisk eller åtminstone en solid kämpe från PL. Gary Cahill, Sylvain Distin eller Brede Hangeland vore jättebra värvningar.

Sedan skulle jag gärna se en stenhård jävel på defensiv mitt alternativt tvåvägsspelare. Oavsett om Song kommer va förstavalet så måste man ha en bra backup där. Drömmen vore att bygga upp fighting spiriten i laget med en Milner, Van Bommel eller Schweinsteiger men det känns inte minsta troligt. Och vi har ändå bra kompetens på mittfältet, men är inte så förtjust i när Diaby är backup för Song. Jag skulle nog nöja mig med motivationsförbättringen av att sälja Denilson och ta in en brittisk truppspelare där.

Slutligen måste vi ha en till klassanfallare. Van Persie är en världsanfallare så länge han håller sig skadefri, men han har en speciell spelstil där han faller tillbaka i banan och dessutom är extremt enfotad. Dessutom är han dålig på att gå i djupet och att va på plats i boxen när bollarna kommer in. Men som sagt, han är ändå fantastiskt bra men det behövs en till av klass och då gärna en med lite annan spelstil, en mer ren striker. Det duger inte att skicka in Bendtner när man behöver mål i slutet av en match. Bara att titta på United som har åtminstone tre forwards av yppersta toppkvalitet. Jag ser gärna att Chamakh stannar och att Wenger köper in tex någon av Soldado, Gomez eller Hulk.

Kanske låter som fantasier, och det är det kanske. Men säljer vi de jag nämnt så behöver inte nettokostnaden bli så stor. Tror att det kommer bli kapprustning i sommar och en stenhård liga nästa säsong. United kommer nog vilja förstärka mittfältet, City är City även om de nog behöver kontinuitet nu och man vet aldrig vad Roman hittar på i Chelsea. Dessutom kommer nog Liverpool göra allt i sin makt för att slå sig in i topp fyra igen. Sen får man se vart Spursen tar vägen nu när de missar CL. Kanske är läge att fynda där, hehe.

Har ju hela säsongen sagt att Wenger bör avgå och står fast vid det. Tror egentligen inte att han har kraften att lyfta sitt projekt så mycket mer. Spelarna har blivit invanda i att det är okej att spela fin fotboll och komma på CL-plats men aldrig vinna titlar. Men allt pekar på att Wenger fortsätter och han är verkligen en jubelåsna om han inte försöker spetsa till laget i sommar. Det handlar inte bara om klassen på spelare för spelare utan att skapa ett komplett lagbygge med vinnarskallar, en korrekt kravbild och en fysträning som gör att det inte är konstant sjukstuga för halva truppen.

Jag tycker det är helt bisarrt att se en tränare som från spelminut ett sitter och vaggar fram och tillbaka, biter på naglarna och bara ser nervös, bitter och gammal ut. Wenger är inte längre en ledare som kan leda oss till titlar, jag bara hoppas att han kan köpa in ledare på planen i sommar som kan göra det jobbet åt oss.

Koscielny blir bättre och bättre, och likaså Djourou. Dessa två behöver rutin i fasta situationer. I övrigt kan Djourou plocka bort Drogba och Koscielny Messi - det har vi redan sett den här säsongen. Den enda månad som dessa två har fått vara skadefria är januari, och då släppte vi bara in fyra mål på tio matcher. Vi har en av världens bästa högerbackar i Sagna (och en underbar fast instabil Eboué som ersättare), och en rätt bra Clichy (Gibbs är dock oroande skadebenägen ersättare). När Verminator kommer tillbaka har vi en hyfsat stabil backuppsättning. Fabianski är en fantastisk linjemålvakt, men osäker i luften. Han duger som andrakeeper. Szczesny är en fantastisk talang, som visat att han kan hantera de stora matcherna (han verkar ha "idiotpsyket"). Backsidan och målvaktsidan ser mycket bättre ut än i somras.

Vi har två stora problem: Problem 1 med Arsenal är att vi har ett anfall och offensivt mittfält där ALLA vill möta bollen (förutom icke-startspelare som Bendtner) - ingen går på djupet. Vi saknar spelare som kan skjuta på distans (förutom van Persie och Arshavin emellanåt), och vi saknar inläggsspelare (Clichy och Sagna slår tillsammans 80% av Arsenals inlägg). Problem 2 är att vi inte har en given uppsättning av spelare på mitten. Vi har tio dussin "nästan riktigt bra". Ramsey och Wilshere är två av världens största talanger på mitten. Nasri trivs bäst i mitten. Vi har supertalangen Miyaichi i Feyenoord ("lyckligtvis" är han nog ett par säsonger bort), och det ryktas att Eden Hazard kommer in under sommaren. Samtidigt har vi en ojämn Arshavin och Walcott. Vi har spelare som alla behöver - och kräver? - speltid, men mycket begränsat utrymme på planen.

Vi behöver lite killer-instinct på mittfältet och på topp. En tysk på mitten och en målspruta på topp. Jag förstår knappt själv hur jag i slutet av denna säsong kan säga att vårt problem är vårt anfallsspel.
Citera
2011-05-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6908545,00.html?

Ferguson skyller på domaren igen.. Ovanligt... Verkar vara orolig nu IGEN att Chelsea ska få ett beslut med sig på OT. Hur jobbig kan man bli som människa?

Skyller på domaren? Han säger att Arsenal borde haft straff och att även United borde fått en, hur du sen tolkar artikeln och rubriken är upp till dig.

Det han däremot gör att att uppmärksamma de beslut som gått i Chelseas favör de senaste mötena samt senast mot Spurs, på så sätt sätter han lite extra press på domaren, med all rätt.
Citera
2011-05-02, 18:19
Medlem
didierdrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LUHG
Skyller på domaren? Han säger att Arsenal borde haft straff och att även United borde fått en, hur du sen tolkar artikeln och rubriken är upp till dig.

Det han däremot gör att att uppmärksamma de beslut som gått i Chelseas favör de senaste mötena samt senast mot Spurs, på så sätt sätter han lite extra press på domaren, med all rätt.

Vilka beslut som gått i Chelseas favör? Skit i Tottenham matchen. Det kanske var en hårfin offside på 2-1 målet och gällande vad som är mål eller inte mål så bör FA/UEFA ta sig en funderare om man inte ska ändra reglerna(ser det med objektiv syn),hela bollen kan alltså ligga inne i målet,innaför linjen,men det ska alltså ända inte dömas mål pga att sidan av bollen i luften ej är innanför linjen,helt sjukt,har aldrig sett det praktiserats vid straffsituationer. Dvs att en spelare står innanför strafflinjen och blir kapad,men får ej straff för att han har armen utanför straffområdet. Idioti!
Citera
2011-05-02, 18:43
Medlem
Jole25s avatar
Citat:

"It balances out but I think it was difficult to see that one (Vidic's handball) but the one at the end, Clichy knew, he put his hands up in horror."

Vidic var ju svår att se men Uniteds "straff" var ju solklar.. Det är vad jag snackar om..

Dessutom så har han ingen rätt att sätta press på domaren.. United har ju aaaaaaldrig fått ett beslut med sig.. Så låter det på er och den sure gubben.. Ni är fan pinsamma.. Fan dags att ngn ser till att ni vaknar ur er jävla psykos och börjar se på världen som resten gör det.. Bara det "They got one at OT last year".. Hur jävla blind kan man vara? You know what? United got one at OT(machedas volleybollmål) too but that is to be expected,right?... Jävla åsnor...
Citera
2011-05-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didierdrogba
Vilka beslut som gått i Chelseas favör? Skit i Tottenham matchen. Det kanske var en hårfin offside på 2-1 målet och gällande vad som är mål eller inte mål så bör FA/UEFA ta sig en funderare om man inte ska ändra reglerna(ser det med objektiv syn),hela bollen kan alltså ligga inne i målet,innaför linjen,men det ska alltså ända inte dömas mål pga att sidan av bollen i luften ej är innanför linjen,helt sjukt,har aldrig sett det praktiserats vid straffsituationer. Dvs att en spelare står innanför strafflinjen och blir kapad,men får ej straff för att han har armen utanför straffområdet. Idioti!

Hårfin?

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/12956844/800/normal/de8e8464c08c4/salomonkalou.jpg

Gällande målkameror bör det ju givetvis införas, med det är upp till FIFA. Att sedan linjemannen går in och tar det beslutet sett från den vinkeln han står i är bedrövligt.

Sedan är det väl onödigt att tjata om domsluten från Chelsea - United i Premier League, de flesta vet att majoriteten har gått Chelseas väg, många direkt avgörande också.
Citera
2011-05-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
"It balances out but I think it was difficult to see that one (Vidic's handball) but the one at the end, Clichy knew, he put his hands up in horror."

Vidic var ju svår att se men Uniteds "straff" var ju solklar.. Det är vad jag snackar om..

Dessutom så har han ingen rätt att sätta press på domaren.. United har ju aaaaaaldrig fått ett beslut med sig.. Så låter det på er och den sure gubben.. Ni är fan pinsamma.. Fan dags att ngn ser till att ni vaknar ur er jävla psykos och börjar se på världen som resten gör det.. Bara det "They got one at OT last year".. Hur jävla blind kan man vara? You know what? United got one at OT(machedas volleybollmål) too but that is to be expected,right?... Jävla åsnor...

Var den inte svår att se då? Det tog mig minst tre repriser innan jag såg om bollen ändrade bana vid den situationen. Sedan måste du ju fråga dig, vilken tränare går ut och totalsågar domaren för att han inte blåste straff emot egna laget? Har man följt Ferguson under en tid så förstår man vad han menar.

Det är otroligt lätt att sitta och vara spydig och spela Allan och låtsas sätta sig över andra när besluten går ens egen väg. Som jag skrev nyligt, majoriteten av de avgörande besluten har gått Chelseas väg emot United i ligan, så enkelt är det.

Sedan måste man ju skilja på äpplen och päron. Att missa Machedas hands i röran med 10 spelare framför mål och bollen går som en flipperkula är fortfarande ett feldomslut, men ett mänskligt misstag. Att däremot missa Drogbas två meters offside eller bete sig som Atkinson gör så fort han sätter sin fot på SB är sjukt.
Citera
2011-05-02, 19:03
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Var den inte svår att se då? Det tog mig minst tre repriser innan jag såg om bollen ändrade bana vid den situationen. Sedan måste du ju fråga dig, vilken tränare går ut och totalsågar domaren för att han inte blåste straff emot egna laget? Har man följt Ferguson under en tid så förstår man vad han menar.

Det är otroligt lätt att sitta och vara spydig och spela Allan och låtsas sätta sig över andra när besluten går ens egen väg. Som jag skrev nyligt, majoriteten av de avgörande besluten har gått Chelseas väg emot United i ligan, så enkelt är det.

Sedan måste man ju skilja på äpplen och päron. Att missa Machedas hands i röran med 10 spelare framför mål och bollen går som en flipperkula är fortfarande ett feldomslut, men ett mänskligt misstag. Att däremot missa Drogbas två meters offside eller bete sig som Atkinson gör så fort han sätter sin fot på SB är sjukt.

O herregud vilken psykos du sitter på som resten av dina United-kumpaner.. Ferguson har verkligen lyckats hjärntvätta alla er under så många år. Kanske dags att börja ändra spår? Dags och bli en självständig människa som kan tänka själv?

Chelseas fördelar är tydligen bara ren idioti medan Uniteds är mänskliga faktorn. Hör du inte själv hur jävla löjligt det låter? Laget som genom historien fått flest fördelar gnäller högst.. Det är pinsamt och ni bör sluta med det omedelbart..

Förresten, var det den mänskliga faktorn när Atkinson visade gult kort till Drogba efter att Evans kungfu-sparkat han i bröstet? Ni ser bara det ni själva vill se och det är förbannat irriterande. Det är en illusion ni byggt upp i eran skalle att alla är emot er och ni får aldrig ngt med er. Fattar ni inte det så bör psykolog uppsökas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in