2011-03-20, 02:30
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ointment
Det där är en känsla många har som baseras på hat mot United och då känner de att United och Fergie alltid kommer undan men kollar man fakta så ser man att United bestraffas oerhört hårt om de så mycket som släpper en fjärt i ansiktet på någon motståndare. Det är dags att sluta låtsas och kliva fram som äkta United-hatare för ni döljer det alldeles för dåligt och er bitterhet osar lika mycket som era strumpor.
Kampanjen mot United inleddes i och med Rooneys armbåge mot Wigan och det var något som all media och många fans runtom i världen längtat efter för plötsligt kunde alla förenas kring denna icke-händelse som jämfört med många andra kända spelares aktioner genom åren inte var något att snacka om. Jag såg hela händelseförloppet från första början och det var faktiskt fascinerande att med egna ögon se att det finns en konspiration mot United baserad på avundsjuka och hat.
Nu har United tagit sig igenom ett enormt svårt program de senaste matcherna och är vidare i CL och FA-Cupen och har utökat ledningen i ligan. De har gjort vad ingen annan klubb hade klarat av i en liknande situation och det var det som Fergie menade när han efter matchen sa att det inte fanns en chans att de skulle förlora mot Bolton. Han vet att laget har en kapacitet som inget annat lag i världsfotbollen kommer i närheten av och det bevisas av klubbens unika dominans i över 20 års tid. Otroligt dåligt av Chelsea att ta dubbeln och sen inte följa upp det med en ny ligatitel. Ancelottis plastbygge havererade när Ray Wilkins tvingades bort och bara riktiga mästare följer upp med en ny titel. Nu vet världen att Chelsea 2010 inte var riktiga eller värdiga mästare och de är precis som Arsenal en one off season club!

United vann inte ligatiteln året efter man hade vunnit, då är inte dom heller värdiga mästare - eller hur menar du?
Citera
2011-03-20, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ointment
Det där är en känsla många har som baseras på hat mot United och då känner de att United och Fergie alltid kommer undan men kollar man fakta så ser man att United bestraffas oerhört hårt om de så mycket som släpper en fjärt i ansiktet på någon motståndare. Det är dags att sluta låtsas och kliva fram som äkta United-hatare för ni döljer det alldeles för dåligt och er bitterhet osar lika mycket som era strumpor.
Kampanjen mot United inleddes i och med Rooneys armbåge mot Wigan och det var något som all media och många fans runtom i världen längtat efter för plötsligt kunde alla förenas kring denna icke-händelse som jämfört med många andra kända spelares aktioner genom åren inte var något att snacka om. Jag såg hela händelseförloppet från första början och det var faktiskt fascinerande att med egna ögon se att det finns en konspiration mot United baserad på avundsjuka och hat.
Nu har United tagit sig igenom ett enormt svårt program de senaste matcherna och är vidare i CL och FA-Cupen och har utökat ledningen i ligan. De har gjort vad ingen annan klubb hade klarat av i en liknande situation och det var det som Fergie menade när han efter matchen sa att det inte fanns en chans att de skulle förlora mot Bolton. Han vet att laget har en kapacitet som inget annat lag i världsfotbollen kommer i närheten av och det bevisas av klubbens unika dominans i över 20 års tid. Otroligt dåligt av Chelsea att ta dubbeln och sen inte följa upp det med en ny ligatitel. Ancelottis plastbygge havererade när Ray Wilkins tvingades bort och bara riktiga mästare följer upp med en ny titel. Nu vet världen att Chelsea 2010 inte var riktiga eller värdiga mästare och de är precis som Arsenal en one off season club!

Man slår målrekord i PL, 103 mål. Man slår även rekordet att göra 7 eller fler mål i en match under 4 matcher under säsongen. Man slår även nytt målskillnadsrekord på +71. Man besegrar "The Big Four" i alla matcherna. Drogba vinner Golden Boot, Petr Cech vinner Golden gloves. Laget vinner FA cupen. Hur kan laget inte vara värdiga mästare 2009/2010? Tolkar jag dig rätt var United inga värdiga vinnare 2003/2004 och 2008/2009, de lyckades ju inte försvara sin titel.
Citera
2011-03-20, 11:38
Medlem
FotbollsAnalens avatar
http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2320250,00.html
Citera
2011-03-20, 12:51
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
Kunde tyvärr inte se Uniteds match så kan någon nykter och objektiv person ge en bild av hur matchen såg ut? Skötte sig Smalling/Evans bra? Valenca fortsatt imponerande efter comebacken?

United var värdelösa hela första halvlek samtidigt som Bolton pressade stenhårt på backarna vid uppspelen och skapade på så sätt en hel del lägen som kunde bli farliga samt några lägen som verkligen var farliga. United skapade genom Nani - Rooney - Hernandez några farliga lägen men Bolton var allt som allt klart bättre i första halvlek. United slog nog bort en miljon bollar under uppspelsfasen från backarna.

Andra halvlek var United bättre. Bättre rörelse och fler alternativ under uppspelen och då kunde inte Bolton pressa lika högt upp. Såg bättre ut ur Unitedperspektiv helt enkelt men Bolton hade fortfarande en hel del lägen till farligheter.

Smalling var kung (som vanligt den senaste måste man nästan säga). Tog bort mängder av inlägg och inspel. Gjorde även en del offensiva utflykter som dock inte resulterade i så mycket. Evans gjorde in så mycket väsen av sig innan han får psykbryt och får rött kort. Det röda kortet påverkade dock inte matchbilden speciellt mycket. Carrick fick gå ner som mittback och gjorde en stabil insats.
Valencia var inte så bra som han varit vid de tidigare inhoppen men man måste ju vara medveten om att han inte spelat på ett drygt halvår så naturligtvis behöver han tid innan han är i form.

En annan sak: Kommentatorn sa att United inte släppt in ett mål i ligan på Old Trafford sedan April förra året när Chelsea vann med 2-1. Kan det verkligen stämma? Om det stämmer måste det ju vara något sorts rekord. Det är ju en helt enorm svit.

Edit. Glöm frågan. Kom på att Liverpool besegrades med 3-2 någon gång i höstas. Det måste vara att de inte förlorat en match han menade.
Senast redigerad av Funke 2011-03-20 kl. 12:54.
Citera
2011-03-20, 12:59
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
En annan sak: Kommentatorn sa att United inte släppt in ett mål i ligan på Old Trafford sedan April förra året när Chelsea vann med 2-1. Kan det verkligen stämma? Om det stämmer måste det ju vara något sorts rekord. Det är ju en helt enorm svit.

Edit. Glöm frågan. Kom på att Liverpool besegrades med 3-2 någon gång i höstas. Det måste vara att de inte förlorat en match han menade.

Det var det dummaste jag hört, var det en svensk kommentator?

T ex spelade de mot City hemma den 12 februari, resultat 2-1. Även mot Aston Villa i februari, 3-1.

http://en.wikipedia.org/wiki/2010%E2%80%9311_Manchester_United_F.C._season#Prem ier_League
Citera
2011-03-20, 13:26
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Det var det dummaste jag hört, var det en svensk kommentator?

T ex spelade de mot City hemma den 12 februari, resultat 2-1. Även mot Aston Villa i februari, 3-1.

http://en.wikipedia.org/wiki/2010%E2%80%9311_Manchester_United_F.C._season#Prem ier_League

Det var han den högljudde som hetsar upp sig lätt på Viasat. Kommer inte ihåg vad han heter. Har uppenbarligen inte så bra minne själv så jag ska väl inte klaga allt för mycket. Å andra sidan har jag heller inte ett jobb som går ut på att hålla koll på ganska värdelös fotbollsvetande.
Citera
2011-03-20, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Det var han den högljudde som hetsar upp sig lätt på Viasat. Kommer inte ihåg vad han heter. Har uppenbarligen inte så bra minne själv så jag ska väl inte klaga allt för mycket. Å andra sidan har jag heller inte ett jobb som går ut på att hålla koll på ganska värdelös fotbollsvetande.

Niklas Holmgren. Han kan vara helt underbar att lyssna på och ibland helt bedrövlig. Jag älskar hur han ibland helt spontant kan börja skrika för en "ingenting situation". Man sitter och tittar på fotboll med en chipspåse och så stoppar man ner handen i påsen och tittar bort från TV'n en kort stund och så börjar han gapa å skrika och man riktar genast blicken mot TV'n för man tror att värsta målchansen är på gång. Så ser man att det drälls med bollen på mittplan och att det inte var något alls att stirra upp sig över
Citera
2011-03-20, 13:44
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke

Det är 15 månader sen United inte lyckades göra mål på hemmaplan mot Aston Villa. Det har ju kommit ett antal baklänges mål denna säsongen som mot West Brom och liknande.
Citera
2011-03-20, 13:46
Medlem
Alex P. Keatons avatar
http://www.liverpoolfc.tv/news/latest-news/suarez-carroll-start-listen-live

Reina, Johnson, Carragher, Agger, Skrtel, Spearing, Lucas, Meireles, Suarez, Kuyt, Carroll. Subs: Gulacsi, Kyrgiakos, Wilson, Cole, Maxi, Poulsen, Ngog.

Kul att Carroll får starta men vem är det tänkt ska slå inläggen? Kuyt samt Meireles/Suarez på kanterna. Känns som det blir långa boller på Carroll och hoppas att han kan nå Suarez taktiken. Hoppas jag har fel.
Citera
2011-03-20, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
http://www.liverpoolfc.tv/news/latest-news/suarez-carroll-start-listen-live

Reina, Johnson, Carragher, Agger, Skrtel, Spearing, Lucas, Meireles, Suarez, Kuyt, Carroll. Subs: Gulacsi, Kyrgiakos, Wilson, Cole, Maxi, Poulsen, Ngog.

Kul att Carroll får starta men vem är det tänkt ska slå inläggen? Kuyt samt Meireles/Suarez på kanterna. Känns som det blir långa boller på Carroll och hoppas att han kan nå Suarez taktiken. Hoppas jag har fel.

Hoppas Carrol nätar idag. Mitt tips är att pool förnedrar S land med 4 - 0 ....
Citera
2011-03-20, 14:01
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Hoppas Carrol nätar idag. Mitt tips är att pool förnedrar S land med 4 - 0 ....

Har en positiv känsla nu med den här offensiva elvan. Trodde faktiskt KK skulle starta med en defensivare uppställning. Ska bli väldigt intressant att se Suarez och Carroll spela tillsammans för första gången. Hoppas och tror att Suarez kommer ta bort mycket av backarnas koncentration på Carroll, detta leder förhoppningsvis till fler och större ytor för sistnämnda.
Citera
2011-03-20, 14:05
Medlem
Saferider0.02s avatar
Om jag inte minns fel sa Niklas Holmgren att United inte släppt in ett mål på Old Trafford i första halvlek, sen i april 2010.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in