2011-05-10, 01:00
  #8089
Bannlyst
Anelka har ju fått oförtjänt mycket skit både som spelare och som människa på sistone.
Citera
2011-05-10, 03:12
  #8090
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zteeek
Jag känner precis tvärtom. Nu tvingas jag stå ut med en massa gloryhunters inom vänskapskretsen. Kanske skulle man gå under jorden ett tag tills den värsta röken lagt sig? Nja riktigt så illa är det väl inte, men det hade helt klart känts bättre om Chelsea tagit hem skiten.

I mötet på Britannia tog det ungefär 15 minuter innan man såg vart det hela skulle ta vägen. Bara en massa duttande med boll utanför straffområdet utan att skapa några vassa målchanser. Sen undrar man ju när de ska lära sig markering på fasta situationer? Tränar de aldrig på det? Det är ju helt fantastiskt hur värdelösa man kan vara på den punkten. Sen är det ju ganska talande när RvP efter många om och men får in en reducering till 2-1 och Djourou minuten efter bjuder på en riktigt kalaspassning till en fri Walters som bara pangar in 3-1 och där dog matchen. Grattis till det, Djourou!

Undrar om Wenger hade någon som helst tanke på att starta med Vermaelen? Sorgligt hur man slänger bort det här som vanligt när det börjar dra ihop sig. Oavgjort mot Sunderland, Blackburn, WBA, Liverpool, Spurs samt förluster mot Bolton och idag Stoke. För att inte tala om hemmaförlusterna mot WBA, Newcastle och Spurs och värst av allt 0-4 till 4-4 mot Newcastle. Det är så att man vill lägga sig ner och gråta.

Det håller inte längre och snacka om att spelarna har växt, vi är redo etc. Det måste hända något i sommar. Agera Wenger eller avgå!

De gloryhunters jag har i min vänskapskrets håller (efter Romans intåg) på Chelsea, och gottar sig i spektakulära värvningar, så det är kanske delvis därför. City tycks inte ha samma dragningskraft på gloryhunters än, men det är väl bara en tidsfråga.

Och sedan håller jag med. Matchen var ganska talande för allt som är fel i Arsenal. Den gräsliga ineffektiviteten, det meningslösa duttandet i sidled, baklängesmål på fasta situationer och försvarstabbar.

Arsenal har ju en bisarr statistik på insläppta mål i fasta situationer. Det är så man undrar om man inte på fullt allvar skulle tjäna mycket på att bara stå och nöta sådant hela sommaren, alternativt köpa in ett riktigt flaggskepp på backsidan, som framförallt är oerhört bra på huvudet.

Van Persie får man i övrigt ändå ge en eloge. Var tydligen något rekord i PL nu i att ha gjort mål i ett visst antal bortamatcher i följd tyckte jag de engelska kommentatorerna sa. Han är dessutom trea i skytteligan och var då skadad stora delar av hösten där första målet kom först i januari 2011. Det är onekligen så man undrar hur bra han skulle varit om han sluppit sina eländiga skador.
Citera
2011-05-10, 03:18
  #8091
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnicliffe
Anelka har ju fått oförtjänt mycket skit både som spelare och som människa på sistone.

Det är för att Anelka är en äcklig legoknekt som byter klubb så fort han inte får tillräckligt bra betalt.

I övrigt är jag imponerad av Liverpool. Dalglish har lyckats pränta in en stabilitet i laget igen och det finns inte på kartan att de skulle åka på pinsamma förluster som mot Blackpool hemma t.ex. Vad har hänt med Maxi Rodriguez förresten? Han öser ju in mål helt plötsligt Med några smarta värvningar i sommar blir Liverpool farliga som fan nästa säsong. En sak är iallafall säker: Det kommer bli stenhårt om CL-platserna!

Hoppas Arsenal är redo då.
Citera
2011-05-10, 06:43
  #8092
Medlem
Starkt av Pool att vinna borta på Craven Cottage igår. Fulham stod iofs för riktigt svagt försvarsspel ibland, men att Pool gör fem var otroligt. Särskilt med tanke på hur Pools bortafacit sett ut i år.

Pool har 4p upp till City och två matcher kvar att spela. City har tre matcher kvar, räcker om de tar 3p på de matcherna för att säkra CL-avancemanget. Tottenham å sin sida har 6p upp till City, tre matcher kvar att spela.

Pools återstående:
Tottenham (H)
Aston Villa (B)

Citys återstående:
Tottenham (H)
Stoke (H)
Bolton (B)

Tottenhams återstående:
City (B)
Liverpool (B)
Birmingham (H)


Tippar kryss ikväll mellan Spurs och City, därefter tvålar City garanterat till Stoke eller Bolton som inte har något att spela för. Tror Pool vinner över Spurs på Anfield med tanke på lagens formkurvor, och på så sätt tar femteplatsen. Tyvärr för Pool hade de presterat för dåligt i höstas för att kunna vara med och utmana om CL-platserna. Men fortsätter man nästa säsong i det momentum man har nu, blir de riktigt farliga.
Citera
2011-05-10, 06:46
  #8093
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnicliffe
Anelka har ju fått oförtjänt mycket skit både som spelare och som människa på sistone.

Tycker personligen att han förtjänar mycket skit, mannen saknar respekt för sina lag och tränare.
Citera
2011-05-10, 07:48
  #8094
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Tycker personligen att han förtjänar mycket skit, mannen saknar respekt för sina lag och tränare.
Nu dömer du Anelka för sina tidigare eskapader. I Chelsea har han skött sig exemplariskt om man jämför med tidigare klubbar. Det spelar dock mindre roll nu för han flyger i sommar. Han är dött kött helt enkelt...
Citera
2011-05-10, 09:16
  #8095
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
De gloryhunters jag har i min vänskapskrets håller (efter Romans intåg) på Chelsea, och gottar sig i spektakulära värvningar, så det är kanske delvis därför. City tycks inte ha samma dragningskraft på gloryhunters än, men det är väl bara en tidsfråga.

Och sedan håller jag med. Matchen var ganska talande för allt som är fel i Arsenal. Den gräsliga ineffektiviteten, det meningslösa duttandet i sidled, baklängesmål på fasta situationer och försvarstabbar.

Arsenal har ju en bisarr statistik på insläppta mål i fasta situationer. Det är så man undrar om man inte på fullt allvar skulle tjäna mycket på att bara stå och nöta sådant hela sommaren, alternativt köpa in ett riktigt flaggskepp på backsidan, som framförallt är oerhört bra på huvudet.

Van Persie får man i övrigt ändå ge en eloge. Var tydligen något rekord i PL nu i att ha gjort mål i ett visst antal bortamatcher i följd tyckte jag de engelska kommentatorerna sa. Han är dessutom trea i skytteligan och var då skadad stora delar av hösten där första målet kom först i januari 2011. Det är onekligen så man undrar hur bra han skulle varit om han sluppit sina eländiga skador.

Just skytteligan känns ju lite konstig i år med en skytteligaledare som inte få spela, ursel form på de som legar i toppen tidigare (Torres, Drogba, Rooney etc) och skador på resten (van Persie, Tevez). Nej skytteligavinsten känns rätt kall i år.
Citera
2011-05-10, 11:05
  #8096
Medlem
Jackandvincents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
...Van Persie får man i övrigt ändå ge en eloge. Var tydligen något rekord i PL nu i att ha gjort mål i ett visst antal bortamatcher i följd tyckte jag de engelska kommentatorerna sa. Han är dessutom trea i skytteligan och var då skadad stora delar av hösten där första målet kom först i januari 2011. Det är onekligen så man undrar hur bra han skulle varit om han sluppit sina eländiga skador.

Tror rekordet är att han gjort mål i 8 raka bortamatcher.
Citera
2011-05-10, 12:49
  #8097
Medlem
Blir ingen lätt match för Spurs ikväll. Gareth Bale, Tom Huddlestone, Benoit Assou-Ekotto, Wilson Palacio och Alan Hutton missar matchen. Lägg där till att Luka Modric, Jermaine Jenas och Peter Crouch är osäkra. City återfår Barry och Richards och Tevez lär starta på bänken. Vinner City hemma ikväll så ligger de 2p(?) bakom Arsenal.
Citera
2011-05-10, 13:13
  #8098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Just skytteligan känns ju lite konstig i år med en skytteligaledare som inte få spela, ursel form på de som legar i toppen tidigare (Torres, Drogba, Rooney etc) och skador på resten (van Persie, Tevez). Nej skytteligavinsten känns rätt kall i år.

Agree, men skytteligavinsten som nog går till Berbatov känns rätt ändå. För att ha gjort så många mål men ändå blivit bänkad är mer än godkänt. Annars så har du rätt, tråkigt att så många av dessa människor blivit skadade, petade etc. Är ändå glad att Van Persie visar fin målform trots hans skada.
Citera
2011-05-10, 15:10
  #8099
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Blir ingen lätt match för Spurs ikväll. Gareth Bale, Tom Huddlestone, Benoit Assou-Ekotto, Wilson Palacio och Alan Hutton missar matchen. Lägg där till att Luka Modric, Jermaine Jenas och Peter Crouch är osäkra. City återfår Barry och Richards och Tevez lär starta på bänken. Vinner City hemma ikväll så ligger de 2p(?) bakom Arsenal.

Det enda som talar för Spurs är statistiken mot City, men det är en klen tröst.
Citera
2011-05-10, 15:52
  #8100
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Otroligt hur bra Dalglish får killarna att spela, så jävla bra lag har dom ju inte på pappret trots allt. Är det doping?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in