2011-05-22, 22:48
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troxie
Myt? Herregud, skaffa lite självinsikt.

Källa? Försöker få dig själv att framstå dum? Det är då ingen nyhet då man mer eller mindre sett hur Torres prioriterats framför Drogba vid matcher där han aldrig borde ha satt sin fot. Men nej, jag har ingen källa. Drar endast utifrån vad fotbollsvärlden och övriga insatta inom det diskuterat.

Hehe, "övriga insatta". Torres har ju startat långt från alla matcher så att han har blivit tvingad att starta med honom är ju direkt osant. Hade titelhoppet levt efter United-matchen hade han inte fått starta mot Newcastle eller Everton heller. Alltså myt.

Citat:
Låter som Erik Niva? Det tar jag som en komplimang. Otvivelaktigt en av Sveriges bästa sportjournalister. För om du tar en titt på Chelseas trupp så ser du hur den fallerar, något fatalt. Inte nog med att du saknar insikt om vad FFP är. Ta och läs vad det egentligen innebär. Det kommer gälla på alla grunder, både ligaspel och CL. Så glöm att pumpa in miljarder för nya spelare, och fråga dig själv varför Abramovich med sina miljarder inte investerat i PR, och ren marknadsföring vilket Chelsea saknar något enormt världen över. Tror du allvarligt talat att det finns någon som inte vill vinna CL?

Det var knappast menat som en förolämpning. Jag påpekade bara faktum att han hade fel i det han sa. En åsikt du verkar dela med honom. Chelsea behöver inte 5-6 nya spelare för att vinna CL, även om det ökar chansen. Chelsea vann ju inte CL förra öret, eller förra, eller någon annan gång, trots mycket bättre trupp. Kalla mig idiot, men vad jag förstått är bara FPP för europaspel. om jag har fel, kan du ge mig en länk så jag kan lära mig?

Citat:
Kalou och Anelka är två skrattretande spelare med den sistnämnda av att alltid få sig själv att framstå som en nonchalant pajas. Chelsea saknar en bred trupp. Framtidslöftena har knappt fått speltid och det ser långt ifrån bra ut. Organisationsmässigt har man förlorat Wilkins som var en oerhört stor profil. Steve Clarke som är en annan nyckelfigur har nu försvunnit.

Att Kalou och Anelka är usla är det nog ingen som argumenterar emot. Skulle bli förvånad om båda dessa herrar spelar i Chelsea nästa säsong.

Citat:
Men värst av allt, kontinuiteten finns inte längre när man sparkar Ancelotti. Istället för att ta ett steg fram, så går man två steg bak. Sämre lag än Chelsea har vunnit CL, men det finns två enorma slagkrafter i Spanien, en etablerad slagkraft i England (United), två st på uppgång (City och Arsenal, sistnämnda behöver endast göra några justeringar och köp). Liverpool är ett wildcard.

I Italien har du Milan som vill skapa en ny era. Inter har fortfarande en fantastisk bra trupp. Roma öppnar för helt nytt på samma sätt som Liverpool.

Tråkigt för Chelsea-fans så ser det oerhört tungt ut just nu.
Som jag skrev innan, hade gärna sett att Ancelotti blev kvar, men det är ju inte jag som bestämmer.

För övrigt vore det jävligt kul om Milan kunde bygga ett riktigt bra lag igen!
Citera
2011-05-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Ser du inte skillnaden på United anno 1986(eller vilket år det nu var) och Chelsea 2011 så bör du sluta kommentera i detta forum...

Det handlar inte om tålamod.. Det kommer förändringar och Roman insåg nog att Carlo inte är rätt man att genomföra dom förändringarna. Glöm inte att CA var handplockad av Roman och han fick 2 fina presenter i januari för att kunna klamra sig kvar. Han lyckades helt enkelt inte...Roman gillar faktiskt Carlo och han gör inte detta för att han tycker det är kul. Jag tror ingen egentligen jublar bland oss Chelsea-supportrar utan tar det som ett misslyckande av klubben att inte kunna hitta rätt tränare som kan ge oss den kontinuiteten som vi oxå vill ha. Tyvärr var CA inte rätt man..

Man låter spelare som Bosingwa, Anelka och kanske Malouda lämna.. Tror du inte Chelsea kan ersätta dom med ett par giftiga namn? Man får faktiskt gå back även under FFP..

Vad pratar du om? Vi satte det i perspektiv till Chelsea innan 2003 när Roman blev ägare av Chelsea. Två fina presenter? Du menar en fantastisk back och en utbränd spelare som är en skugga av vad han en gång var? Chelseas backlinje är om något förmodligen det som inte kommer ha några bekymmer framöver, alls.

Gillar Carlo? Just nu florerar ganska tydliga rykten om att han fick sparken via telefon innan presskonferensen efter matchen, herregud vilken medmänniska det är. Nåväl, det är endast rykten.

Frågan är vem Chelsea ska få som tränare, för faktum är att det i princip inte finns någon ledig som ska ta Chelsea dit Roman vill, men dem ambitioner han har.
Citera
2011-05-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Det var knappast menat som en förolämpning. Jag påpekade bara faktum att han hade fel i det han sa. En åsikt du verkar dela med honom. Chelsea behöver inte 5-6 nya spelare för att vinna CL, även om det ökar chansen. Chelsea vann ju inte CL förra öret, eller förra, eller någon annan gång, trots mycket bättre trupp. Kalla mig idiot, men vad jag förstått är bara FPP för europaspel. om jag har fel, kan du ge mig en länk så jag kan lära mig?

Vill Chelsea stå sig som en storklubb och försöka vinna CL eller ligan så behövs pengar, vilket fås genom CL, av många olika skäl. CL spel uteblir om man inte uppnår FFP. Nu står inget skrivet i sten, men det kan mycket väl vara så att en hel del kryphål och annat dyker upp, vilket gör att situationen för klubbar som Chelsea och City inte påverkas nämnvärt.
Citera
2011-05-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Som redan nämnts så har dessa påståenden du kommer med varit aktiva i säkert 4 år nu och du väljer att taupp allt på en och samma gång nu bara för att Ancelotti vart sparkad idag.

Chelsea har haft (rätta mig om jag har fel) tre tränare på 5 säsonger nu och i alla fall jag anser att det verkligen inte gott dåligt. Så tränare och ledning tror inte jag kommer ha någon negativ påverkan nästa säsong.

Cech håller i målet gott och väl.

Cole, Terry, Alex och Ivanovic håller gott och väl nästa säsong men där finns det nu bra övriga (unga) spelare, jag tänker främst på: Luiz (som för övrigt kan ha en startplats), Van Aanholt och Bruma så backarna känns långt ifrån en kaossituation.

På mittfältet har vi Mikel, Ramires och Mceachran som tre unga bra löften. Lampard klarar nog att spela på hög nivå nästa säsong också, samma sak gäller Essien och Malouda. Zhirkov vet jag inte riktigt vad jag ska säga om och varför Bennayoun spelar i Chelsea vet jag inte, oavsätt så skulle det räcka med någon enstaka ung och bra lirare till mittfältet för att göra det stabilt där.

Forwards har vi bara Sturridge och Borini som unga bra löften men där finns Drogba som jag dock tycker ska göra sin sista karriär i Chelsea nästa säsong, dock vet dem flesta hur bra han kan vara. Torres måste komma igång nästa säsong annars är det kaos.
Kalou och Anelka kan säljas.

Som jag ser det behöver Chelsea bara värva en spelare på varje position mer eller mindre för att saker och ting ska vara stabilt men samtidigt ett vinnande lag. Får "vi" dessutom in en bra tränare nästa säsong tror jag det kan gå hur bra som helst.

En mittfältare och en forward tycker jag Chelsea ska prioritera att köpa in till nästa säsong dock, vem vet jag inte men världen kryllar av bra spelare.

Backlinjen är det inget fel på. Den håller PLs högsta klass i samband med United, och ser ut att göra det ett par år framöver.

Mittfältet saknar enorm kreativitet. Essien har underpresterat något enormt och inte tillfört den balans som behövts. Mikel ser ut att ha slutat med endast sidledspassningar, vilket öppnar upp för en kreativare lösning på plan. Ramires är en balanspelare. McEachran är alldeles för ung, vilket återigen visar min poäng angående generationsgap. Med mer spel för A-laget så kan han inom ett par år bli en väldigt viktig kugge. Zhirkov tycker jag orättvist nog inte riktigt fått chansen att bevisa sig genom för lite speltid.

Borini har väl redan gått ut och sagt att han och Chelsea inte kom överens om ett nytt kontrakt. Därmed stannar han i Swansea. Så det finns endast Sturridge där. Endast en ung anfallare.
Citera
2011-05-22, 23:02
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Håller med om alla kandidater du nämner, bortsett från Malouda som var katastrofalt dålig när Chelsea gick i sin djupa svacka. Hade aldrig velat se honom som nominerad. Både Vidic och VdS har presterat utomordentligt bra denna säsong, dem ser jag högst uppe. Kompany, Tevez, Nani och Odemwingie har gjort riktigt bra ifrån sig. Till skillnad från Gareth Bale som just nu bevisar att han är överglorifierad, något enormt!

Helt sant att Malouda var kass när Chelsea tappade men han äger många matcher själv och gör väldigt ofta sin gubbe. Kanske tog i lite med en nominering men han är helt klart världsklass, när han vill

Odemwingie har ju stått för många bra insatser trots att laget i övrigt är ganska blekt. Bale har sina stunder men har mycket kvar att ge om bara laget funkar.

Jag är lite partisk när jag utser Van Der Saar till mitt val som årets spelare men han har varit sjukt bra i år och räddat såå många poäng i ligan.
Citera
2011-05-22, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Helt sant att Malouda var kass när Chelsea tappade men han äger många matcher själv och gör väldigt ofta sin gubbe. Kanske tog i lite med en nominering men han är helt klart världsklass, när han vill

Odemwingie har ju stått för många bra insatser trots att laget i övrigt är ganska blekt. Bale har sina stunder men har mycket kvar att ge om bara laget funkar.

Jag är lite partisk när jag utser Van Der Saar till mitt val som årets spelare men han har varit sjukt bra i år och räddat såå många poäng i ligan.

Mm, jo Malouda visade ganska starka och bra prestationer i CL mot United. Speciellt på OT.

VdS har dock å andra sidan stått sig mer eller mindre som PLs bästa målvakt denna säsong, med Cech efter sig. Har man legitima skäl så behöver man nog inte alltid se sig som partisk, but I get your point.
Senast redigerad av troxie 2011-05-22 kl. 23:10.
Citera
2011-05-22, 23:07
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Det som gör att man vinner titlar brukar ju vara att man håller en jämn hög nivå vilket borde utesluta Malouda men samtidigt gick ju Bale in och van pris så ja, de har väl ändrat på kriterierna. Annars håller jag med om Kompany, Tevez & Nani har hållit en mycket hög nivå medan spelare som Adam, Odemwingie, Hernandez mm har överraskat mest.

Sen så tycker jag det är kul att SAF vinner priset men både Ian Holloway & Tony Pulis skulle vara värdiga vinnare.

Jag håller med dig om Holloway, kompetent som f*n. Malouda var bitvis dålig men bitvis magisk, kanske inte en nominering men nära..
Håller hårt på Van Der Saar som Nr 1 i år då han fixat många svåra räddningar i viktiga matcher och haft en hög lägstanivå.
Citera
2011-05-22, 23:18
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Känns som att Chelsea behöver ha in en ny tränare omgående om man vill agera på ett bra sätt på marknaden i sommar. Är väl inte spec mycket spelare som är sugna att gå innan allt är klart med en ersättare som dessutom skall föra fram sina tankar och idéer och hitta spelare som passar in för den typen av fotboll.

Men som sagt, intressant SS blir kommer det garanterat att bli.

Tycker Chelsea ska bestämma sig för en etablerad tränare och sedan bygga laget kring Cech, Terry, Lampard, Drogba och Malouda. Alla världsklass lirare som med en bra coach och ett par nyförvärv kan skaka United i PL och de stora i CL.
Chelsea har trots allt gjort en hyfsad säsong, kan tycka att det är lite hårt att tränaren får gå.
Citera
2011-05-22, 23:21
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Backlinjen är det inget fel på. Den håller PLs högsta klass i samband med United, och ser ut att göra det ett par år framöver.

Mittfältet saknar enorm kreativitet. Essien har underpresterat något enormt och inte tillfört den balans som behövts. Mikel ser ut att ha slutat med endast sidledspassningar, vilket öppnar upp för en kreativare lösning på plan. Ramires är en balanspelare. McEachran är alldeles för ung, vilket återigen visar min poäng angående generationsgap. Med mer spel för A-laget så kan han inom ett par år bli en väldigt viktig kugge. Zhirkov tycker jag orättvist nog inte riktigt fått chansen att bevisa sig genom för lite speltid.

Borini har väl redan gått ut och sagt att han och Chelsea inte kom överens om ett nytt kontrakt. Därmed stannar han i Swansea. Så det finns endast Sturridge där. Endast en ung anfallare.

Dessutom är det afrikanska mästerskapen nästa säsong vilket innebär adjö till Mikel, Drogba, Kalou och Essien, förutsatt att alla är kvar. Det behövs definitivt förstärkning. Framför allt som du säger, en kreativ mittfältare. En bättre backup till Cech hade lugnat en lite också, ser inte bra ut bakom honom med Turnbull.
Citera
2011-05-22, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Dessutom är det afrikanska mästerskapen nästa säsong vilket innebär adjö till Mikel, Drogba, Kalou och Essien, förutsatt att alla är kvar. Det behövs definitivt förstärkning. Framför allt som du säger, en kreativ mittfältare. En bättre backup till Cech hade lugnat en lite också, ser inte bra ut bakom honom med Turnbull.

Oj, det har du rätt i. Det ser verkligen inte bra ut. Kalou är väl lika bra att han försvinner såvida han faktiskt är kvar efter sommaren. :P

En ung talang bakom Cech hade inte skadat. Absolut. Eller möjligen en målvakt av erfarenhet på lite högre ålder som inte kräver särskilt mycket speltid.

En kreativ mittfältare är ett måste. Lampard kommer inte hålla en hel säsong, såvida han nu inte överträffar Giggs och Scholes med sin ålder av att hålla ut. Även anfallare behövs. Sturridge är den enda kompetenta med god potential. Annars finns det endast en Drogba och Torres att tillgå.
Citera
2011-05-22, 23:42
Bannlyst
Martin O'Neill är ledig va? Kanske något för Chelsea och satsa på. Finns ju inte så många andra alternativ menar jag...
Citera
2011-05-22, 23:55
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Oj, det har du rätt i. Det ser verkligen inte bra ut. Kalou är väl lika bra att han försvinner såvida han faktiskt är kvar efter sommaren. :P

En ung talang bakom Cech hade inte skadat. Absolut. Eller möjligen en målvakt av erfarenhet på lite högre ålder som inte kräver särskilt mycket speltid.

En kreativ mittfältare är ett måste. Lampard kommer inte hålla en hel säsong, såvida han nu inte överträffar Giggs och Scholes med sin ålder av att hålla ut. Även anfallare behövs. Sturridge är den enda kompetenta med god potential. Annars finns det endast en Drogba och Torres att tillgå.

Nu börjar vi komma någon vart, man kan konstatera att det inte är 7-8 nya spelare Chelsea behöver för att få den där stabila truppen jag tror dem söker utan att det faktiskt handlar om att göra sig av med 3 kanske 4 spelare och sedan även handla in 3-4 spelare självklart beroende vilken formation och taktik Chelsea väljer att lira nästa säsong, för en massa olika formationer/taktiker som det varit i år har inte Chelsea råd med att ha nästa säsong.

"Make a plan, make it work" blir nya tränares jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in