2010-08-15, 12:18
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masse112
Hur kan man hoppas att Denilson startat? Han är ju Arsenals sämsta spelare, slö, lat och osäker i passningsspelet. Enda bra med honom är att han har ett bra skott, vilket han alltför sällan använder. Han lunkar oftast omkring lite på planen och ibland får han oxå röra bollen...
Vad är det bättre alternativet? Problemet är ju att det inte finns så många vettiga alternativ om Song är borta.

Citat:
Ursprungligen postat av Masse112
Schwarzer vore den ultimata värvningen. Köper vi in en ung målvakt blir Szczeny utan speltid och det leder till att han lämnar oss. Schwarcer två och sedan Szczeny,det är det ultimata scenariot.

Jag tycker att Schwarzer vore 1000 gånger bättre än inget nyförvärv alls. Schwarzer är åtminstone stabil. Det är ingen världsmålvakt, men laget skulle gynnas oerhört bara av en anständig målvakt som bara gör sitt jobb, utan fantastiska fantomräddnignar eller extranummer, istället för någon av de drällande klåparna som vi har nu som skapar osäkerhet så defensiven alltid känns darrig.

Sedan hade jag betydligt hellre sett en bra "yngre" / inte lastgammal målvakt. Jag håller inte med om att det vore det "ultimata scenariot". Ingen vet om Szczeny blir något. Om han har nerver för de stora matcherna, eller blir en Almunia. Om han har en tendens att bli skakig i vissa lägen. Han kanske stannar i utvecklingen. Det är lite naivt att bara sätta allt framtidshopp till en talang. Får man chansen borde man avsluta Arsenals erkända målvaktsproblem här och nu med ett köp av Akinfeev, Frey eller något i den stilen. Shay Given vore också bra naturligtvis om City kan tänka sig att släppa honom.

Szczeny kan alltid lånas ut som Joe Hart om det krävs innan han (om han nu blir det) är bra nog att ta förstaplatsen.
Citera
2010-08-15, 12:43
Medlem
Jag undrar just hur det blir med Given i City. Han lär väl inte tycka det är så skoj att sitta på bänken resten av året, samtidigt lär väl inte City vilja låna ut honom till konkurrenter.
Citera
2010-08-15, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Jag undrar just hur det blir med Given i City. Han lär väl inte tycka det är så skoj att sitta på bänken resten av året, samtidigt lär väl inte City vilja låna ut honom till konkurrenter.
Hart har gjort EN bra match snart är han tillbaka på sin gamla dåliga nivå, så Given kommer snart vara Given(roligt skämt ju) etta igen var så säker.
Citera
2010-08-15, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Hart har gjort EN bra match snart är han tillbaka på sin gamla dåliga nivå, så Given kommer snart vara Given(roligt skämt ju) etta igen var så säker.

Du får gärna förklara vilken gamla dåliga nivå du menar. Den Hart höll under hela förra säsongen i Birmingham eller?
Citera
2010-08-15, 13:19
Medlem
slowjamzs avatar
Vad kostar det att se matchen på Viasatondemand?
Citera
2010-08-15, 13:33
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Oavsett läget i laget är inte en förlust hemma mot Arsenal godtagbart om man har höga förhoppningar om en (väldigt) bra säsong. Med tanke på att man möter City borta i nästa omgång och United strax efter innebär egentligen 3 poäng ett måste. Lär det bli så? Känns inte så troligt men hoppet överger en ju inte i första taget. Personligen hoppas jag att Torres inte spelar en enda minut. Är han tillräckligt frisk för att spela kan han sitta på bänken. Om vi är i ledningen i slutet finns ingen anledning till att byta in honom. Även om han kan spela så är ju frågan vilken form han är i. Alla såg väl hur bra han var i VM då han precis kommit tillbaka från skada...

Har inte kollat upp någonting om matchen så vet inte vilka uppställningar som är aktuella men för att eventuellt inte komma med löjliga tolkningar hit och dit efter matchen så ska det sägas att vinst är det enda som räknas. Hur man känner beroende på hur matchen ser ut får vi se i efterhand. Tre poäng är ofantligt mycket bra viktigare än fint/bra spel.
Citera
2010-08-15, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slowjamz
Vad kostar det att se matchen på Viasatondemand?

Det verkar inte finnas Premier League på Viasatondemand =(
Citera
2010-08-15, 14:22
Medlem
Mark Tremontis avatar
Liverpools startuppställning mot Arse:
Reina
Johnson-Skrtel-Carra-Agger
Mascherano-Gerrard
Kuyt-Cole-Jovanovic
N'Gog

Bänken inte utannonserad än men lär vara ungefär såhär: Cavalieri, Aurelio, Kelly, Aquilani, Maxi, Lucas & Torres.

Då Arsenal är ett riktigt boogieteam för oss så tror jag de lyckas knipa segern, genom Arshavin förmodligen...
Tips: 0-1
Citera
2010-08-15, 14:23
Medlem
Arsenal:
Liverpool:

Vad tror ni om det?
Citera
2010-08-15, 14:36
Medlem
Puckotts avatar
Vart har ni hittat uppställningarna eller spekulerar ni bara?
Citera
2010-08-15, 14:40
Medlem
Mark Tremontis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott

Det finns en användare på RAWK vid namn djphal som alltid skriver elvan några timmar innan den blir officiell, och eftersom han har god insyn i klubben så har han, vad jag vet, aldrig haft fel. Elvan jag skrev lär således stämma. Arsenals elva har jag ingen aning om.
Citera
2010-08-15, 14:40
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott

Dom tas från andra som spekulerar kring uppställningarna så klart

Blir det ingen Torres så vill jag inte se Fabregas heller..låter mer rättvist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in