Citat:
Vad är det bättre alternativet? Problemet är ju att det inte finns så många vettiga alternativ om Song är borta.
Ursprungligen postat av Masse112
Hur kan man hoppas att Denilson startat? Han är ju Arsenals sämsta spelare, slö, lat och osäker i passningsspelet. Enda bra med honom är att han har ett bra skott, vilket han alltför sällan använder. Han lunkar oftast omkring lite på planen och ibland får han oxå röra bollen...
Citat:
Ursprungligen postat av Masse112
Schwarzer vore den ultimata värvningen. Köper vi in en ung målvakt blir Szczeny utan speltid och det leder till att han lämnar oss. Schwarcer två och sedan Szczeny,det är det ultimata scenariot.
Jag tycker att Schwarzer vore 1000 gånger bättre än inget nyförvärv alls. Schwarzer är åtminstone stabil. Det är ingen världsmålvakt, men laget skulle gynnas oerhört bara av en anständig målvakt som bara gör sitt jobb, utan fantastiska fantomräddnignar eller extranummer, istället för någon av de drällande klåparna som vi har nu som skapar osäkerhet så defensiven alltid känns darrig.
Sedan hade jag betydligt hellre sett en bra "yngre" / inte lastgammal målvakt. Jag håller inte med om att det vore det "ultimata scenariot". Ingen vet om Szczeny blir något. Om han har nerver för de stora matcherna, eller blir en Almunia. Om han har en tendens att bli skakig i vissa lägen. Han kanske stannar i utvecklingen. Det är lite naivt att bara sätta allt framtidshopp till en talang. Får man chansen borde man avsluta Arsenals erkända målvaktsproblem här och nu med ett köp av Akinfeev, Frey eller något i den stilen. Shay Given vore också bra naturligtvis om City kan tänka sig att släppa honom.
Szczeny kan alltid lånas ut som Joe Hart om det krävs innan han (om han nu blir det) är bra nog att ta förstaplatsen.
) etta igen var så säker.