2011-03-12, 23:52
Medlem
devilzeuss avatar
Vem anser ni ha varit säsongens spelare hittills? Skulle för två månader sedan tveklöst svarat Nasri men har han verkligen så bra sedan han kom tillbaka från skadan?

Ett annat alternativ skulle kunna vara Tevez men har sett alldeles för lite City matcher för att riktigt kunna uttala mig om honom. Andra som Nani/Bale/VdV har varit lysande i perioder men av olika anledningar i kunnat bibehålla standarden, skador etc.
Citera
2011-03-12, 23:56
Medlem
virr3lols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Vem anser ni ha varit säsongens spelare hittills? Skulle för två månader sedan tveklöst svarat Nasri men har han verkligen så bra sedan han kom tillbaka från skadan?

Ett annat alternativ skulle kunna vara Tevez men har sett alldeles för lite City matcher för att riktigt kunna uttala mig om honom. Andra som Nani/Bale/VdV har varit lysande i perioder men av olika anledningar i kunnat bibehålla standarden, skador etc.

Vidic
Citera
2011-03-13, 00:01
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:

Svårt att välja då alla dom där har varit lysande till och från men även haft sämre perioder. Men det finns ju även spelare i sämre lag som har varit riktigt framträdande också som exempelvis Charlie Adam och Kevin Nolan. Men sett över hela året så väljer jag nog Tevez, det är lite Suarez över honom
Citera
2011-03-13, 00:46
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOS
Ökar en spelades skadebenägenhet med ett par hundra procent när man kritar på ett kontrakt med Arsenal eller? Liksom fem skadade målvakter finns ju fan inte.

Nej det är väl runt 1000% ungefär plus minus några procentenheter. Nu åkte som bekant Djourou på en skada senast idag och är borta resten av säsongen. Vermaelen har vi inte sett röken av, båda målvakterna är väck, troligtvis hela säsongen.

Sedan har vi som bekant Fabreags som är kroniskt halvskadad, och nu åter är borta ett par matcher, Song som blir borta åtminstone närmaste framtiden och Walcott som varit borta ett tag.

Van Persie verkar dock mot alla odds hålla sig på planen, men det är väl bara en tidsfråga.

Ryker Arsenals titelchanser med skador? Har vi hört den visan förut? Jag tror jag ska sätta allt jag äger på att Arsenal inte vinner titeln, det är i det närmaste idiotsäkert när det tycks vara naturlag att varenda spelare ska börja gå sönder framåt vårkanten.
Senast redigerad av zizacon 2011-03-13 kl. 00:49.
Citera
2011-03-13, 00:53
Medlem
ischs avatar
Citat:

Jag väljer Nani även om han missat några matcher. Varit riktigt riktigt bra under hela året. Bale är väl annars en spelare som har haft högst nivå när det har funkat om man säger så men fortfarande lite för mycket skador och att han fallit bort mellan varven vilket gör att jag nog väljer Nani.

Annars är ju Carroll, Elmander(!) och Berbatovs målskytte över alla förväntningar i år. Överlag rätt många spelare, som ex Adams som överraskat positivt medan spelare som Torres, Rooney, Drogba har varit betydligt sämre än väntat. Sen är det ju tråkigt att se gamla spelare så som Lampard, van Persie, Fabrigas, Gerrad och Rio frånvarande på pga. av den ena efter den andra skadan.

Som Unitedsupporter så gläds jag över Hernadez första år, Da Silvabrödernas utveckling samt att Smalling verkligen har tagit sitt ansvar när Rio gick sönder. Att den sen går bra för några av våra utlånade spelare är kul för omväxlingens skull.
Citera
2011-03-13, 01:30
Medlem
thatis7tisshows avatar
Kan inte uttala mig om vem som är säsongens bästa spelade då jag inte brukar se så många matcher förutom Chelseas. Dock känns Tevez väldigt viktig för City och min röst faller då på denne.

Btw kom och tänka på Daniel Sturridge. Kommer Chelsea plocka tillbaka han eller blire permanent senare? Han är ju bara 21 år och har framtiden framför sig. Kan vara ganska bra att ha då generationsväxling inte är alltför långt borta.
Senast redigerad av thatis7tisshow 2011-03-13 kl. 01:34.
Citera
2011-03-13, 01:52
Medlem
Citat:

Vidic, Bale, Nasri, Nani och Tevez har ju alla varit oerhört viktiga för sina lag och en av säsongens bästa spelare.
Bale och Nasri har båda haft flera matcher med riktigt hög högsta-nivå men samtidigt haft flera med lägre (fast dessa verkar sällan uppmärksammas, konstigt nog).
Nani har precis som föregående spelare haft många blandade insatser men har istället varit oerhört produktiv och i stort sett levererat en assist/ett mål varje match.

Jag skulle nog valt Vidic då han haft allra högsta lägsta-nivå och levererat i stort sett bara kvalitetsinsatser.
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Btw kom och tänka på Daniel Sturridge. Kommer Chelsea plocka tillbaka han eller blire permanent senare? Han är ju bara 21 år och har framtiden framför sig. Kan vara ganska bra att ha då generationsväxling inte är alltför långt borta.
Sturridge är en väldigt talangfull spelare och har nog en lysande framtid framöver.
Samtidigt så är det svårt att gissa hur Ryssen tänker. Vore inte förvånad om han hellre spenderar absurda pengar på det hetaste namnet under sommarfönstret.
Citera
2011-03-13, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow

Det vore ju helt fantastiskt om det blir permanent, även om jag personligen tror att han återvänder till Chelsea efter säsongen.
Citera
2011-03-13, 02:30
Medlem
DertyHarrys avatar
Citat:
Vem anser ni ha varit säsongens spelare hittills?
Intressant fråga som är svår att svara på då jag 1) i min bedömning förmodligen håller Uniteds spelare högst och 2) i princip inte har sett några andra matcher än Uniteds. Nani skulle jag vilja säga har varit bäst för United i alla fall och hans statistik såhär långt bevisar det; han leder Premier Leagues assistliga med 15 assist och har dessutom gjort 9 mål i ligan. Men sett till hela ligan får jag nog, tyvärr, säga Carlos Tevez som även denna säsong sprutar in mål för City och är deras viktigaste spelare trots en massa andra stjärnspelare i laget. Visst finns det bra insatser ifrån spelare förutom i topplagen också som Charlie Adam i Blackpool t.ex. som jag är imponerad av men lagdel för lagdel skulle jag nog ändå säga:

Målvakt: Cech. Chelsea har minst insläppta mål helt enkelt.
Back: Chelseas backlinje. Har inte sett mer än deras match emot United så jag vet inte vilken enskild spelare som har varit bäst.
Mittfältare: Nani.
Forward: Tevez.
Citera
2011-03-13, 02:35
Medlem
Tycker nog att Nani är säsongens spelare än så länge, i konkurrens med Tevez. Nackdelen med mittenlagen är att jag bara ser dem 5-10 gånger per säsong i och med att deras matcher krockar med hetare matcher, men av det jag sett tycker jag väldigt mycket om Gyan.

När jag ändå är inne på Sunderland, någon som kan berätta hur Sessegnon har presterat än så länge?
Citera
2011-03-13, 02:50
Moderator
zanteras avatar
Svårt att plocka en spelare som varit bäst, men Nani, Nasri och Tevez är väl de tre hetaste valen.
Tycker dock även Silva bör nämnas, tycker han har gjort fantastiskt ifrån sig i City-tröjan, med tanke på att kort/tekniska spelare ofta brukar få svårt i PL.
Citera
2011-03-13, 03:19
Medlem
DertyHarrys avatar
Läste det här precis: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article8704236.ab
Jag vet att det finns ett utbrett hat emot Aftonbladet så här är artikeln för dem som inte vill gå in på Aftonbladets sida:
Har väl ryktats om Jack Rodwell och en eventuell övergång till Manchester United förut och här är den senaste artikeln och även om källan är The Sun så vore det ju fantastiskt kul kan jag tycka om United köpte ytterligare en supertalang ifrån just Everton. Minns ni ifrån vilken klubb Wayne Rooney kom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in