Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Vänta nu... Så för att Arsenal väljer att inte sälja Mannone så är han bättre än Almunia och Fabianski?
Var någonstans påstår jag detta ? Jag har däremot två gånger sagt att JAG inte lagt någon aspekt på det.
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Mannone får kallas hem om du inte visste det, men han är ju skadad. Eller du menar att man skulle haft kvar honom i Arsenal för att det möjligen skulle minska hans skaderisk litegrann? Då är det väl ändå betydligt bättre att ha honom ute på lån så att han får matchträning och kan komma in ifall det blir skadekris?
Joe Hart fick inte kallas hem (han var väl inte ens helt med på det själv iofs). Ja, det är väl en bedömning klubben får göra, vad är viktigast - att veta att spelaren är hel och tillgänglig eller får erfarenhet via lån. Detta får ju då vägas mot att ev behöva ställa 5-6 keepern i mål.
Därför blir jag inte klok på varför man skulle ens få dispens att låna in en ny målvakt i dagsläget. Dessutom har man en spelare redan som har gjort 107 matcher för klubben. Det är inte direkt en fjunis.