2011-03-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Vänta nu... Så för att Arsenal väljer att inte sälja Mannone så är han bättre än Almunia och Fabianski?
Var någonstans påstår jag detta ? Jag har däremot två gånger sagt att JAG inte lagt någon aspekt på det.

Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Mannone får kallas hem om du inte visste det, men han är ju skadad. Eller du menar att man skulle haft kvar honom i Arsenal för att det möjligen skulle minska hans skaderisk litegrann? Då är det väl ändå betydligt bättre att ha honom ute på lån så att han får matchträning och kan komma in ifall det blir skadekris?
Joe Hart fick inte kallas hem (han var väl inte ens helt med på det själv iofs). Ja, det är väl en bedömning klubben får göra, vad är viktigast - att veta att spelaren är hel och tillgänglig eller får erfarenhet via lån. Detta får ju då vägas mot att ev behöva ställa 5-6 keepern i mål.

Därför blir jag inte klok på varför man skulle ens få dispens att låna in en ny målvakt i dagsläget. Dessutom har man en spelare redan som har gjort 107 matcher för klubben. Det är inte direkt en fjunis.
Citera
2011-03-13, 11:22
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Var någonstans påstår jag detta ? Jag har däremot två gånger sagt att JAG inte lagt någon aspekt på det.

Joe Hart fick inte kallas hem (han var väl inte ens helt med på det själv iofs). Ja, det är väl en bedömning klubben får göra, vad är viktigast - att veta att spelaren är hel och tillgänglig eller får erfarenhet via lån. Detta får ju då vägas mot att ev behöva ställa 5-6 keepern i mål.

Därför blir jag inte klok på varför man skulle ens få dispens att låna in en ny målvakt i dagsläget. Dessutom har man en spelare redan som har gjort 107 matcher för klubben. Det är inte direkt en fjunis.

Vad har det med saken att göra? Lånefönstret i Championship är fortfarande öppet och Mannones kan återkallas om så vore önskan.

Annars hade det varit småtrevligt om ryktena om Lehmanns återkomst som tillfällig back-up stämde.
Citera
2011-03-13, 16:24
Medlem
torrenttobbes avatar
Inte Premier League direkt men det var ju match mellan Liverpool och United i FA youth cup!
Någon som såg den?
Tyvärr föll Liverpools väldigt lovande lag mot uniteds väldigt duktiga lag.
Spännande match.
Båda lagen avslutade med 9 spelare.
10.000 åskådare! En riktig folkfest, ja iaf tills unitedsupportrarna tände en rökbomb och sjöng sånger om Hillsborough.. 6 st arresterades. Mogna killar.
Citera
2011-03-13, 16:52
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Inte Premier League direkt men det var ju match mellan Liverpool och United i FA youth cup!
Någon som såg den?
Tyvärr föll Liverpools väldigt lovande lag mot uniteds väldigt duktiga lag.
Spännande match.
Båda lagen avslutade med 9 spelare.
10.000 åskådare! En riktig folkfest, ja iaf tills unitedsupportrarna tände en rökbomb och sjöng sånger om Hillsborough.. 6 st arresterades. Mogna killar.

Det hör ju inte till vanligheterna, att Man Utd:s fans sjunger Läste annars att Liverpool ägde matchen men att motståndarna var väldigt effektiva. Den här matchen lär ju inte minska rivaliteten mellan lagen iaf och det är positivt. Dom röda korten som borde kommit i PL verkade delas ut här istället då, plus ett par stycken till
Citera
2011-03-13, 16:58
Medlem
DonDrapers avatar
Ravel "smooth criminal" Morrisson avgör. Gött. Märkliga utvisningar.
Citera
2011-03-13, 17:26
Medlem
Lindzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Det hör ju inte till vanligheterna, att Man Utd:s fans sjunger Läste annars att Liverpool ägde matchen men att motståndarna var väldigt effektiva. Den här matchen lär ju inte minska rivaliteten mellan lagen iaf och det är positivt. Dom röda korten som borde kommit i PL verkade delas ut här istället då, plus ett par stycken till

De två första utvisningarna var dock rätt felaktiga enligt mig. Både straff och gult kort för Liverpoolspelaren är lite väl hårt. Pogbas första gula kom i hans första tackling i matchen och var också rätt hård, samt att det andra gula fick han för felaktig straff.
Citera
2011-03-13, 17:53
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Då är det bara femteplatsen som gäller för europaspel och inte sjätteplatsen längre eftersom Birmingham som sagt vann ligacupen och Bolton eller Stoke kommer att ta den andra platsen genom sin finalplats i FA-cupen.
Citera
2011-03-13, 18:26
Medlem
Puckotts avatar
England kommer ha riktigt bra lag ute i europa league, och kämpa för sitt lands stolthet, nästa säsong med Birmingham och kanske Stoke i spetsen (håller Bolton som det bättre av dom två).
Citera
2011-03-13, 19:47
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
England kommer ha riktigt bra lag ute i europa league, och kämpa för sitt lands stolthet, nästa säsong med Birmingham och kanske Stoke i spetsen (håller Bolton som det bättre av dom två).

Betyder väl att Liverpool kommer att få satsa helt på ligan nästa år då, behöver inte alls vara negativt om klubben värvar rätt i sommar.
Citera
2011-03-13, 20:40
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Betyder väl att Liverpool kommer att få satsa helt på ligan nästa år då, behöver inte alls vara negativt om klubben värvar rätt i sommar.
Liverpool kan väl fortfarande vinna EL och därmed vinna en plats i nästa års turnering?
Citera
2011-03-13, 21:29
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Ravel "smooth criminal" Morrisson avgör. Gött. Märkliga utvisningar.
Duktig kille har inte sett så mycket av honom.
United valde väl att spela med punktmarkering på Sterling? Liverpool valde att inte göra det, kanske valde dom fel.
Citera
2011-03-14, 03:08
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Vad har det med saken att göra? Lånefönstret i Championship är fortfarande öppet och Mannones kan återkallas om så vore önskan.

Annars hade det varit småtrevligt om ryktena om Lehmanns återkomst som tillfällig back-up stämde.

Kan man inte skriva in i kontraktet att du får ta tillbaka en spelare när du vill? Jag har något svagt minne av att vi har haft spelare ute på sådana ganska osäkra kontrakt, som vi kunnat kalla hem med ganska kort varsel.

Ramsey var väl ute en kortare sväng för ett tag sedan, men det var kanske under fönstret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in