2011-02-20, 13:50
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Chelsea's nya målsättningar för resten av säsongen:

*Komma topp 4 i ligan.
*Gå så långt som möjligt i Champions League.

Elva matcher av lidande kvar i Premier League, kan bli sköna elva matcher om vi lyckas knipa en fjärde eller tredjeplats men det tvivlar jag på tyvärr, visst har vi en del "lätta" matcher kvar men det känns inte som att någon match är riktigt lätt av dem som är kvar.

I Champions League vågar jag inte tro på någonting, på pappret har vi ett lag som ska kunna slåss med övriga klubbar om den där vacka CL-titeln, men spelmässigt är vi långt efter för tillfället. Först och främst ska vi se till att slå ut danskjävlarna, vilken kan bli tufft.

Hoppas på det bästa möjliga för mitt kära lag när säsongen sen når sitt slut, drömmen är en CL-titel men det får man nog bara fortsätta drömma om ett år som detta. Annars är det väl en topp 4 placering i ligan som står högst på önskelistan.

En CL-plats i ligan skulle innebära nytaggning inför nästa säsong, så snälla Chelsea, KÄMPA!

Ktbffh!
Citera
2011-02-20, 17:16
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Chelsea's nya målsättningar för resten av säsongen:

*Komma topp 4 i ligan.
*Gå så långt som möjligt i Champions League.

Elva matcher av lidande kvar i Premier League, kan bli sköna elva matcher om vi lyckas knipa en fjärde eller tredjeplats men det tvivlar jag på tyvärr, visst har vi en del "lätta" matcher kvar men det känns inte som att någon match är riktigt lätt av dem som är kvar.

I Champions League vågar jag inte tro på någonting, på pappret har vi ett lag som ska kunna slåss med övriga klubbar om den där vacka CL-titeln, men spelmässigt är vi långt efter för tillfället. Först och främst ska vi se till att slå ut danskjävlarna, vilken kan bli tufft.

Hoppas på det bästa möjliga för mitt kära lag när säsongen sen når sitt slut, drömmen är en CL-titel men det får man nog bara fortsätta drömma om ett år som detta. Annars är det väl en topp 4 placering i ligan som står högst på önskelistan.

En CL-plats i ligan skulle innebära nytaggning inför nästa säsong, så snälla Chelsea, KÄMPA!

Ktbffh!

Är det inte 12 matcher kvar? Anyways..

Har också börjat tveka på en CL plats. Men ifall dom vinner mot United, Tottenhamn och City så kan det gå vägen.

Vad händer ifall det ej blir en CL plats? Vem lämnar?
Citera
2011-02-20, 17:46
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Är det inte 12 matcher kvar? Anyways..

Har också börjat tveka på en CL plats. Men ifall dom vinner mot United, Tottenhamn och City så kan det gå vägen.

Vad händer ifall det ej blir en CL plats? Vem lämnar?

12 matcher var det visst kvar, mitt fel.

Blir det ingen CL plats lämnar nog Carlo ganska så säkert.
Citera
2011-02-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanashi
Kan satsa x antal spänn på att han, likt alla andra, bara vill spela i ett topplag och gör "korrekt" reklam för sin "klubblojalitet" (dvs den klubben han för tillfället spelar för). Ni får väl kära ner er i RvP och tro på han hur mycket ni vill men om man är lite objektiv så är det bara samma gamla rapparkalja som t.ex. Torres drog. Så ser dagens värld ut gubbs, deal with it :P
Arsenal har alltid varit Robins favoritlag och det var där idolen Bergkamp spelade så det var bara naturligt att han skulle efterträda honom och sedan ta hans tröja. Att du sen jämför Torres med Robin vad gäller lojalitet är bara pinsamt... A.Madrid är laget i hans hjärta och spelade 3 säsonger i Liverpool och så fort det inte blev några titlar så bestämde han sig för att dra.

van Persie däremot har spelat i Arsenal sedan 2004 och hans ända titel med Arsenal är en ynka FA-Cup titel. Klubbar som Inter,Real och Barca har rykt i honom men han har valt att stanna med klubben i hans hjärta. En riktig Gooner som dessutom är vice-kapten. Det skiljer mil mellan han och Torres.. både på plan och utanför.
Citera
2011-02-20, 19:02
Bannlyst
Lyckas Tottenham behålla Bale så blir det Spurs som vinner PL
Citera
2011-02-20, 19:07
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrjutube89
Lyckas Tottenham behålla Bale så blir det Spurs som vinner PL
Ursäkta? Hur skulle Spurs inte lyckas behålla honom? Nästa tranferfönster öppnas först när säsongen är slut.
Citera
2011-02-20, 20:34
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
12 matcher var det visst kvar, mitt fel.

Blir det ingen CL plats lämnar nog Carlo ganska så säkert.

Mjo att Carlo lämnar skadar väl ingen, känns som om han inte bryr sig om teamet.

Men nu ska vi vara positiva! Det är fortfarande 36 poäng att spela för. Mycket kan hända.
Citera
2011-02-20, 21:17
Medlem
Fanns ingen matchtråd om det men vilken jävla skräll, Leyton från League 2 fixar OMSPEL mot följande Gunners-XI efter att ha gjort 1-1 i minut 89. Någon som kan fixa klipp på hur Wenger ser ut ?!?!

Almunia
Sagna-Squilachi-Miguel-Gibbs
Denilson-Song-Rosicky
Chamakh-Bendtner-Arshavin
Bänk: Sz....., Cesc, Kosielny, Nasri, Wilshere, Clichy, Eboue
Citera
2011-02-20, 21:28
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Fanns ingen matchtråd om det men vilken jävla skräll, Leyton från League 2 fixar OMSPEL mot följande Gunners-XI efter att ha gjort 1-1 i minut 89. Någon som kan fixa klipp på hur Wenger ser ut ?!?!

Almunia
Sagna-Squilachi-Miguel-Gibbs
Denilson-Song-Rosicky
Chamakh-Bendtner-Arshavin
Bänk: Sz....., Cesc, Kosielny, Nasri, Wilshere, Clichy, Eboue

Inte särskilt förvånande. Det är det gamla vanliga. Såg inte slutet själv men skulle inte förvåna om Almunia drällde med bollen i vanlig ordning, eller att Squillaci drattade runt som en förvirrad kyckling i backlinjen.

B-uppställningen är allt annat än dålig på pappret, men i realiteten har den ett fantastiskt uselt facit. Det är helt bisarrt hur man gång på gång lyckas underprestera mot Leeds, Leyton o.s.v. De vill inte ens försöka ta sig in i en A-uppställning tycks det.
Citera
2011-02-20, 22:24
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Inte särskilt förvånande. Det är det gamla vanliga. Såg inte slutet själv men skulle inte förvåna om Almunia drällde med bollen i vanlig ordning, eller att Squillaci drattade runt som en förvirrad kyckling i backlinjen.

B-uppställningen är allt annat än dålig på pappret, men i realiteten har den ett fantastiskt uselt facit. Det är helt bisarrt hur man gång på gång lyckas underprestera mot Leeds, Leyton o.s.v. De vill inte ens försöka ta sig in i en A-uppställning tycks det.
Det är varken bra för truppen eller jättekul för åskådarna att ha match var tredje dag resten av säsongen. Vissa matcher (som dagens) valde jag helt enkelt bort bara för att det dels är rätt trist att glo på Arsenal nuförtiden, dels ser i princip likadant ut varenda match, dels är Arsenalmatcher så ofta att man inte får minsta tid att tagga till och sedan en mängd andra anledningar. De som verkligen supportrar Arsenal tänker nog inte på sånt, men om man har lite mer distans till klubben är det inte någon klang och jubelföreställning kring Arsenal nuförtiden.

Jag får se om man ens orkar följa Arsenal nästa säsong. Det känns som att man spelat samma säsong fem år i rad nu, ingenting har förändrats egentligen.

Nu är inte jag någon medgångssupporter direkt, snarare trött på Wenger rent allmänt. Arsenal har tappat sin charm helt enkelt.

E: Det är möjligen bara en temporär trötthet, när väl försäsongen sätter igång igen lär man väl sitta där som ett fån och glo försäsongsmatcher för 50-lappen styck och övertala sig själv att "denna säsongen kanske det kan hända något stort!".
Senast redigerad av FabioAugusto 2011-02-20 kl. 22:27.
Citera
2011-02-20, 23:01
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
E: Det är möjligen bara en temporär trötthet, när väl försäsongen sätter igång igen lär man väl sitta där som ett fån och glo försäsongsmatcher för 50-lappen styck och övertala sig själv att "denna säsongen kanske det kan hända något stort!".

Fast denna säsongen får ändå ses som den bästa på länge?
Carling Cup-final nästa helg där Arsenal har en 50/50 chans att ta hem första pokalen på 6-7 år (om jag inte räknat fel), utöver det så är de med i liga-racet, kvar i FA-cupen och har en bra chans att gå vidare i CL.
Borde finnas lite att glädjas åt.
Citera
2011-02-20, 23:04
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Fast denna säsongen får ändå ses som den bästa på länge?
Carling Cup-final nästa helg där Arsenal har en 50/50 chans att ta hem första pokalen på 6-7 år (om jag inte räknat fel), utöver det så är de med i liga-racet, kvar i FA-cupen och har en bra chans att gå vidare i CL.
Borde finnas lite att glädjas åt.
Jag är mäkta imponerad av Ligacupen och FA-cupen, det är knappast så att suget kommer tillbaka bara för att man slipper höra "Arsenal har ju inte vunnit något alls på fem år" och kan slänga upp någon statistik på en medelmåttlig Ligacupvinst, utan problemet är såklart djupare än så. Som sagt, antagligen bara ett temporärt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in