2011-02-12, 23:35
  #5917
Medlem
Bigmassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGuevara
Ska jag vara ärlig tror jag Robins skadehelvete är slut för ett bra tag. Jag tror han kommer vara mer eller mindre frisk i ett år

Du låter lite väl positiv tror jag men hoppas för er Arsenal fans att han håller. Förhoppningsvis kan ni slå ut Barca i CL, bättre att satsa där för i ligan har ni ingen chans
Citera
2011-02-12, 23:38
  #5918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmassy
Du låter lite väl positiv tror jag men hoppas för er Arsenal fans att han håller. Förhoppningsvis kan ni slå ut Barca i CL, bättre att satsa där för i ligan har ni ingen chans
Hur resonerar du nu idiot? Vi har betydligt större chans i ligan är i CL och Wenger har själv sagt att man prioriterar ligan. Även fast vi ligger 2a och är 4p efter United så är det fortfarande vi som har dom enklaste matcherna och lite av favoritskapet. Tänk på att United har Arsenal borta, Chelsea x2 samt en hatmatch mot ett Liverpool som bara blir bättre och bättre. United säkra vinnare? Nej. Är Arsenal det, nej! Men Arsenal kan bara bli bättre medan United för tillfället saknar det där lilla extra.
Citera
2011-02-12, 23:38
  #5919
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Kan bli intressant att se hur Vermaelen ska kunna peta någon av Djourou och Koscielny om de två forsätter på samma nivå som hittills. De har ju själva sagt hur väl de passar ihop och att de tänker varandras tankar.

Djourou och Vermaelen låter rett fett på pappret.

Vermaelen kommer definitivt peta Koscielny när han är tillbaka. Även om franskpolacken sett stabil ut tillsammans med Djourou, verkar han samtidigt helt vilsen bredvid Squillaci. Kom också ihåg att Vermaelen var en PLs absolut bästa mittbackar förra säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av ElGuevara
Ska jag vara ärlig tror jag Robins skadehelvete är slut för ett bra tag. Jag tror han kommer vara mer eller mindre frisk i ett år

Vafan.. Varför jinxa?
Citera
2011-02-12, 23:43
  #5920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Vermaelen kommer definitivt peta Koscielny när han är tillbaka. Även om franskpolacken sett stabil ut tillsammans med Djourou, verkar han samtidigt helt vilsen bredvid Squillaci. Kom också ihåg att Vermaelen var en PLs absolut bästa mittbackar förra säsongen.
Kos går före Djourou även fast han är våran bästa spelare för tillfället. Med ett friskt lag och alla i form så bör Wenger disponera sitt lag som följande:

Almunia
Sagna Kos Vermaelen Clichy
Song Wilshere
Fabregas
Arshavin Nasri
v.Persie
Citera
2011-02-12, 23:49
  #5921
Medlem
ElGuevaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Kos går före Djourou även fast han är våran bästa spelare för tillfället. Med ett friskt lag och alla i form så bör Wenger disponera sitt lag som följande:

Almunia
Sagna Kos Vermaelen Clichy
Song Wilshere
Fabregas
Arshavin Nasri
v.Persie

Gillar också Koscielnys sluga backspel, men det vettefan om inte DJ Ourou ligger snäppet före i rangordningen...

Vad i HELVETE gör Almunia i din elva??? Szczesny kan ju ha cementerat sin plats efter denna vår, och bakom honom har vi den numera stabile Fabianski!
Citera
2011-02-13, 00:10
  #5922
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Kos går före Djourou även fast han är våran bästa spelare för tillfället. Med ett friskt lag och alla i form så bör Wenger disponera sitt lag som följande:

Almunia
Sagna Kos Vermaelen Clichy
Song Wilshere
Fabregas
Arshavin Nasri
v.Persie

Förstår inte hur du kan ha Kos före Djourou, Arshavin före Walcott och Almunia framför en säck potatis.

Djourou har knappt gjort ett misstag sen han kom tillbaka från skada och juryn är fortfarande ute vad gäller Koscielny, och främst då hans kontinuitet. Arshavin är en skugga av sitt forna jag och har inte gjort någon glad sen våren 2009. Almunia är lite av en clown.
Citera
2011-02-13, 00:10
  #5923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGuevara
Vad i HELVETE gör Almunia i din elva??? Szczesny kan ju ha cementerat sin plats efter denna vår, och bakom honom har vi den numera stabile Fabianski!

Indeed. Sen har ju Szczesny en så jädra skön inställning också. Grymt självförtroende. Iof har han väl inte haft någonting som rubbat det ordentligt och fått honom att tvivla på sig själv. Han verkar känna sig väldigt säker och mogen i sin roll som målvakt.
Citera
2011-02-13, 00:14
  #5924
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Hur resonerar du nu idiot? Vi har betydligt större chans i ligan är i CL och Wenger har själv sagt att man prioriterar ligan. Även fast vi ligger 2a och är 4p efter United så är det fortfarande vi som har dom enklaste matcherna och lite av favoritskapet. Tänk på att United har Arsenal borta, Chelsea x2 samt en hatmatch mot ett Liverpool som bara blir bättre och bättre. United säkra vinnare? Nej. Är Arsenal det, nej! Men Arsenal kan bara bli bättre medan United för tillfället saknar det där lilla extra.

Jag tror att du valde helt fel dag att påstå att United saknar det där lilla extra.


Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Kos går före Djourou även fast han är våran bästa spelare för tillfället. Med ett friskt lag och alla i form så bör Wenger disponera sitt lag som följande:

Almunia
Sagna Kos Vermaelen Clichy
Song Wilshere
Fabregas
Arshavin Nasri
v.Persie

Vad i helvete gör Almunia där?

Intressant är att vi ännu inte vet hur Vermaelen-Koscielny eller Vermaelen-Djourou fungerar ihop. Jag har svårt att tro att två mittbackar kan ha ett bättre samspel än vad Djourou-Koscielny har just nu. Men Vermaelen är helt klart en bra backup.
Citera
2011-02-13, 00:30
  #5925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Finns många hatare här på FB som påstår att the flying dutchman är överskattad och inte levererar. 12 mål på 12 matcher efter att ha kommit tillbaka från en otäck skada talar sitt tydliga språk. Han är en komplett anfallare som har en bländande teknik med en gudomlig vänsterfot. Ska bli kul och se vad han kan uträtta mot ett Barca på hemmaplan. Jag har alltid sagt och håller fast vid det RvP är en av världens bästa anfallare och en av dom mest kompletta anfallarna då han kan spela i princip vad som helst på anfallet.

Vackra och sanna ord Macche, sitter med min Persiemugg, dricker lite kaffe och instämmer.

Längtar verkligen till mötet med Barcelona, vet inte hur ni känner men jag tycker det skulle vara riktigt skönt att slå ut dem från CL.
Citera
2011-02-13, 02:25
  #5926
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Vermaelen kommer definitivt peta Koscielny när han är tillbaka. Även om franskpolacken sett stabil ut tillsammans med Djourou, verkar han samtidigt helt vilsen bredvid Squillaci. Kom också ihåg att Vermaelen var en PLs absolut bästa mittbackar förra säsongen.

Självklart petar en frisk Vermaelen någon av dessa. Vem som får spela med honom återstår att se. Man måste ändå säga att Kos tycks ha en väldig förmåga att lära sig och lyckas bli bättre. Var ju inte länge sedan han var nere i franska division 2. En utvecklingskurva som påminner om en inte helt okänd ivorian i Chelsea.

Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Almunia
Sagna Kos Vermaelen Clichy
Song Wilshere
Fabregas
Arshavin Nasri
v.Persie

Almunia kan du väl ändå inte mena att du har som etta i mål. Var ju inte länge sedan han skulle säljas, och den mystiska "skadan" kan man också ha synpunkter på.

Nej både Fabianski och Szczesny går före nu och det bästa vore att göra sig av med Almunia. Det finns ingen framtid i den mannen medan de andra två är unga, talangfulla och har visat sig klara av tuffa matcher.

Det finns egentligen ingen anledning till att man inte redan kan ha Szczesny som etta, eftersom den mannen visat sig klara det bra och bara kommer bli bättre och bättre, samt bevisligen är något över det vanliga. Casillas tog som bekant över stolparna i Real i ungefär samma ålder, så att han är ung behöver man inte stirra sig blind på.

Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Finns många hatare här på FB som påstår att the flying dutchman är överskattad och inte levererar. 12 mål på 12 matcher efter att ha kommit tillbaka från en otäck skada talar sitt tydliga språk. Han är en komplett anfallare som har en bländande teknik med en gudomlig vänsterfot. Ska bli kul och se vad han kan uträtta mot ett Barca på hemmaplan. Jag har alltid sagt och håller fast vid det RvP är en av världens bästa anfallare och en av dom mest kompletta anfallarna då han kan spela i princip vad som helst på anfallet.

Inte så mycket att invända mot där. När han är frisk och i form så är han sagolikt bra stundtals. Vi får helt enkelt hoppas att han får vara hel nu säsongen ut. Det är oerhört synd naturligtvis att han har en benstomme som en porslinsbutik.
__________________
Senast redigerad av zizacon 2011-02-13 kl. 02:34.
Citera
2011-02-13, 04:30
  #5927
Medlem
ErPupones avatar
Att slå Blackburn (1-0), Bolton (2-1) och Sunderland (2-1) utan Modric, Hudds, King, Woodgate, Bale, Van der Vaart (utgick mot Bolton), Kaboul och Woods (var med på bänken idag men oerhört tveksam till hans faktiska möjlighet till spel) är jävligt starkt. Frågan är om spurs klarar av att ladda om till på tisdag, man har inte alls den bredden på truppen som top4 och det känns som att Milan borta med Bale borta och Modric och VDV tveksamma kan bli en övermäktig uppgift för ett spurs utan Champions League-rutin. Vad tror ni?
Citera
2011-02-13, 04:45
  #5928
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Ja ett fantastiskt mål. Slår Berbatovs helt klart, om vi nu ska jämföra två fina mål.

I övrigt riktigt skoj att, som tidigare nämnts, se Smalling. Vilken potential han har... Lite förvånande för mig att OShea fick starta istället för Rafael förresten.
Tror att O'sheas längd och huvudspel var avgörande faktorer. Rafaels huvudspel är bristande och med Ferdinand borta blev det ett extra avbräck i huvudspelet defensivt, bättre att köra O'shea då. Särskilt med Wolvesmatchen i färskt minne. Tycker O'shea (bortsett från någon onödig frispark) gör en bra insats, blev positivt överraskad.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Tycker Evra ser mer och mer ointresserad ut för varje match som går. Bara jag? Har han tankarna på Spanien månne? För ett par säsonger sedan skulle det kännts som en riktigt tung förlust, medan han nu helt klart känns "ersättningsbar".
Nej inte bara du, tycker han har signalerat det hela säsongen. Har inte varit sig sjävl sedan VM (om det nu är det som fortfarande spökar). Som du säger så känns han inte lika oersättlig som förra året eller året dessförinnan. Sätt den andra Da Silva-brorsan på vänsterbacken och förvirringen är total.
Med detta sagt inget ont om Evra, en av de skönaste personerna i hela PL och jag ser gärna att han stannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in