2011-02-07, 20:03
  #5725
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackpot-Tony
Jag fattar inte hur ligor med 20 lag som alla möter varandra 2 gånger hemma & borta. Men spelar ändå bara 38 matcher per säsong hur går det till?

Harrejävlar.
Brukar inte kommentera sådant här men för i helvete...
Citera
2011-02-07, 20:06
  #5726
Medlem
MrOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LosGalacticos
Spanjorer är inte skitlag men om italienska håller jag med om Fast Arsenal har en stor chans att vinna om de pressar barca och håller koll på dvärgen.
Som läget ser ut nu där antagligen Vermaelen, Nasri, Song och nu även Djourou ej kommer vara tillgängliga så kommer det bli makalöst tufft. Däremot om de tre förstnämnda har varit friska så tror jag det hade blivit grymt jämt.
Citera
2011-02-07, 20:21
  #5727
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOS
Som läget ser ut nu där antagligen Vermaelen, Nasri, Song och nu även Djourou ej kommer vara tillgängliga så kommer det bli makalöst tufft. Däremot om de tre förstnämnda har varit friska så tror jag det hade blivit grymt jämt.
Jag tycker Arsenals fans lidit av hybris en längre tid som med ett dåligt försvar och frågetecken kring deras målvakter ändå tror att de har minsta chans mot Bajsa. Det är en sak att leka hem ligan men något helt annat att vinna CL och den har ju aldrig Arsenal vunnit.
Arsenal ska vara glada att de har lätta matcher kvar i ligan där de enda två svåra matcherna går på Emirapes.
Citera
2011-02-07, 20:38
  #5728
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOS
Som läget ser ut nu där antagligen Vermaelen, Nasri, Song och nu även Djourou ej kommer vara tillgängliga så kommer det bli makalöst tufft. Däremot om de tre förstnämnda har varit friska så tror jag det hade blivit grymt jämt.

Ja det blir svårt att ta barca men om ni pressar dem så kan ni lyckas men ändå så e ju barca favoriter.Barca vinner oftast pga att de håller mycket boll och lurar lagen i sin egen fälla så som de vill att andra lag ska spela.Jag tycker att Wenger borde punga ut pengarna och köpa två backar och en målvakt för Arsenal har mycket pengar.De är en av de rikaste klubbarna om inte den rikaste.
Citera
2011-02-07, 20:55
  #5729
Medlem
Bigmassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseAndAll
Jag tycker Arsenals fans lidit av hybris en längre tid som med ett dåligt försvar och frågetecken kring deras målvakter ändå tror att de har minsta chans mot Bajsa. Det är en sak att leka hem ligan men något helt annat att vinna CL och den har ju aldrig Arsenal vunnit.
Arsenal ska vara glada att de har lätta matcher kvar i ligan där de enda två svåra matcherna går på Emirapes.


Du slutar aldrig överraska...
Medveten om att United leder ligan med fyra poäng va?
Arsenal kommer sluta två eller trea i PL och titeln kommer gå till United.
Arsenal ska göra en bragd om de ska vinna ligan, de fattas för många viktiga spelare och så är man för ojämna. Att tappa en 4-0 ledning till 4-4 på 20 minuter säger väl det mesta? Ska bara inte kunna hända!

Sen snacket om att Arsenal har lättast program kvar fattar jag inte, de har matcher i PL,FA cupen,Liga cupen och CL kvar!

Det kommer bli jämnt men tror till slut att United vinner ligan med ungefär fem poängs marginal.
Citera
2011-02-07, 21:03
  #5730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseAndAll
Jag tycker Arsenals fans lidit av hybris en längre tid som med ett dåligt försvar och frågetecken kring deras målvakter ändå tror att de har minsta chans mot Bajsa. Det är en sak att leka hem ligan men något helt annat att vinna CL och den har ju aldrig Arsenal vunnit.
Arsenal ska vara glada att de har lätta matcher kvar i ligan där de enda två svåra matcherna går på Emirapes.

Är du medveten om att Arsenal spelat bättre borta än hemma under denna säsong?
Citera
2011-02-07, 21:05
  #5731
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOS
Som läget ser ut nu där antagligen Vermaelen, Nasri, Song och nu även Djourou ej kommer vara tillgängliga så kommer det bli makalöst tufft. Däremot om de tre förstnämnda har varit friska så tror jag det hade blivit grymt jämt.

Tufft blir det oavsett men som det ser ut nu funkar det inte.

Man blir lack på Wenger ärligt talat, jag förstår inte hur den mannen tänker. Djourou är en glaslirare, det vet alla och att han gick sönder är knappast förvånande. Vermaelen kommer vi troligtvis inte se på hela säsongen, det är vad man får utgå ifrån.

Då har vi Koscielny och mediokra Squillaci utan backup. Eller jo vänta Wenger tycker ju att Song, en av ligans absolut bästa defensiva mittfältare, kan spela mittback lika gärna, trots att vi inte har någon som helst anständig backup på den positionen. Således löser Wenger ett problem med mittbackarna med att skapa två nya en dålig backlinje som inte är samspelt och ett dåligt defensivt mittfält.

Vad får man tillbaka om man spelar på att vi förlorar ligan på Wengers korkade dumsnålhet? Oddsen kan inte vara speciellt höga. Varför kan vi inte bara få en anständig back och göra slut på lidandet. Vad är det som är så förbannat svårt?
__________________
Senast redigerad av zizacon 2011-02-07 kl. 21:08.
Citera
2011-02-07, 21:10
  #5732
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Vad får man tillbaka om man spelar på att vi förlorar ligan på Wengers korkade dumsnålhet? Oddsen kan inte vara speciellt höga. Varför kan vi inte bara få en anständig back och göra slut på lidandet. Vad är det som är så förbannat svårt?
"You know, it's a difficult market and I was in for a defensive player because we are a bit short in numbers but I couldn't find the right one but If I find the right one maybe something will happen but I belive in this team and we are young but mature and I think we are good enough for titles".

Citera
2011-02-07, 21:53
  #5733
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.brockheim
Bannern var ju klockren! De har ju kopierat den rakt av med vilja för att provocera, och med tanke på kalabaliken här inne så funkade det. Klockrent!
Visst är det så, jag tror dock (utan att på något sätt kunna bevisa det) inte de tänkt på att symbolen faktiskt är Shankly Gates-symbolen, utan bara kopierat det rakt av utan att tänka på vad de egentligen kopierar. Det är det som är dubbelironin i det hela, och det är den som är underbar.
Citera
2011-02-07, 22:23
  #5734
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonMiguel
Visst är det så, jag tror dock (utan att på något sätt kunna bevisa det) inte de tänkt på att symbolen faktiskt är Shankly Gates-symbolen, utan bara kopierat det rakt av utan att tänka på vad de egentligen kopierar. Det är det som är dubbelironin i det hela, och det är den som är underbar.
Ja varför skulle dom kopiera Shanky Gates för? För att irritera? Nja jag köper inte den riktigt
Citera
2011-02-07, 22:29
  #5735
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ja varför skulle dom kopiera Shanky Gates för? För att irritera? Nja jag köper inte den riktigt
Precis. Det här är en tråd ifrån något Chelsea-forum (hittade det på Liverpools forum, som hade tagit det ifrån deras)

Citera
2011-02-08, 12:11
  #5736
Avslutad
Vad tror vi om helgens omgång? Att mitt kära Liverpool vinner mot Wigan tar jag för givet. Suarez får 90 minuter tror jag också. I övrigt hoppas jag United förlorar derbyt mot City samt att Sunderland slår Spurs. Det är drömscenario och absolut ingen omöjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in