2011-03-02, 22:44
Medlem
Mr...Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LUHG
Alltså, i de flesta repriser är det omöjligt att se att Macheda tar bollen med handen, motd hade någon specialzoomning som visade att bollen tog på handen, men du kunde omöjligt avgöra det ens med de vanliga TV repriserna. Det är således helt ojämförbart med en av de solklaraste offsidemålen i modern tid.

Alltså, jag tror de flesta som har någorlunda bra koll på fotboll förstår att Atkinson var usel igår och han var usel i motsvarande match förra året. http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1362014/GRAHAM-POLL-Martin-Atkinson-got-big-decisions-wrong.html

Chelsea har haft ett otroligt flyt med de flesta domsluten mot United under senare år, det går liksom inte att ifrågasätta, Terrys mål på SB förra året var regelvidrigt på flera sätt och blir det matchens enda mål, så guess what? Det avgör matchen, sedan fanns det i den matchen flera mindre domslut som även de gick Chelseas väg, b.la en stonewall penalty när Terry drog ner Valencia och Rooney som blev totalt felaktigt avblåst i ett friläge.

Känns som detta inte leder så mycket längre. Nöjer mig med att avsluta detta nu, kan man inte se det uppenbara så vill man antagligen inte det heller.

Mjo, det brukar låta så när argumenten inte räcker till alternativt när man inte kan tänka längre än näsan räcker. Vårt rättssystem skulle ju i vart fall se bra roligt ut om en person som exempelvis går in i en affär och snor saker för några tusen endast kan bli åtalad om någon ser det inträffade i fråga, och inte om det uppdagas i efterhand på affärens övervakningskameror...
Citera
2011-03-03, 10:04
Medlem
Jackandvincents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Sitter och kollar på Man City - Villa och kom att tänka på en sak. Kommentatorn uttalar Nathan Delfouneso "Näthan Dällfånså" medan jag alltid har sagt "Näthan Dällfåniiiso" (ursäkta mina grymma fonetiska tecken). Är det någon som vet hur det egentligen uttalas?

Det verkar vara spridda åsikter där, har hört allt från "dellfonzo" till "dellfoniso" och "dellfonesso".
Tror "Dellfonzo"-uttalet blev bäst i england och för att han kallas "Fonz" av vissa. Själv skulle jag chansa på "Dellfonesso" men vad fan vet jag
Citera
2011-03-03, 12:32
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackandvincent
Inget fel att döma straff i den situationen, benet är framme, snubben faller. Värre straffar har dömts. Detta betyder alltså att om Arsenal vinner resten av sina matcher i PL (inklusive den mot United) så tar de guldet, right?

Det samma gäller även United. Alltså om United vinner alla sina kvarvarande matcher så vinner de PL.

Även om jag tror att båda lagen kommer tappa poäng på vägen, så lär Arsenal - Man United bli helt avgörande, den som vinner den matchen vinner PL.
Citera
2011-03-03, 13:12
Bannlyst
Jag har undrat rätt länge nu varför Man U inte har värvat någon bättre innermittfältare för? Har dom inga pengar eller vill SAF visa att han kan vinna titlar utan att värva storstjärnor?

Fletcher, en gammal Scholes, Anderson, Carrick och Gibson skrämmer ju inte motståndarna direkt...

Fletcher känns ju mer som en slitvarg än en spelfördelare tex.
Citera
2011-03-03, 13:24
Avslutad
Meireles månadens spelare i Februari

http://www.givemefootball.com/premier-league/raul-the-red-takes-february-honours
Citera
2011-03-03, 13:54
Medlem
LuaLuas avatar
And here we go again...

http://www.guardian.co.uk/football/2011/mar/02/sir-alex-ferguson-the-fa
Citera
2011-03-03, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
And here we go again...

Men snälla kan ingen stänga av den där surgubben, buhuhu det är så synd om oss som inte får straffar och dom övertidsminuter vi förtjänar buhuhu gå och lägg dig sur Alex.
Citera
2011-03-03, 14:46
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Men snälla kan ingen stänga av den där surgubben, buhuhu det är så synd om oss som inte får straffar och dom övertidsminuter vi förtjänar buhuhu gå och lägg dig sur Alex.

Ja det var ju precis så han sa..
Det är tydligen helt okej för alla andra (Ryan Babel undantaget) att kritisera domare. Men så fort Sir Alex gör det då ska det blåsas upp.
Citera
2011-03-03, 15:03
Medlem
Citat:
Ja det var ju precis så han sa..
Det är tydligen helt okej för alla andra (Ryan Babel undantaget) att kritisera domare. Men så fort Sir Alex gör det då ska det blåsas upp.
Han gör ju det efter varenda jävla förlust....
Citera
2011-03-03, 15:19
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
And here we go again...

När fan ska han sluta gnälla på domaren efter varje jävla förlust? Börjar bli jävligt tröttsamt nu!
Citera
2011-03-03, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
När fan ska han sluta gnälla på domaren efter varje jävla förlust? Börjar bli jävligt tröttsamt nu!

Apropå United, finns det nån som har statistik och slänga upp där det faktikst står att united har fått flest straffar och övertids minuter sedan PL startade, är så trött att diskutera med inskränkta unitedsupportrar som säger att det inte är så.
Citera
2011-03-03, 16:54
Medlem
DonMiguels avatar
Jag vill applådera Fergies kritik mot domarna och hoppas verkligen att andra managers vågar ta efter. För det är det jag tror det handlar om, folk vågar inte klaga på domarna för de vet vad som väntar om man kritiserar dem. Att man kan göra det på ett subtila sätt må så vara, men för att uppmärksamma det enorma problemet som domarinkompetensen är så är denna typ av kritik viktig. Jag fruktar den dagen då ingen vågar säga till och accepterar domsluten som ges, oavsett om de är korrekta eller inte. Fler Fergie åt folket (och ja, jag hade även applåderat Wenger, Dalglish, Anchelotti etc. om de kommer med dylik kritik efter en liknande match).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in